معرفی کامل مینی پی سی یا کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

معرفی کامل مینی پی سی یا کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

شرکت اینتل بزرگترین تولیدکننده پردازنده (CPU) در دنیا می باشد، همچنین این شرکت تجربه درخشانی در تولید انواع مینی پی سی (کامپیوتر کوچک) دارد و تاکنون مدل‌های مختلفی را با ویژگی‌های منحصر ‌به ‌فرد تولید و روانه بازار نموده است، شروع تولید کامپیوترهای کوچک INTEL NUC در اینتل به سال ۲۰۱۳ بر می گردد، در آن سال این شرکت مینی پی سی هایی با سایز ۴ اینچ در ۴ اینچ (۱۱×۱۱ سانتیمتر) را با نام ناک «NUC» که مخفف عبارت Next Unit Of Computing است به دنیا معرفی نمود. از همان سال NUC اینتل به دلیل کیفیت و عملکرد بالا و همچنین مصرف برق کمی که دارد جای خود را در بازار پیدا کرده و تا کنون ۸ نسل از این کامپیوترهای کوچک معرفی شده‌اند.

از مزایای NUC اینتل می‌توان به اندازه بسیار کوچک، طراحی زیبا و منحصر به فرد، کارایی بالا، مصرف بسیار کم برق نسبت کامپیوترهای شخصی، تنوع محصولات، قابلیت شخصی‌سازی و ارتقا، قابلیت حمل آسان، حرارت بسیار کم، عدم تولید آلودگی صوتی، تنوع پورت‌ها، نصب آسان در پشت مانیتور و تلویزیون، قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالای قطعات اشاره نمود.

همچنین از کاربردهای مینی پی سی اینتل ناک – Intel NUC می‌توان استفاده از آن به عنوان تین کلاینت یا کامپیوتر شخصی، هوشمند‌سازی سالن‌های کنفرانس، دکل‌های تصویر‌برداری راهنمایی و رانندگی، مانیتورینگ، تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، کیوسک‌های دیجیتال، سیستم سرگرمی خانگی، گیمینگ و تدوین محتوا را نام برد.

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

>>>> ویژگی ها و موارد استفاده کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

  • جایگزینی برای کامپیوترهای شخصی (ابعاد کوچک ، عملکرد خارق العاده)

مینی پی سی اینتل ، یک کامپیوتر کوچک قدرتمند و منعطف برای جایگزینی کامپیوترهای شخصی و تین کلاینت‌ها است. این محصول با فراهم آوردن همه قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک سیستم کامل و ابعاد ۱۱×۱۱ سانتی‌متر، برای ایجاد امنیت بالا و همچنین ارائه عملکرد مورد نظر کاربران طراحی شده است. برای ذخیره‌سازی محتوی با اطمینان بالا، می‌توانید از مزایای SSDهای M.2، هاردهای “۲٫۵ و یا ترکیب هر دو استفاده نمایید. کارت گرافیک HD اینتل با قابلیت پشتیبانی از نمایشگر ۴K می‌تواند پروژه‌ها و اپلیکیشن‌های شما را به زیبایی در سه نمایشگر به تصویر بکشد.
این دستگاه می‌تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای کامپیوترهای شخصی در منازل، ادارات، بانک ها، مدارس، شرکت‌ها و کارخانجات مورد استفاده قرار گیرد.
قابلیت اتصال آسان به مانیتورها ( VESA-Mount )، قیمت مناسب، مصرف بسیار کم، بدون صدا بودن، ابعاد کوچک و قابل حمل بودن از امتیازات بزرگ NUC می‌باشد که باعث می‌شود بتوان روی این محصول حساب ویژه باز کرد.

ارتباط سریع : مجهز بودن این کامپیوتر کوچک به وایرلس دو کاناله نوع AC، موجب می گردد که نرخ انتقال داده ها در NUC ، سه برابر سریعتر از وایرلس های معمولی نوع N، باشد.

نظم در میز کار : شما می توانید مینی پی سی اینتل را پشت هر مانیتوری که قابلیت VESA-Mount دارد نصب نموده تا علاوه بر دسترسی راحت به آن ، فضای کمتری نیز اشغال گردد.

صحبت با کورتانا : نسل جدید مینی پی سی های NUC مجهز به میکروفن دوگانه در جلو دستگاه می باشند و امکان استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت “Cortana” را برای شما فراهم می آورند.

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

  • سیستم سرگرمی خانگی ( کوچک ، شیک ، کارآمد )

با راه‌اندازی یک مدیاسنتر ( Home Theater PC ) یا به زبان خودمانی یک مرکز سرگرمی‌ چندرسانه‌ای توسط مینی پی سی اینتل ناک می‌توانید از دیدن فیلم‌ها و سریال‌ها با کیفیت ۴K لذت ببرید و فایل‌های ویدیویی یا صوتی را از فضای ابری خود (فضای ذخیره‌سازی آنلاین) و یا از روی هارد سیستمتان پخش کنید.

همچنین می‌توانید با افزودن یک هارد “۲٫۵ با ظرفیتی تا ۲ ترابایت، تمام فایل‌های ویدیویی، صوتی، عکس‌ها و دیگر اسناد خود را در آن ذخیره کنید. با امکان کنترل از راه دور (مادون قرمز) که از دیگر ویژگی‌های NUC است می‌توانید دستگاه خود را از روی همان کاناپه‌ای بر آن لم داده‌اید، با یک کنترل مدیریت نمایید.

با توجه به ابعاد کوچک NUC می‌توانید آن را در اتاق نشیمن یا پذیرایی و یا هر جای مناسب دیگر قرار دهید. با خروجی‌های صدای فراگیر ۷٫۱ و صدای نوری Toslink می‌توان از کیفیت صدایی مشابه با سینمای خانگی واقعی لذت برد.استفاده به عنوان سیستم سرگرمی خانگی از نقاط برجسته کامپیوترهای کوچک INTEL NUC برای کاهش هزینه و بالا بردن عملکرد سیستم سینمای خانگی با استفاده از سیستم عامل لینوکس و مدیاسنتر محبوب XBMC می‌باشد.

صدای فراگیر  : با وجود خروجی صوتی TOSLINK و صدای فراگیر ۷٫۱ از طریق پورت HDMI ۲.۰ می توانید از تجربه واقعی سیستم خانگی لذت برده و صداها را همان گونه که باید بشنوید.

بدون اینکه جابجا شوید، دستگاه خود را کنترل کنید : تکنولوژی مادون قرمز این دستگاه شما را قادر می سازد که با یک دستگاه کنترل از راه دور دستگاه را روشن یا خاموش و فایل های صوتی و تصویری را اجرا نمایید، صدا را کم و زیاد کنید و کانال ها را عوض کنید.

مکانی برای فایل ها ، عکسها و … : با نصب HDD یا SDD تا ظرفیت ۲ ترابایت ( بنا بر نیازتان ) بروی این دستگاه ، دیگر نگران ذخیره نمودن فیلم ها، تصاویر ، موسیقی و سایر فایل های خود نباشد.

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

  • ایده آل برای تابلوهای دیجیتالی ۴K

آیا فکر می کنید تمام قابلیت های این کامپیوتر کوچک را می شناسید؟

امروزه فناوری Digital Signage در جهان به عنوان ابزار بسیار نیرومند تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در اختیار بشر قرار گرفته است و می‌توان آن را در محیط‌های خصوصی و عمومی مانند فروشگاه‌ها، هتل‌ها، بانک‌ها، رستوران‌ها، فرودگا‌ه‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌ها ( مانند ساختمان بورس ) بکار برد.

مهم نیست حجم و یا جایگاه کسب و کار شما چگونه است، مهم این است که شما حرفی برای گفتن دارید و راهی برای نفوذ کردن به ذهن مخاطبانتان در نظر گرفته‌اید. البته یکی از بهترین راه‌ها، دستیابی به مشتریان از طریق تابلوهای دیجیتالی ۴K ساخته شده توسط کامپیوترهای کوچک INTEL NUC است. یک پایگاه قدرتمند که کلیه امور هدایت را بر عهده دارد و کاملا مقرون به صرفه است. این دستگاه ۴ اینچی امکان نمایش طیف گسترده‌ای از اطلاعات را با کاربری‌های متنوع در بستر شبکه فراهم می‌نماید.

اینتل برای کامل کردن عملکرد این سیستم دیجیتالی، نرم افزار قدرتمند Intel® Retail Client Manager را ارائه کرده است که اجازه مدیریت این سیستم را از راه دور به شما می‌دهد. اما این پایان کار نیست، اینتل با ارائه نرم افزار Intel AIM و اتصال وب‌کم، این امکان را به شما می‌دهد که رفتار بازدیدکنندگان تبلیغتان را آنالیز کنید.

پشتیبانی از صفحه نمایش ۴K : با کمک گرافیک های Intel Iris Plus می توانید به راحتی با نمایش محتوای ۴K و بدون کوچکترین ایرادی مشتریانتان را مجذوب نمایید.

مدیریت تابلوی دیجیتال از راه دور : کامپیوترهای کوچک اینتل مجهز به درگاه شبکه وایرلس است که از طریق آن می توانید دستگاه خود را از هرجای دنیا و از راه دور بطور کامل مدیریت کنید.

قابلیت اطمینان :  کامپیوترهای کوچک اینتل مجهز به تایمر ( سگ نگهبان ) است ! در صورت بروز مشکل این تایمر بصورت خودکار سیستم را راه اندازی می نماید تا در روند سرویس دهی به مشتریان اختلالی بوجود نیاید.

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

  • امکاناتی که برای خانه هوشمند خود نیاز دارید. ( هسته خانه هوشمند شما )

با استفاده از NUC می‌توانید با توجه به نیاز خود، راهکار مناسب جهت هوشمندسازی خانه، ویلا، محل کار، مدرسه، بیمارستان، مراکز تجاری، کارخانه، هتل و … را انتخاب کرده و از مزایای فناوری‌های پیشرفته در جهت رفاه و آسایش حال خود، صرفه جویی در مصرف انرژی، هزینه و نیروی انسانی استفاده نمایید.

برای این منظور، در قلب این سیستم نیاز به یک سخت‌افزار قدرتمند خواهید داشت تا اطلاعات دریافتی از حسگرها را دریافت نماید تا امکان مدیریت سیستم‌های هوشمند از طریق این اطلاعات امکان‌پذیر باشد.

Intel® NUC یک ابزار قدرتمند جهت مدیریت ساختمان هوشمند شما می‌باشد و به واسطه ابعاد کوچک، مصرف کم انرژی و قابلیت‌های فراوانی که به همراه خود دارد، می‌تواند به خوبی نیازهای شما را برطرف کند.

پورت های ارتباطی متنوع : ۴ پورت USB ۳.۰ و USB ۳.۱ Type-C ، بلوتوث نسخه ۴٫۲  و بالاتر ، وایرلس AC دو کاناله ، پورت شبکه گیگابایتی و اینفرارد به شما در ارتباط راحت تر با سنسورها و عملگرها کمک می کند.

قابلیت استفاده در هر مکان : فن اوری بلوتوث ۴٫۲ امکان اتصال به لوازم جانبی بی سیم مانند سنسورهاس امنیتی ، دوربین های مدار بسته و سیستم های صوتی را در اختیار شما قرار می دهد.

کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی : میکروفن های دوگانه تعبیه شده در NUC اینتل بستری را فراهم می کند تا بتوانید با فرامین صوتی خانه هوشمند خود را مدیریت نمایید.

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

  • بازی ها را تحت کنترل خود در آورید. ( لذت بازی با آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل )

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC با پردازنده Core i7 و گرافیک‌های قدرتمند Iris™ Plus و Iris™ Pro عملکردی خیره کننده در بازی‌ها و کارهای سنگین دارد، همچنین با استفاده از این دستگاه از تصاویری بسیار حیرت‌آور که قبلا هرگز تجربه نکرده‌اید و ویژگی‌های مناسب برای اجرای بازی‌های رایج روز بهره‌مند شوید که تفریح، خلاقیت و سرگرمی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

پردازنده گرافیکی قدرتمند Iris Pro همچنین به شما اجازه می دهد بازی های محبوبتان را که در گذشته در مانیتورهای کوچک و یا لپ‌تاپ انجام می‌دادید را با کیفیت ۴K در مانیتورها و تلویزیون‌های Ultra HD و با رنگ‌های خیره تجربه کنید.

سری حرفه‌ای اینتل ناک علاوه بر عملکرد قدرتمند در بازی‌ها و فعالیت‌های سنگین، لذت استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی VR را برای شما فراهم می‌کند.

دوپینگ با کارت گرافیک اکسترنال : اگر به قدرت پردازشی بیشتری برای اجرای بازی ها در وضوح بالاتر نیاز دارید، درگاه Thunderbolt 3 با پهنای باند ۴۰Gbps به شما اجازه استفاده از کارت گرافیک اکسترنال را می دهد.

تمام تمرکزتان را برروی بازی بگذارید : نسل هشتم اینتل NUC با امکان نصب تا ۲ عدد SSD و ماکزیمم تا ۳۲ گیگابایت رم با باس ۲۴۰۰ مگاهرتز DDR4 امکان بارگذاری سریع مراحل را فراهم آورده و امکان لذت بردن از بازی با سرعت بالا را فراهم می آورد.

انجام بازی های آنلاین با کمک پورت شبکه قدرتمند اینتل : پورت شبکه قدرتمند در مینی پی سی اینتل با اولویت بندی خودکار، نیازهای شبکه ای شما را بدون اینکه نگران کاهش سیگنال ها و قطع اتصال خود باشید، با کیفیت و سرعت بالا بر طرف می کند.

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

  • یک کامپیوتر برای ساخت انیمیشن، تدوین و جلوه های ویژه ( مرزها را به سادگی جابجا کنید )

با کامپیوترهای کوچک INTEL NUC از عملکردی فوق‌العاده و تصاویری بسیار حیرت‌آور برای تولید و تدوین محتوی، آفرینش ایده‌های جدید و الهام‌پذیری بهره‌مند گردید. فرقی ندارد که شما روی فایل‌های صوتی یا تصویری کار می‌کنید، انیمیشن‌سازی می‌کنید و یا عکس روتوش می‌کنید، چرا که NUC یک رایانه شخصی در ابعادی بسیار کوچک است که با داشتن قابلیت‌های یک سیستم کامل، شما را قادر می‌سازد تا از پس همهه این کارها برآیید.
آخرین نسل از پردازنده‌های قدرتمند رده بالای اینتل، تکنولوژی Intel® Optane™ Memory، درگاه Thunderbolt™ ۳ و همچنین گرافیک قدرتمند Intel® Iris™ Plus باعث می‌شود، Intel® NUC به یک نیروگاه قدرتمند تبدیل گشته و به شما این امکان را می‌دهد که با افزایش سرعت انتقال داده‌‌ها روند ویرایش ویدیو‌های پیچیده را کیفیت ۴K ساده‌تر و موثرتر انجام دهید.

۳ تصویر همزمان با کیفیت ۴K : با کمک گرافیک اینتل Iris Plus بالاترین وضوح تصویر را بصورت همزمان در سه نمایشگر ۴K بدون نیاز به کارت گرافیک مجزا در اختیار دارید.

برای روبرو شدن با آینده آماده شوید : با نصب حافظه Intel Optane در کنار هارد دیسک ۲٫۵ اینچ دستگاه ، به عملکرد هارد دیسکتان سرعت بخشیده و می توانید از نصب و راه اندازی سریع برنامه ها ، افزایش سرعت ویندوز و بازی ها لذت ببرید.

افزایش امنیت و بالا بردن قابلیت اطمینان رخیره سازی : برای ذخیره سازی با اطمینان بالا، می توانید از مزایای SSD های M.2  و یا هاردهای ۲٫۵ اینچ، که هر دو قابلیت پشتیبانی از Raid را دارند و یا استفاده از هر دو روش SATA(AHCI) و PCIe(NVMe) استفاده نمایید.

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

  • اتاق‌های کنفرانس هوشمندتر، جلسات هوشمندتر

وجود سری تجاری مینی پی سی اینتل ناک – Intel® NUC در هر اتاق کنفرانس، راه‌اندازی جلسات را سریع‌تر کرده و تجربه خوبی را برای کلیه شرکت‌کنندگانی که در اتاق جلسه حاضر باشند و یا از راه دور در جلسه شرکت کنند، فراهم می‌کند.

ابزار تخصصی Intel® Unite، ابعاد بسیار کوچک در کنار قابلیت‌های گرافیکی و بی‌صدا بودن دستگاه باعث می‌گردد تا تمرکز افراد حاضر در جلسه کاملا معطوف به کار باشد. فرض کنید در جریان یک سمینار یکی از اعضای حاضر در سمینار قصد ارائه دادن یک گزارش در قالب یک فایل پاورپوینت به همراه یک فیلم کوتاه را داشته باشد. در این شرایط با کمک ابزار Intel® Unite، بدون جابجایی و کابل کشی، به راحتی (در صورت داشتن مجوز از رئیس سمینار) با استفاده از لپ‌تاپ شخصی و به صورت بی‌سیم می‌تواند مطالب را ارائه دهد.

فناوری Intel® vPro، مصرف کم انرژی، راه‌اندازی آسان و به طور کلی قابل اتکا و مقرون به صرفه بودن، از دیگر مزایای این محصول می‌باشد.

مدیریت محیط اتاق کنفرانس : با توسعه ابزار INTEL NUC  می توان قابلیت های بی نظیری مانند مدیریت روشنایی اتاق ، بلندگوها، دوربین ها و سایر تنظیمات محیطی را به این دستگاه اضافه نمود.

پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف : Intel® Unite همچنین سیستم عامل های مختلف نظیر ویندوز، مک ، اندروید، IOS و Google Chrome را کرده و لازم نیست نگران عدم پشتیبانی و سازگاری سیستم عامل باشید.

ارتباط یکپارچه با سایر ابزارهای مدیریت جلسات : امکان برقراری ارتباط یکپارچه Intel® Unite با مجموعه ابزارهای Microsoft Lync و یا Cisco TelePresence از ویژگی های مهم این ابزار است.

کامپیوترهای کوچک INTEL NUC


معرفی کامپیوترهای کوچک نسل ۷ و ۸ اینتل NUC در سایت پلاس گرین

مینی پی سی اینتل

جهت مشاهده انواع مینی پی سی های موجود در فروشگاه پلاس گرین اینجا کلیک کنید.


برگرفته از وب سایت الماس ایران با کمی تغییر و ویرایش

1 دیدگاه برای “معرفی کامل مینی پی سی یا کامپیوترهای کوچک INTEL NUC

  1. اشتراک‌ها: مینی پی سی های ازراک ASROCK , بررسی , مشخصات , قیمت , خرید در پلاس گرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *