USB 3.0

استاندارد USB 3.0

USB 3.0

USB ۳.۰ آخرین و جدیدترین نسخه ارائه شده از این فناوری می‌باشد که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و در مقایسه با نسخه‌های پیشین، برتری‌های بیشتری دارد.

نسخه سوم یو‌اس‌بی توانایی انتقال داده، با سرعت ۴٫۵ گیگابیت در ثانیه را داراست. این مقدار، تقریبا ده برابر سرعت انتقال داده در نسخه دوم یو‌اس‌بی می‌باشد.

در این نسخه، تعداد هشت اتصال دهنده وجود دارند که دو عدد از آن‌ها برای انتقال داده، دو عدد از آن‌ها برای دریافت داده و مابقی نیز به عنوان تقویت کننده سرعت انتقال داده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

USB 3.0

با استفاده از USB v3.0، می‌توان در آن واحد و با حداکثر سرعت اقدام به ارسال و دریافت داده کرد. همچنین در این نسخه از یو‌اس‌بی، یک تغذیه کننده برق با جریان ۹۰۰ میلی‌آمپر وجود دارد که تقریبا ۹ برابر بیشتر از نسخه دوم یو‌اس‌بی است و می‌توان به طور همزمان، چهار دستگاه را الکترونیکی را شارژ کرد.  USB v2.0 می‌تواند تنها یک دستگاه را در یک لحظه شارژ نماید.

نسخه سوم یو‌اس‌بی ویژگی‌های کاربردی دیگری نیز دارد؛ برای مثال فرض کنیم یک دستگاه جانبی، مانند پرینتر را از طریق این درگاه به کامپیوتر خود وصل می‌کنید، چنانچه بعد از یک مدت زمان خاص، از این دستگاه استفاده نشود، ارتباط آن با کامپبوتر به صورت خودکار قطع می‌شود تا از به هدر رفتن برق جلوگیری به عمل آید.

 


فروشگاه اینترنتی آی تی خرید تمامی محصولات خود را با گارانتی اصلی عرضه می کند.

  • تحویل کالا در تهران در صورت امکان در همان روز
  • ارسال کالا در سایر استانها در کمتر از  ۲۴ ساعت بعد از سفارش کالا

این فروشگاه دارای نماد الکترونیکی بوده و می توانید با اطمینان از ما خرید کنید.

این نوشته در WikiCHI ارسال شده و با ، برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *