احتمال وجود فناوری Power Share در آیفون نسل بعد

احتمال وجود فناوری Power Share در آیفون نسل بعد

فناوری Power Share که پیش از این در خانواده گلکسی اس ۱۰ سامسونگ و البته پیشتر در Mate 20 Pro هواوی به منظور انتقال شارژ گوشی موبایل به سایر تجهیزات سازگار معرفی و در اختیار کاربران قرار گرفته بود، به احتمال فراوان در آیفون های نسل بعدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های گذشته سامسونگ و اپل به دلیل استفاده از فناوری های مشابه در محصولات خود، همواره به یکدیگر حمله می کردند و به نظر می رسد که این روند در آیفون های نسل بعدی نیز تکرار شود.

ساز و کار فناوری Power Share در آیفون های نسل بعدی برای شارژ تجهیزات ساخت اپل از جمله ساعت هوشمند Apple Watch بسیار کاربردی خواهد بود و به این ترتیب نیازی به حمل شارژر مخصوص ساعت های هوشمند این شرکت وجود نخواهد داشت. اما مشکل اصلی بر سر باتری آیفون است که همواره مشکلاتی برای شارژدهی در طول شبانه روز و حتی یک روز کاری کامل به وجود می آورد.

فناوری PowerShare برای آیفون های نسل بعد

در نتیجه اپل باید در اولین قدم به افزایش قابل توجه ظرفیت باتری آیفون های نسل بعدی و در مرحله بعدی بهینه سازی مصرف باتری توسط سیستم عامل و نرم افزار های آن فکر کند. موضوعی که با توجه به اعتراض دارندگان آیفون در سال های اخیر به مهم ترین دغدغه اپل تبدیل شده و در این خصوص نیز راهکارهایی ارائه شده است. بهینه سازی نرم افزاری همواره می تواند از طریق آپدیت در اختیار دارندگان آیفون قرار گیرد، اما آپدیت های اپل نیز چندان بدون مشکل نبودند و این موضوع نیز باید با دقت و تمرکز بیشتری انجام شود. اپل در کنار آیفون های جدید خود شامل سه مدل iPhone XR، iPhone XS و iPhone XS MAX شارژر های قدرتمند خود را به فروش می رساند که هزینه ای ۵۰ دلاری را برای دارندگان این سه گوشی در بر دارد.

شارژر قدرتمند ۵۰ دلاری زمان شارژ شدن آیفون ها را کوتاه تر می کند، اما ارائه آن به صورت باندل جداگانه چندان به مذاق آیفون داران خوش نیامده است. هفته گذشته با رونمایی نسل دوم AirPods اپل به مجهز شدن فناوری شارژ وایرلس اشاره شده بود که این موضوع نیز احتمال عرضه آیفون های بعدی با فناوری Power Share را بیشتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *