افزایش سرعت کنسول با کارت حافظه نینتندو سوییچ

افزایش سرعت کنسول با کارت حافظه نینتندو سوییچ

کارت حافظه نینتندو سوییچ یکی از بهترین روش ها برای افزایش ظرفیت حافظه و بهبود عملکرد در این کنسول دستی محبوب به شمار می رود که در خصوص تاثیر آن روی عملکرد دستگاه، حواشی بسیاری وجود دارد. هر چند بسیاری از گیمرها فقط برای افزایش فضای ذخیره سازی از کارت های MicroSD روی کنسول دستی استفاده می کنند، اما بنا بر ادعای کمپانی سازنده، استفاده از کارت حافظه سریع سبب بهبود عملکرد کنسول می شود.

همانطور که می دانید کارت حافظه نینتندو سوییچ همان کارت MicroSD است که در انواع گوشی هوشمند، تبلت و حتی دوربین های عکاسی نیز کاربرد دارد و در نسخه های مختلف دارای سرعت انتقال متنوع تولید می شوند. وجود استاندارد های متنوع از نظر سرعت انتقال داده به خوبی نشان می دهد که کارت های حافظه از این لحاظ دارای اختلاف بوده و به طور حتم تمایل کاربران به سمت خریداری نمونه های سریع تر است.

اما خریداری کارت حافظه نینتندو سوییچ پر سرعت نیازمند پرداخت هزینه به مراتب بیشتر بوده و برای دریافت بهترن عملکرد، باید یک محصول از برند های معتبر و شناخته شده خریداری کنید. اگر شما یکی از دارندگان کنسول دستی قابل اتصال یا نسخه لایت قابل حمل و حتی نسخه بهینه سازی شده OLED هستید، به شما توصیه می شود که یک کارت حافظه پر سرعت از برند های معتبر را انتخاب کنید تا علاوه بر افزایش ظرفیت، از سرعت بالای آنها برای بهبود نسبی عملکرد کنسول قابل حمل خود نیز بهره مند شوید.

 

افزایش سرعت کنسول با کارت حافظه نینتندو سوییچ

کدام استاندارد کارت حافظه نینتندو سوییچ بهتر است؟

استاندارد های متعددی برای کارت حافظه MicroSD وجود دارد که هر کدام از آنها دارای حداکثر سرعت انتقال داده متفاوتی هستند. کمپانی سازنده کنسول دستی Nintendo Switch توصیه می کند که از کارت های دارای استاندارد UHS-I (مخفف Ultra High Speed Phase I) با حداکثر سرعت خواندن ۱۰۴ مگابایت بر ثانیه استفاده کنید، هر چند تولیدات جدید دو کمپانی Lexar و SanDisk به محدوده سرعت ۱۶۰ تا ۱۷۰ مگابایت بر ثانیه نیز دست یافته اند. حداکثر سرعت خواندن داده در کنسول قابل حمل نینتندو در حدود ۶۰ تا ۹۵ مگابایت بر ثانیه بوده و به همین دلیل خریداری یک مموری کارت با استاندارد UHS-I به عنوان گزینه ای ایده آل شناخته می شود.

در حقیقت خریداری کارت های سریع تر نمی تواند تاثیری روی عملکرد دستگاه ایفا کند و برای خریداری مموری سریع تر، پول بیشتری را هزینه کرده اید. هزینه ای که هیچ تاثیری روی کارایی نداشته و خریداری یک کارت MicroSD از نوع UHS-I می تواند علاوه بر ارائه ظرفیت ذخیره سازی بیشتر، روی کارایی کنسول دستی نیز تاثیر بسیار خوبی ایجاد کند.

افزایش سرعت کنسول با کارت حافظه نینتندو سوییچ

کدام ظرفیت کارت حافظه MicroSD را بخریم؟

وضعیت پشتیبانی از ظرفیت کارت حافظه نینتدو سوییچ بر اساس نوع استاندارد دارای شرایط متفاوتی بوده و حداکثر فضای ذخیره سازی در این کنسول به شرح زیر است:

۱- استاندارد microSD حداکثر تا ۲ گیگابایت

۲- استاندارد MicroSDHC در محدود ۴ تا ۳۲ گیگابایت

۳- استاندارد MicroSDXC از ۶۴ گیگابایت به بالا

در صورت نیاز می توانید از کارت حافظه نینتندو سوییچ با حداکثر ظرفیت ۲ ترابایت نیز استفاده کنید و این کنسول از چنین ظرفیتی پشتیبانی می کند. هر چند به دلیل قیمت بسیار بالای این نوع از مموری کارت، امکان خریداری آن برای درصد بسیار زیادی از گیمرها امکان پذیر نبوده و البته نیازی به چنین ظرفیتی وجود ندارد. با توجه به اینکه کارت های حافظه متفرقه و غیر اصلی در بازار داخلی به وفور یافت می شود، توصیه می شود که فقط در صورت اطمینان از اصالت کالا، نسبت به خریداری آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *