معرفی نسل جدید کامپیوتر گیمینگ MSI با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل

معرفی نسل جدید کامپیوتر گیمینگ MSI با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل

نسل جدید کامپیوتر گیمینگ MSI با طراحی ظاهری بهینه سازی شده و پردازنده های نسل دوازدهم اینتل به صورت رسمی معرفی شدند تا گیمرهای حرفه ای با هر سطح بودجه ای اقدام به خریداری سیستم های آماده قدرتمند کنند. سیستم های گیمینگ آماده برای آن دسته از کاربرانی مفید است که علاقه ای به اسمبل شخصی ندارند و این کار را به شرکت های تولید کننده مانند MSI واگذار می کنند.

نسل جدید کامپیوتر گیمینگ MSI بالاترین سطح از سازگاری نرم افزاری و سخت افزاری را ارائه می دهد و محصولات جدید شامل سه مدل MEG Aegis Ti5، MEG Trident X و MAG Codex X5 می شود که در آماده سازی آنها از پردازنده های مرکزی نسل دوازدهم اینتل به نام Alder Lake استفاده شده است. پردازنده های نسل جدید اینتل از فناوری لیتوگرافی Intel 7 (فناوری ساخت ۱۰ نانومتری) بهره می برند و سرانجام داستان محصولات ۱۴ نانومتری این کمپانی به پایان خط رسیده است.

 

معرفی نسل جدید کامپیوتر گیمینگ MSI با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل

 

فناوری لیتوگرافی Intel 7 ساختار پیشرفته با ترکیبی از هسته های P-Core (عملکرد بالا) و E-Core (بهینه سازی توان مصرفی) را ارائه می دهد که در حالت چند رشته ای به میزان ۴۷ درصد نسبت به نسل گذشته دارای عملکرد بهتر خواهد بود. همچنین عملکرد پردازنده های جدید اینتل در اجرای بازی ها به میزان ۱۳ درصد نسبت به نسل گذشته بهبود یافته است.

 

معرفی نسل جدید کامپیوتر گیمینگ MSI با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل

 

ماژول های حافظه رم DDR5 که برای اولین بار توسط پردازنده های نسل دوازدهم اینتل پشتیبانی می شوند، به میزان ۶۰ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با حافظه های DDR4 ارائه می دهند. از سوی دیگر نسل جدید کامپیوتر گیمینگ MSI شامل سه مدلی که پیش از این نام آنها را اعلام کرده بودیم، به سیستم عامل ویندوز ۱۱ مجهز شده اند که حال و هوای جدیدی را فراهم می سازد. هر سه مدل سیستم آماده ام اس آی به کارت گرافیک پرچمدار RTX 3090 انویدیا مجهز شده اند که نهایت کارایی با در اختیار گیمرهای حرفه ای قرار می دهند.

کامپیوتر گیمینگ MSI MEG AEGIS Ti5 12th

کامپیوتر گیمینگ MSI MEG AEGIS Ti5 12th

قدرتمندترین مدل از نسل جدید سیستم های گیمینگ آماده ام اس آی به نام MEG AEGIS Ti5 12th به پردازنده پرچمدار Intel Core i9-12900K و کارت گرافیک NVIDIA RTX 3090 مجهز شده و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم DDR5 با فرکانس ۴۴۰۰ مگاهرتز نیز در این محصول قابل سفارش خواهد بود. در بخش ذخیره سازی نیز دو عدد اسلات PCIe Gen4 و یک عدد اسلات ترکیبی SATA/PCIe Gen4 در دسترس کاربران قرار دارد. در بخش ذخیره سازی یک درایو ۲٫۵ اینچی و یک درایو ۳٫۵ اینچی نیز به لیست متنوع امکانات MEG AEGIS Ti5 اضافه شده است.

امکانات شبکه این محصول نیز بسیار کامل بوده و شامل یک پورت شبکه ۲٫۵ گیگابیتی بر پایه کنترلر اینتل I225-V و یک پورت شبکه ۱ گیگابیتی بر پایه کنترلر Intel I219-V می شود. البته در بخش شبکه بی سیم نیز می توانید از امکانات و پهنای باند شبکه وایرلس Wi-Fi 6E AX211 بهره مند شوید. ام اس آی برای اولین بار در میان شرکت های تولید کننده از ولوم سخت افزاری انحصاری به نام HMI Gaming Dial برای تنظیم سریع فرکانس استفاده کرده که علاوه بر این کار، شخصی سازی سریع سیستم نور پردازی را هم انجام می دهد.

کامپیوتر گیمینگ MSI MEG TridentX 12th

کامپیوتر گیمینگ MSI MEG TridentX 12th

دومین مدل از نسل جدید کامپیوتر به نام MEG TridentX 12th به پردازنده مرکزی Core i7-12700K با قابلیت اورکلاک مجهز شده و در بخش حافظه رم نیز قادر به ثبت سفارش حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز خواهید بود. کارت گرافیک نیز همانطور که پیش از این اشاره کرده بودیم، فقط شامل RTX 3090 انویدیا می شود که نهایت عملکرد را در بازی ها (به خصوص در وضوح تصویر ۴K) ارائه می دهد.

در بخش ذخیره سازی یک عدد اسلات PCIe Gen4 و یک عدد اسلات ترکیبی SATA/PCIe Gen4 در دسترس کاربران قرار دارد و دو درایو ۲٫۵ اینچی در لیست امکانات MEG TridentX 12th مشاهده می شود. شبکه سیمی ۲٫۵ گیگابیتی دارای کنترلر اینتل I225-V و شبکه بی سیم Wi-Fi 6E AX211 به عنوان امکانات ارتباطی این محصول در نظر گرفته شده اند.

کامپیوتر گیمینگ MSI MAG Codex X5 12th

کامپیوتر گیمینگ MSI MAG Codex X5 12th

مشخصات کامپیوتر گیمینگ ام اس آی مدل MAG Codex X5 12th شامل پردازنده قدرتمند Core i9-12900K و حافظه رم DDR5 تا ۱۲۸ گیگابایت با فرکانس ۴۴۰۰ مگاهرتز می شود که کانفیگ بسیار خوبی را فراهم می سازد. دو اسلات PCIe Gen4 به همراه یک عدد اسلات ترکیبی SATA/PCIe Gen4 و یک عدد اسلات ترکیبی SATA/PCIe Gen3 برای نصب تجهیزات مختلف از جمله ذخیره سازی به کار رفته است.

همچنین می توانید از دو جایگاه درایو ۲٫۵ اینچی و دو جایگاه درایو ۳٫۵ اینچی برای نصب تجهیزات مازاد استفاده کنید. امکانات شبکه نیز شامل یک پورت خروجی شبکه سیمی گیگابایتی مبتنی بر کنترلر اینتل I225-V و شبکه بی سیم Wi-Fi 6E AX211 می شود. از نظر ظاهری نیز شرایط برای MAG Codex X5 مناسب بوده و سیستم نور پردازی RGB همانند MEG AEGIS Ti5 12th به چشم می خورد.

1 دیدگاه برای “معرفی نسل جدید کامپیوتر گیمینگ MSI با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل

  1. اشتراک‌ها: پشتیبانی از پردازنده های Ryzen 5000 با چیپ ست A320 - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *