پارت این وان چیست و با آل این وان و کامپیوتر رومیزی چه تفاوتی دارد؟

پارت این وان چیست و با آل این وان و کامپیوتر رومیزی چه تفاوتی دارد؟

پارت این وان چیست و با آل این وان و کامپیوتر رومیزی چه تفاوتی دارد؟

پارت این وان ها ( Part In Ones ) از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه به آل این وان ها ( All In Ones ) بوده و در واقع کامپیوترهایی حد واسط لپ تاپ ها و کامپیوترهای معمول رومیزی می باشند. پارت این وان همانند آل این وان، از نظر فشردگی سخت افزار و چینش داخلی شبیه به لپ تاپ بوده ولی از لحاظ شکل ظاهری، شبیه به مانیتور کامپیوترهای رومیزی متداول است. به این معنا که در هر دو این محصولات کیس کامپیوتر کنار گذاشته شده است.
یکپارچه سازی قطعات داخل کیس و مانیتور در این دو نوع محصول موجب گردیده است تا طرفداران بسیاری در بین کاربرانی که در جستجوی یک دستگاه جمع و جور با قابلیت های بالا هستند، داشته باشند.

 

پارت این وان چیست و با آل این وان و کامپیوتر رومیزی چه تفاوتی دارد؟

 

اما تفاوت آل این وان ( به طور مختصر AIO ) با پارت این وان ( به طور مختصر PIO ) در چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، این دو محصول از نظر ظاهر کلی بسیار شبیه به هم می باشند، اما تفاوت در امکان انتخاب مشخصات سخت افزاری به صورت دلخواه است. کاربران در خرید آل این وان از هر برند دلخواه با گزینه های سخت افزاری معدود و از پیش تعیین شده ای مواجه اند که سدی در مقابل نیاز کاربران است.  All in One ها امکان ارتقای سخت‌افزاری محدودی دارند، اما پارت این وان ( PIO ) در واقع یک آل این وان است که خود کاربر می‌‎تواند مشخصات سخت‌افزاری آن را انتخاب کرده و کامپیوتر رومیزی خود را در کمترین فضای استاندارد بنا به نیاز خود بسازد و در صورت نیاز در آینده این مشخصات را ارتقا دهد.

البته لازم به ذکر است که امکان ارتقا در پارت این وان معمولا به CPU ، RAM و ذخیره سازها محدود می شود و این محصولات به صورت پیش فرض دارای مادربرد پاور، اسپیکر و دوربین می باشند. از دیگر اقلام همراه PIOها می توان به ماوس و کیبورد بی سیم همخوان با محصول نیز اشاره نمود. همچنین PIOها نسبت به AIO ها و کامپیوترهای رومیزی معمولا ارزانتر هستند و در مواردی از امکاناتی همچون صفحه لمسی و اسپیکر استریو داخلی نیز بهره می برند.

 

پارت این وان چیست و با آل این وان و کامپیوتر رومیزی چه تفاوتی دارد؟

 

لذا برای درک بهتر از تفاوت این سه محصول جدول زیر بسیار کمک کننده است :

————————————————

۷ دلیل برای خرید پارت این وان ( PIO ) :

  1. عدم نیاز به خرید مانیتور مجزا – PIO ها از یک صفحه نمایش تخت، باریک و پیشرفته بهره می برند که تمام قطعات سخت افزاری در پشت این صفحه نمایش جایگذاری می شوند. در برخی موارد این صفخه های نمایش تاچ هستند.
  2. سهولت در جابجایی – به دلیل قرار گیری سخت افزار و مانیتور بصورت یکپارچه در یک مجموعه حمل و جابجایی این محصولات نسبت به کامپیوترهای رومیزی آسانتر است.
  3. اشغال نمودن فضای کمتر – این مزیت به ویژه برای سازمان ها، ادارات، ساکنان آپارتمان و افرادی که فضای کافی برای کامپیوترهای دسکتاپی ندارد بسیار کاربردی است.
  4. مصرف بهینه برق و کاهش اتلاف انرژی بصورت حرارت
  5. سهولت در کاربری  – در PIO با قطعات مجزای کمتری مواجه هستید لذا با تعداد کمتری کابل های متصل به این قطعات سر و کار دارید. همانند کابل تصویر مانیتور و برق مانیتور و کابل اسپیکر و … که در PIO از آنها خبری نیست .
  6. حذف درهم ریختگی کابلها داخل کیس –  در PIO از کیس خبری نیست ، قطعات در محل مناسب خود بصورت فشرده در کنار هم قرار گرفته و لذا از کابل های رابط کمتری در فضای نصب سخت افزار برخوردار است، این موضوع به گردش بهتر هوا داخلی و کاهش حرارت قطعات و طول عمر بیشتر انها نیز کمک شایانی می نماید.
  7. جذابیت بصری – پارت این وان ها از شکیل ترین و زیباترین دستگاه های تولید شده هستند که جلوه بصری و زیبایی دو چندانی به میز کار شما می بخشند، مخصوصا اگر با کیبورد و ماوس  همسان با خود محصول روی میز قرار داده شوند.

4 دیدگاه برای “پارت این وان چیست و با آل این وان و کامپیوتر رومیزی چه تفاوتی دارد؟

  1. اشتراک‌ها: آنباکس، معرفی و اسمبل آل این وان گرین مدل GPIO240 , فروشگاه پلاس گرین

  2. اشتراک‌ها: بررسی SSD گیگابایت UD Pro 256GB : سریع، پایدار و با کیفیت - پلاس گرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *