هارد دیسک NVMe سیگیت نسل جدید تجهیزات ذخیره سازی

هارد دیسک NVMe سیگیت نسل جدید تجهیزات ذخیره سازی

موسسه استاندارد صنعتی NVM Express در ماه ژوئن خبر از تولید آزمایشی اولین هارد دیسک مجهز به رابط پر سرعت و نسل جدیدی خبر داده بود و اکنون هارد دیسک NVMe سیگیت به عنوان اولین محصول بر پایه این فناوری معرفی گردید. رابط NVMe نقش بسزایی در افزایش سرعت و بهبود عملکرد تجهیزات ذخیره سازی SSD ایفا کرده و اکنون می توانید در صف خریداری هارد دیسک های مجهز به این فناوری قرار گیرید.

کمپانی سیگیت قصد دارد در آینده نزدیک از رابط ۱۲ گیگابیتی SAS در هارد دیسک های دارای چند دیسک استفاده کند و هارد دیسک NVMe سیگیت نیز مانند این محصول به صورت اختصاصی برای سرورها و مراکز داده در نظر گرفته شده است. به این ترتیب کاربران خانگی بهتر است همچنان روی هارد دیسک و SSD های موجود در بازار تمرکز کنند.

 

هارد دیسک NVMe سیگیت نسل جدید تجهیزات ذخیره سازی

 

تاریخ عرضه هارد دیسک NVMe سیگیت نیز طبق اعلام کمپانی سازنده، سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام شده و تا آن زمان ممکن است فناوری های جدیدی در این حوزه معرفی و رونمایی شود. قیمت بسیار بالای SSD در مقابل هارد دیسک، این اجازه را به دارندگان سرور های آرشیو داده نمی دهد تا به صورت همزمان از ظرفیت ذخیره سازی مورد نظر در کنار سرعت انتقال داده بالا بهره مند شوند، اما با بهره گیری از فناوری جدید سیگیت می توانید چند ویژگی مثبت را به صورت توامان تجربه کنید.

نسخه های اولیه از هارد دیسک NVMe سیگیت در سال ۲۰۲۲ در اختیار مشتریان خاص قرار می گیرد و پس از برطرف کردن مشکلات احتمالی و بهینه سازی و همچنین کاهش قیمت احتمالی، نمونه های نهایی در سال ۲۰۲۴ به بازار های جهانی عرضه خواهند شد. تجهیزات ذخیره سازی نسل جدید به طور حتم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و سرعت انتقال داده آنها نیز افزایش چشم گیری در مقایسه با هارد دیسک های SAS متداول خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *