گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD نوامبر ۲۰۲۱

گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD نوامبر 2021

سرخ پوشان دنیای فناوری اقدام به انتشار گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD در ماه نوامبر ۲۰۲۱ کردند که اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص تولیدات آینده این کمپانی در اختیار رسانه ها و کاربران قرار داده است. به طور معمول مدیران این شرکت در سه ماهه ابتدایی یا دوم هر سال اقدام به ارائه گزارش مالی می کنند و در این رویدادها نیز اطلاعات بسیار مفیدی را ارائه می دهند که این بار در گزارش نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شده اند.

در حقیقت برندهای بزرگ جهان با انتشار گزارش ارائه سرمایه گذاری و مسیر پیشرفت کمپانی، سعی در جلب نظر سرمایه گذاران دارند تا به این ترتیب طبق برنامه به معرفی و تولید محصولات نسل آینده خود بپردازند. همانطور که می دانید روند تولید یک محصول از یک یا چند سال قبل در فاز تحقیق و توسعه آغاز و پس از طی کردن مراحل بسیار طولانی به فاز تولید می رسد.

 

گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD نوامبر ۲۰۲۱
گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD نوامبر ۲۰۲۱

 

طبق اطلاعات جدید منتشر شده توسط AMD، تمرکز این مجموعه روی محصولاتی مانند پردازنده مشتری، پردازنده سرور، کارت گرافیک مشتری و شتاب دهنده محاسباتی قرار گرفته و نقشه راه کمپانی نیز روی این سه دسته بندی شکل گرفته است. در بخش پردازنده مشتری می توان ردپای معماری AMD Zen 3 را مشاهده کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱ به صورت رسمی معرفی و رونمایی خواهند شد. در بخش پردازنده سرور نیز محصولات سری Milan با بهره گیری از معماری EPYC Zen 3 به فاز اجرایی می رسند و معماری ریز پردازنده AMD Zen 4 نیز برای سال آینده به تایید رسیده است.

معماری ریز پردازنده Zen 4 دارای یک خواهر خوانده به نام Zen 4C دارد که هر دو با استفاده از لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید خواهند شد و پردازنده های Milan-X نیز بر پایه معماری Zen 4C طراحی می شوند. پردازنده های Milan-X به صورت اختصاصی برای پلتفرم های SP3 موجود وارد بازار خواهند شد و در این محصولات می توانید فناوری ۳D Vertical Cache را به دست آورید.

 

گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD نوامبر ۲۰۲۱
گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD نوامبر ۲۰۲۱

 

در هر بخش CCD می توانید تا ۹۶ مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) در دسترس شما قرار می گیرد و با توجه به مشخصات اعلام شده در نهایت به میزان حافظه نهان سطح سوم تا ۷۶۸ مگابایت دست پیدا خواهید کرد. حجم کلی حافظه نهان در سه سطح L1+L2+L3 به حداکثر ۸۰۴ مگابایت در قدرتمندترین مدل پردازنده می رسد که حجم غیر قابل تصوری به شمار می رود.

در بخش پردازنده های مشتری برای بازار دسکتاپ و موبایل نسل آینده، اطلاعاتی افشا نشده، اما در بخش پردازنده های سرور شاهد رونمایی از اطلاعاتی در خصوص نسل بعدی خانواده EPYC به نام Genoa هستیم که در قدرتمندترین محصول به حداکثر ۹۶ هسته پردازشی و پشتیبانی از حافظه رم DDR5 به همراه اسلات های PCI Express 5.0 مجهز خواهند شد.

 

نقشه راه کارت گرافیک های گیمینگ AMD
گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD نوامبر ۲۰۲۱

 

در بخش پردازش های ابری نیز خانواده EPYC Bergamo در نظر گرفته شده که تعداد هسته ها به حداکثر ۱۲۸ هسته افزایش می یابد و بر پایه معماری AMD Zen 4 تولید خواهند شد. شتاب دهنده سخت افزاری MI250 نیز بر پایه معماری ریز پردازنده CDNA2 و لیتوگرافی ۶ نانومتری به عنوان محصول بعدی این کمپانی در گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD در ماه نوامبر ۲۰۲۱ معرفی شدند.

 

خرید سهام کمپانی Xilinx توسط AMD
گزارش ارائه سرمایه گذاری کمپانی AMD نوامبر ۲۰۲۱

 

همچنین AMD در حال نهایی کردن مراحل خرید کمپانی Xilinx قرار دارد و به زودی مالکیت آن تحت مدیریت خانم Lisa Su قرار خواهد گرفت و دو عضو جدید یعنی Victor Peng به عنوان مدیر عامل و Devinder Kumar به عنوان مدیر مالی فعلی Xilinx به کار خود ادامه خواهند داد. شفافیت در ارائه گزارش محصولات آینده و برنامه های آتی ای ام دی که در سال های اخیر به صورت کامل پیاده سازی شدند، نقطه قوت این مجموعه در مقایسه با اینتل به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *