پورت DVI

پورت DVI

پورت DVI (مخفف : Digital Visual Interface) نام درگاهی در الکترونیک و کامپیوتر است که برای اتصال یک منبع ویدئوای نظیر کارت‌های گرافیک به یک منبع پخش کننده مانند مانیتورها ساخته شده است.

درگاه دی وی آی وظیفه دارد تا سیگنال‌های آنالوگ دریافتی را به سیگنال‌های دیجیتالی تبدیل کند. همچنین می تواند یه عنوان یک درگاه برای تک سیگنال‌های آنالوگ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این بدان معناست که از این پورت می‌توان برای سیگنال‌های دیجیتالی و آنالوگ ( به صورت مجزا ) استفاده کرد. به همین دلیل دیگر نیازی به وجود یک رابط VGA برای سیگنال‌های آنالوگ نیست.

حداکثر رزولیشن ( Resolution ) پشتیبانی شده (در حالت دابل لینک) برای درگاه دی وی آی، ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (۲۵۶۰px*1600px) است. که پیشرفت قابل ملاحظه‌ ای نسبت به VGA دارد.

درحال حاضر اگرچه درگاه DVI جایگزین درگاه VGA شده و تقریبا رایج ترین درگاه برای ارتباط سیگنال های ویدئوای است، اما درگاه HDMI که یک پورت جدید است، مزیت‌ها و قابلیت‌های زیادی دارد که در مقایسه با DVI فوق العاده است.

درگاه DVI انواع مختلفی دارد که طبق نیازهای کاربران طراحی شده اند که عبارت اند از DVI-A ، DVI-D و DVI-I که این درگاه‌ها به جز نوع DVI-A، خود به دو نوع Single Link و Dual Link تقسیم می‌شوند.

تصویر انواع درگاه DVI

 

پورت DVI


فروشگاه اینترنتی آی تی خرید  تمامی محصولات خود را با گارانتی اصلی عرضه می کند.

  • تحویل کالا در تهران در صورت امکان در همان روز
  • ارسال کالا در سایر استانها در کمتر از  ۲۴ ساعت بعد از سفارش کالا

این فروشگاه دارای نماد الکترونیکی بوده و می توانید با اطمینان از ما خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *