معرفی آل این وان گرین مدل GX422

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

نسل جدید آل این وان گرین مدل GX422 مجهز به پردازنده های نسل دهم اینتل، حافظه رم DDR4 و بهره گیری از هارد دیسک و اس اس دی با طراحی ظاهری زیبا و جذاب به تازگی با گارانتی شرکت پردیس صنعت سیاره سبز روانه بازار شده است که در این مطلب به معرفی مدل های مختلف این خانواده می پردازیم. کامپیوترهای همه کاره نسل جدید گرین در خانواده GX422 به مشخصات فنی قابل توجهی مجهز شده اند که ارزش خرید آنها را به شدت افزایش داده است.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

طراحی ظاهری

آل این وان گرین مدل GX422 از طراحی بدنه بسیار باریک و زیبایی برخوردار بوده و نمای جذابی به میز کار شما می بخشد. با توجه به ابعاد مناسب ۶۱٫۶۶ میلی متری برای ضخامت و ۴۹۰٫۳ میلی متری برای عرض و ۳۶۱٫۵۴ میلی متر برای طول می توان گفت که وزن ۳۹۹۰ گرمی این دستگاه با توجه به بدنه بسیار با کیفیت در سطح قابل قبولی ارزیابی می شود. این محصول در دو رنگ بدنه سفید و مشکی به بازار عرضه می شود تا کاربران نسبت به رنگ دارای حق انتخاب باشند.

در نمای جلو با یک صفحه نمایش ۲۲ اینچی مواجه می شوید که از سه جهت فاقد حاشیه بوده و به همین دلیل ابعاد نمایشگر بزرگتر و عریض تر به نظر می رسد. با توجه به سخت افزار قدرتمند و متنوع آل این وان گرین GX422 و ضخامت کمتر از ۶٫۲ سانتی متری (به صورت دقیق ۶۱٫۶۶ میلی متر) فضای بسیار کمی از میز کارتان اشغال می شود و قابلیت نصب در هر نقطه ای از میز کار را دارد. در نمای پشت بدنه نیز دو عدد پورت USB و کلید پاور در دو سمت مخالف یکدیگر قرار گرفته اند و در فضای میان آنها نیز شیارهای متعددی به منظور تهویه جریان هوا و خروجی بلندگوهای استریو مشاهده می شود. در قسمت بالای بدنه از نمای پشت نیز شیارهای مختلف برای خروجی جریان هوای سیستم خنک کننده به کار رفته است.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

سایر پورت های دستگاه نیز در قسمت زیرین بدنه کامپیوتر همه کاره گرین مدل GX422 قرار گرفته که در بخشی مجزا به معرفی آنها می پردازیم. این سبک طراحی به صورت دقیق مشابه با نوع طراحی PIO (مخفف Part In One شرکت گرین) بوده که اندکی دسترسی به پورت ها را دچار مشکل می کند، اما پس از مدتی می توانید به محل قرارگیری آنها عادت کرده و این موضوع فقط شامل پورت های پر کاربرد USB می شود که این مورد نیز با استفاده از یک USB HUB قابل حل است. در قسمت زیرین بدنه و همچنین ناحیه کناری پورت های ورودی و خروجی و پایه حرفه ای آل این وان نیز دو بخش دارای شیار بندی وجود دارد که وظیفه آنها تهویه بهتر جریان هوا است.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

پورت های ورودی و خروجی

همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم، دو عدد پورت USB 2.0 روی پنل پشت دستگاه وجود دارد و سایر موارد ورودی و خروجی در قسمت زیرین بدنه قرار گرفته اند. دو عدد پورت USB 2.0 و دو عدد USB 3.2 نسل اول نیز به منظور تبادل داده در نظر گرفته شده است. جک های صوتی مخصوص هدفون و میکروفون به صورت مجزا در این قسمت به چشم می خورند. یک پورت COM از نوع ۹ پین نیز در این بخش وجود دارد که برای کاربردهای اداری خاص بسیار مفید و ضروری است.

پورت شبکه گیگابیتی از نوع LAN RJ45 دارای دیودهای نوری تعیین وضعیت به عنوان یک بخش ضروری و مهم در برقراری ارتباط مشاهده می شود. پورت های خروجی تصویر نیز شامل یک عدد HDMI 1.4b با پشتیبانی از حداکثر وضوح تصویر ۲۱۶۰×۴۰۹۶ پیکسل و یک عدد DisplayPort با پشتیبانی از حداکثر وضوح تصویر ۲۳۰۴×۴۰۹۶ پیکسل و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز در پنل زیرین آل این وان گرین مدل GX422 تعبیه شده است. ورودی منبع تغذیه ۱۵۰ واتی که از طریق یک آداپتور تامین می شود نیز در همین بخش قرار گرفته است.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

در مجموع از نظر پورت های ورودی و خروجی با مجموعه بسیار کامل و متنوعی سر و کار دارید و هر نوع نیاز خانگی و اداری به طور کامل پوشش داده می شود. کسب و کارهای مختلف از جمله فروشگاه های زنجیره ای، استارت آپ ها، دفاتر اداری و مراکز خدماتی سازمان های دولتی و خصوصی، مراکز آموزشی، بیمارستان ها و مراکز درمانی می توانند روی امکانات، کیفیت ساخت و سخت افزار متنوع کامپیوتر همه کاره گرین حساب ویژه ای باز کنند.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

صفحه نمایش

آل این وان گرین مدل GX422 به یک صفحه نمایش ۲۱٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل مجهز شده که پنل به کار رفته در آن نیز از نوع VA است. نرخ تازه سازی یا Refresh Rate قابل ارائه توسط این نمایشگر برابر با ۶۰ هرتز بوده و زاویه دید عمودی و افقی به میزان ۱۷۸ درجه در دسترس کاربران قرار می گیرد. به طور کلی کیفیت نمایشگر کامپیوتر همه کاره گرین در سطح بسیار خوبی ارزیابی می شود و بر اساس تجربیات کاری طولانی مدت با آن، می توان کیفیت و دقت رنگ بسیار مناسبی را به دست آورد.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

سخت افزار

شرکت گرین در کامپیوتر همه کاره جدید خود از مادربورد ASUS H410 استفاده کرده امکانات گسترده ای را نسبت به نسل گذشته مجهز به چیپ ست H310 ارائه می دهد. قابلیت پشتیبانی از پردازنده های متنوع نسل دهم اینتل، امکان استفاده از حافظه رم DDR4 با فرکانس و ظرفیت قابل توجه، امکانات ذخیره سازی متنوع از جمله دو پورت SATA 6Gb/s و اسلات M.2 در کنار ویژگی های ارتباطی شامل بلوتوث و شبکه بی سیم به عنوان بخش اصلی مشخصات فنی و سخت افزاری آل این وان گرین مدل GX422 به شمار می روند.

مادربورد ایسوس مجهز به چیپ ست H410 از پردازنده های سوکت LGA1200 نسخه دسکتاپ پشتیبانی می کند و به همین دلیل می توانید به صورت شخصی، پردازنده مورد نظر خود را در صورت نیاز تعویض کنید. به عنوان مثال اگر مدل دارای Pentium G6400 در یک بازه زمانی قادر به پوشش دادن نیازهای کاری شما نیست، به سادگی امکان خریداری پردازنده قوی تر و جایگزین کردن آن وجود دارد. در بخش سیستم خنک کننده نیز یک هیت سینک آلومینیومی مجهز به سه عدد لوله انتقال حرارت از آلیاژ مس خالص و یک فن تهویه به کار رفته که عملکرد قابل قبولی از خود را به نمایش می گذارد. بر اساس تست های صورت گرفته، مشکلی از نظر عملکرد سیستم خنک کننده، حتی در مدل دارای پردازنده Core i7-10700 نیز به وجود نمی آید. هر چند باید به افزایش دمای کاری و همچنین بالا رفتن میزان نویز سیستم خنک کننده به دلیل فعالیت با سرعت چرخش بیشتر فن اشاره کرد که مواردی طبیعی به شمار می روند.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

پردازنده های به کار رفته انواع آل این وان گرین مدل GX422 در پایین ترین سطح شامل Intel Pentium G6400 و در بالاترین سطح شامل Intel Core i7-10700 می شود و مدل های دارای پردازنده های Core i3-10100 و Core i5-10400 نیز به بازار عرضه می شود. در بخش حافظه رم نیز دو کانفیگ شامل ۴ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم DDR4 قابل سفارش توسط کاربران است. در بخش تجهیزات ذخیره سازی نیز دو کانفیگ کلی شامل هارد دیسک (بدون SSD) و کانفیگ ترکیبی شامل استفاده همزمان از هارد دیسک و SSD با ظرفیت های ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایت از نوع M.2 وجود دارد.

پردازنده تعداد هسته / تعداد رشته فرکانس پایه و بوست L3 Cache واحد گرافیکی امتیاز متوسط Passmark
Intel Pentium G6400 ۲/۴ ۴ گیگاهرتز ۴ مگابایت Intel UHD 610 ۴۱۳۷
Intel Core i3-10100 ۴/۸ ۳٫۶ / ۴٫۳ گیگاهرتز ۶ مگابایت Intel UHD 630 ۸۸۳۶
Intel Core i5-10400 ۶/۱۲ ۲٫۹ / ۴٫۳ گیگاهرتز ۱۲ مگابایت Intel UHD 630 ۱۲۳۳۹
Intel Core i7-10700 ۸/۱۶ ۲٫۹ / ۴٫۸ گیگاهرتز ۱۶ مگابایت Intel UHD 630 ۱۷۱۲۴

واحد گرافیکی مجتمع شامل Intel UHD 610 برای مدل دارای پردازنده پنتیوم و واحد گرافیکی مجتمع شامل Intel UHD 630 برای مدل های دارای پردازنده های Core i3/i5/i7 می شود. با توجه به وجود دو اسلات حافظه رم روی مادربورد ایسوس، می توانید حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه DDR4 را مورد استفاده قرار دهید که به کارگیری این مجموعه در کنار پردازنده قدرتمندی مانند Core i7-10700 اینتل برای کاربردهای حرفه ای به شدت مناسب خواهد بود. به این ترتیب در شرایطی که نیاز به کارت گرافیک مجزا وجود نداشته باشد، کانفیگ های متنوع آل این وان گرین مدل GX422 عملکرد بی نظیری را برای کاربردهای حرفه ای ارائه داده و شما را سربلند خواهد کرد.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

امکانات ارتباطی

در آل این وان گرین مدل GX422 به انواع امکانات ارتباطی متنوع از جمله بلوتوث نسخه ۴٫۲ به همراه فناوری LE، شبکه بی سیم دو بانده ۸۰۲٫۱۱b/g/n/ac با پهنای باند ۴۳۳ مگابیت بر ثانیه و شبکه سیمی گیگابیتی ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰M بهره گرفته شده است. به این ترتیب نیازی به هیچ امکانات ارتباطی دیگری برای کاربردهای مختلف و نیازی به پرداخت هزینه بیشتر برای خریداری تجهیزات بیشتر وجود ندارد.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

سیستم صوتی

کامپیوتر همه کاره گرین به دو عدد بلندگوی استریو با توان مجموع ۶ وات (دو عدد ۳ واتی) مجهز شده که مسیر خروجی صدا روی پنل پشت دستگاه قرار گرفته است. با توجه به محل قرارگیری بلندگوها و برخورد آنها به محیط پشت که شامل دیوار یا پارتیشن چوبی می شود، شدت صدا و البته کیفیت بسیار خوبی را دریافت خواهید کرد. با این حال در صورتی که به کیفیت و شدت صدای بیشتری نیاز دارید، به سادگی می توانید اسپیکر مورد نظر خود را به پورت اختصاصی خروجی صدا روی پنل زیر دستگاه متصل کنید.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

ماوس و کیبورد

ماوس و کیبورد مورد استفاده در آل این وان گرین مدل GX422 از نوع بی سیم بوده و برای برقراری ارتباط از رابط ۲٫۴ گیگاهرتزی نانو استفاده می کنند. روی کیبورد بی سیم گرین تعداد ۱۱۷ کلید روی ماوس نیز ۵ کلید وجود دارد. کلید های ترکیبی آفیس و مالتی مدیا در دو سمت کلید های اصلی به چشم می خورند که به صورت مستقیم و بدون نیاز به استفاده از کلید ترکیبی Fn قابل استفاده هستند. دقت سنسور به کار رفته روی ماوس بی سیم نیز در بازه های متنوع ۸۰۰/۱۲۰۰/۱۶۰۰ نقطه در هر اینچ (DPI) قابل فعالیت بوده و نرخ نمونه برداری (Polling Rate) آن نیز برابر با ۲۵۰ هرتز است.

 

معرفی آل این وان گرین مدل GX422

 

در مجموع ماوس و کیبورد بی سیم گرین دارای شرایط ارگونومی مطلوبی بوده و به سادگی می توانید از هر دو برای کاربردهای مختلف استفاده کنید.

 

گارانتی آل این وان گرین

 

گارانتی

آل این وان گرین مدل GX422 با ۲۴ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش شرکت پردیس صنعت سیاره سبز به بازار داخلی عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *