پشتیبانی از پردازنده های Ryzen 5000 با چیپ ست A320

پشتیبانی از پردازنده های Ryzen 5000 با چیپ ست A320 توسط ایسوس و گیگابایت

به منظور پشتیبانی از پردازنده های Ryzen 5000 کمپانی ای ام دی به مادربرد های دارای چیپ ست های سری ۴۰۰ تا ۵۰۰ نیاز دارید، اما در به روز رسانی جدید ایسوس و گیگابایت می توانید پردازنده های قدرتمند نسل جدید رایزن را روی مادربرد های مجهز به چیپ ست A320 نیز مورد استفاده قرار دهید. کمپانی AMD بر خلاف رقیب خود یعنی اینتل علاقه ای به در نظر گرفتن محدودیت های سخت گیرانه برای عدم پشتیبانی از پردازنده های جدید روی مادربرد های قدیمی ندارد و این نکته بار دیگر نیز به اثبات رسیده است.

بسیاری از کاربرانی که مادربرد مجهز به چیپ ست A320 در اختیار دارند، اخباری در خصوص پشتیبانی از پردازنده های Ryzen 5000 را با نصب به روز رسانی بایوس منتشر کرده اند. اکنون دو کمپانی ایسوس و گیگابایت نیز به روز رسانی های رسمی خود را برای پشتیبانی از پردازنده های نسل پنجم رایزن توسط مادربرد های سری ۳۰۰ ای ام دی در وب سایت خود منتشر کردند.

 

پشتیبانی از پردازنده های Ryzen 5000 با چیپ ست A320 توسط ایسوس و گیگابایت

 

هر چند برخی از ویژگی های جدید مربوط به چیپ ست های سری ۴۰۰ و ۵۰۰ ای ام دی از دسترس شما خارج می شود، اما با وجود بهره مندی از مادربرد های مجهز به چیپ ست A320 قادر به خریداری و نصب پردازنده های قدرتمند سری Ryzen 5000 خواهید بود. به این ترتیب دلیل چندانی برای خریداری مادربرد های گران قیمت سری ۵۰۰ وجود نداشته و فقط باید یک پردازنده نسل پنجم رایزن را به لیست خرید خود اضافه کنید.

پردازنده های Ryzen 5000 بر پایه معماری AMD Zen 3 طراحی و تولید شده اند و امکانات قابل قبولی در کنار عملکرد پردازشی بی نظیر را ارائه می دهند. بر اساس گزارشات منتشر شده توسط کاربران و ارائه به روز رسانی توسط دو کمپانی ایسوس و گیگابایت، امکان نصب پردازنده های نسل پنجم رایزن توسط مادربرد های مجهز به چیپ ست A320 به آسانی فراهم شده و برای این منظور، فقط باید به صفحه مادربرد خود در سایت شرکت سازنده مراجعه کرده و فایل به روز رسانی بایوس را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *