انتشار پلاگین AMD FSR برای موتور گرافیکی Unreal Engine 4

انتشار پلاگین AMD FSR برای موتور گرافیکی Unreal Engine 4

تب و تاب تولید بازی های جدید با بهره گیری از فناوری های نوین به منظور ارائه تجربه واقع گرایانه به شدت بالا گرفته و نقش اصلی را دو کمپانی تولید کننده کارت گرافیک و فناوری های گرافیکی بازی می کنند و باید دو پلاگین AMD FSR و NVIDIA DLSS را به عنوان سر دمدار روند رو به رشد جزییات نزدیک به واقعیت در بازی ها معرفی کرد. هر دو کمپانی در تلاش هستند تا پلاگین های خود را برای موتور های گرافیکی مختلف بهینه سازی و در نهایت منتشر کنند تا توسعه دهندگان با استفاده از آنها به تولید بازی بپردازند.

پلاگین AMD FSR که مخفف کلمات FidelityFX Super Resolution است، اصلی ترین رقیب فناوری کمپانی رقیب یعنی NVIDIA DLSS به شمار می رود و هر دو تکنولوژی به کاربران این امکان را می دهند تا نرخ فریم را به همراه بهبود کیفیت خروجی تصویر، بهینه سازی کنند. زمانی که تنظیمات گرافیکی را روی High و درجات بالاتر از آن قرار می دهید، افت فریم رخ خواهد داد و در بسیاری از مواقع برای دریافت نرخ فریم مناسب، ناچار به کاهش جزییات گرافیکی هستید.

 

انتشار پلاگین AMD FSR برای موتور گرافیکی Unreal Engine 4

 

پلاگین AMD FSR می تواند با بهینه سازی موتور گرافیکی و تطبیق خود با تنظیمات گرافیکی، نرخ فریم مناسبی را با حفظ کیفیت خروجی ارائه دهد و گیمرها هیچ نگرانی بابت افت فریم یا کاهش کیفیت تصویر نخواهند داشت. اواسط ماه ژوئن سال جاری میلادی، کمپانی ای ام دی اقدام به انتشار لیست موتور های گرافیکی دارای قابلیت توسعه و پشتیبانی از فناوری FidelityFX Super Resolution کرد که جای خالی موتور گرافیکی Unreal Engine 4 به شدت احساس می شد.

در نهایت پس از گذشت چند ماه، تیم توسعه نرم افزاری ای ام دی دست به کار شده و در نهایت موتور گرافیکی Unreal Engine 4 نیز به لیست توسعه دهندگان پلاگین AMD FSR اضافه شد. پلاگین مورد نظر از طریق پرتال GPU Open در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته و به طور حتم شاهد عرضه و بهینه سازی عناوین متعددی در ماه های آینده خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *