انتقال چت واتساپ از آیفون به اندروید

انتقال چت واتساپ از آیفون به اندروید

در به روز رسانی جدید نرم افزار پیام رسان محبوب، امکان انتقال چت واتساپ از آیفون به اندروید فراهم شده و به این ترتیب کاربرانی که به هر دلیلی از سیستم عامل iOS به سمت گوشی های اندرویدی کوچ کرده اند، قادر به انتقال پیام های خود نیز خواهند بود. قابلیتی که به تازگی با همکاری گوگل و فیس بوک معرفی شده و مشکل بسیاری از کاربران را برطرف خواهد کرد.

انتقال چت در پیام رسان ها به عنوان یک معضل اساسی برای افرادی به شمار می رود که از این نوع اپلیکیشن ها برای انجام امور اداری و تجاری خود استفاده می کنند و ذخیره سازی پیام های روزانه برای آنها اهمیت فراوانی دارد. به عنوان مثال برای پیگیری خرید و ثبت سفارشات کاربران و همچنین پیگیری ارسال کالای خریداری شده به حفظ پیام های خود نیاز دارید و در نهایت این ویژگی به پیام رسان Whatsapp اضافه شده است.

گوگل همزمان با معرفی نسل جدید گوشی هوشمند پیکسل شامل دو مدل Google Pixel 6 و Google Pixel 6 Pro و سیستم عامل اندروید ۱۲، از قابلیت انتقال چت واتسات از آیفون به اندروید نیز سخن گفته و این ویژگی کاربردی را معرفی کرده است. اگر فکر می کنید که عملیات انتقال به سادگی و بدون نیاز به ابزار انجام می شود، سخت در اشتباه هستید و باید کابل مخصوص تبدیل Lightning اپل به Type-C اندروید را با قیمت حدود ۱۶ دلار خریداری کرده و سپس با اسکن QR Code موجود در پیام رسان واتساپ، عملیات انتقال پیام ها را انجام دهید.

هر چند پرداخت چنین مبلغی (حدود ۴۸۰ هزار تومان) برای خریداری کابل تبدیل ذکر شده و انتقال چت واتساپ از آیفون به اندروید برای افرادی که نیاز ضروری به آن دارند، چندان غیر منطقی نیست، اما به هر حال سیاست اعمال فشار روی کاربران برای خریداری انواع کابل ها و تبدیل ها به منظور ارائه یک قابلیت، از محصولات کمپانی اپل به گوگل نیز سرایت کرده است!

 

انتقال چت واتساپ از آیفون به اندروید

 

قیمت در نظر گرفته شده برای کابل تبدیل Lightning اپل به USB-C اندروید حتی از دستمال مخصوص تمیز کردن گوشی هوشمند اپل با قیمت ۱۹ دلار نیز ارزان تر بوده و نمی توان نسبت به این قیمت گذاری، انتقاد چندانی وارد کرد. گوگل در توضیح فرآیند انتقال به این نکته اشاره کرده:

هنگامی که در فرآیند انتقال بین iPhone و Android هستید، یک کد QR را در iPhone خود اسکن کنید تا WhatsApp راه‌اندازی شود و همه مکالمات و رسانه‌های خود را بین دستگاه‌ها منتقل کنید. تیم ما دست در دست با WhatsApp کار کرده است تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات شما در طول فرآیند انتقال محافظت می شود، بنابراین هیچ کس دیگری نمی تواند به اطلاعات و فایل های WhatsApp شما دسترسی پیدا کند. تاریخچه چت WhatsApp شما به سادگی از iPhone شما به تلفن اندروید جدید شما کپی می شود و ما به طور خودکار مطمئن می شویم که در حین انتقال پیام های جدید در دستگاه قدیمی دریافت نمی کنید.

قابلیت انتقال چت واتساپ از آیفون به اندروید در حال حاضر فقط برای سری جدید گوشی هوشمند Google Pixel ارائه شده و به زودی برای تمام گوشی های دارای سیستم عامل اندروید ۱۲ در دسترس قرار خواهد گرفت. هدف اصلی گوگل از ارائه این ویژگی، جذب بیشتر کاربران به سمت گوشی های اندرویدی است و به زودی قابلیت انتقال چت از پیام رسان اختصاصی iMessage اپل نیز برطرف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *