انتشار اولین تصاویر رسمی از مادربرد MSI Z690 GODLIKE

انتشار اولین تصاویر رسمی از مادربرد MSI MEG Z690 GODLIKE

پس از تاخیر به نسبت طولانی و انتظار کاربران، سرانجام اولین تصاویر رسمی از مادربرد MSI Z690 GODLIKE به عنوان پرچمدار محصولات مجهز به چیپ ست نسل جدید اینتل منتشر شد. مدتها پس از آنکه سایر شرکت های تولید مادربرد اقدام به معرفی محصولات جدید خود کردند، شرکت تایوانی ام اس آی نیز پس از اعمال شخصی سازی های بسیار زیاد روی الگوی طراحی سری GODLIKE، نسخه جدید این خانواده را با تجهیز به چیپ ست Z690 اینتل معرفی کرد.

هر چند معرفی مادربرد MSI Z690 GODLIKE به صورت رسمی انجام نشده، اما بر اساس تصاویر منتشر شده از این محصول می توان برخی از مشخصات فنی و امکانات آن را بررسی کرد. مادربرد جدید ام اس آی به تازگی موفق به کسب جایزه Innovation Honoree از نمایشگاه CES 2022 نیز گردیده که نشان دهنده مشخصات فنی و طراحی ظاهری خیره کننده آن است.

انتشار اولین تصاویر رسمی از مادربرد MSI MEG Z690 GODLIKE

ابعاد مادربرد برابر با ۳۱۰×۳۰۵ میلی متر بوده و تمام سطح بدنه به جز در قسمت سوکت پردازنده، توسط کیت محافظ و خنک کننده پوشانده شده است. با توجه به ابعاد بزرگ این محصول، می توان مادربرد MSI Z690 GODLIKE را در نزدیک ترین فاصله به فرم فکتور SSI EEB دسته بندی کرد. از نمای بالا به جز چند صفحه نمایش رنگی، دیود های نوری RGB و سوکت پردازنده، هیچ بخشی از سطح برد در معرض دید نبوده و همه چیز زیر یک پوشش محافظ قرار گرفته است.

انتشار اولین تصاویر رسمی از مادربرد MSI MEG Z690 GODLIKE

یک صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی در کنار اسلات های حافظه قرار گرفته که اطلاعات لحظه ای بسیار مفیدی را از جمله فرکانس کاری پردازنده و دمای آن در اختیار کاربران قرار می دهد. همانطور که پیش بینی می شود، اطلاعات قابل نمایش روی این بخش به صورت کامل قابل شخصی سازی هستند. به دلیل وجود پوشش محافظ روی سطح مادربرد MSI Z690 GODLIKE ، برای نصب قطعاتی مانند حافظه رم، کارت گرافیک و تجهیزات ذخیره سازی M.2 باید قسمت های مورد نظر را از روی سطح برد جدا کنید که این پروسه زمان چندانی را تلف نمی کند.

انتشار اولین تصاویر رسمی از مادربرد MSI MEG Z690 GODLIKE

فضای بزرگ مادربرد MSI Z690 GODLIKE به کاربران حرفه ای اجازه می دهد تا ۶ عدد اسلات M.2 NVMe و سه عدد کارت گرافیک روی اسلات های PCI Express نصب کنند. دو عدد از اسلات های مخصوص کارت گرافیک از نوع PCIe 5.0 است که بیشترین میزان پهنای باند را در اختیار کاربران قرار می دهد. از امکانات موجود روی پنل پشت مادربرد می توان به دو عدد پورت Thunderbolt 4، دو عدد mini DP، دو عدد شبکه سیمی (حداقل ۲٫۵ گیگابیتی)، هشت عدد پورت USB-A، جک های صوتی به همراه خروجی اپتیکال و کلید های فلش کردن BIOS و پاک سازی CMOS  اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *