ادامه روند ساخت تنها کارخانه تولید حافظه کامپیوتر در قاره اروپا

ادامه روند ساخت تنها کارخانه تولید حافظه کامپیوتر در قاره اروپا

روند توسعه تنها کارخانه تولید حافظه کامپیوتر در قاره اروپا به صورت جدی در حال انجام بوده و پیشرفت های قابل توجهی نیز به دست آمده است. با توجه به مشکلات متعدد در تولید و تامین چیپ ست های حافظه در قاره آسیا که محدود به چند کمپانی بزرگ است، کمبودهای فراوانی برای تامین حافظه در سراسر جهان به وجود آمده و به همین دلیل بسیاری از کشورهای صنعتی جهان به فکر راه اندازی کارخانه تولید سیستم روی یک چیپ و انواع چیپ ست حافظه افتاده اند.

کارخانه ای که هم اکنون در حال توسعه یافتن برای تولید حافظه کامپیوتر است، محصولات خود را با نام Goodram روانه بازار می کند و در منطقه Łaziska Górne در جنوب لهستان واقع شده است. این مجموعه متعلق به کمپانی Wilk Elektronik SA بوده که محصولات خود را همانطور که اشاره کردیم، تحت نام تجاری Goodram به بازار عرضه می کند. چیزی در حدود ۹ ماه از افتتاح نمادین بخش جدید کارخانه می گذرد و سرمایه های تزریق شده که حدود ۵ میلیون دلار بوده، به نتایج قابل قبولی رسیده است.

بر اساس تصاویر جدید منتشر شده، روند ساخت دو سوله جدید در محیط کارخانه حافظه کامپیوتر به خوبی در حال اتمام بوده و می توان پیش بینی کرد که در ماه های آینده شاهد نصب خط تولید و ملزومات تولید خواهیم بود. قسمت توسعه یافته شرکت قرار است دارای انباری مرتفع و سالن تولید جدید باشد. بدین ترتیب مساحت بهره برداری شده شرکت از ۳۰۰۰ متر مربع فعلی به میزان ۱۱۴۰ متر مربع در بخش انبارداری و لجستیک و ۱۲۰۰ متر مربع در منطقه تولید افزایش می یابد.

 

ادامه روند ساخت تنها کارخانه تولید حافظه کامپیوتر در قاره اروپا

بدون احتساب تجهیزات و ماشین آلات سالن جدید سرمایه گذاری برای توسعه کارخانه تولید حافظه کامپیوتر حدود ۵ میلیون دلار هزینه دارد. آقای Wiesław Wilk، مدیر عامل کمپانی Wilk Elektronik SA می گوید که این بزرگترین سرمایه گذاری برای ما از زمان راه اندازی کارخانه تولید در سال ۲۰۰۳ است. با توجه به ساخت خط تولید و بخش های مربوطه جدید در کمپانی، به زودی فرآیند جذب نیروهای جدید آغاز خواهد شد و عناوین شغلی به همراه شرایط استخدام و تعداد نیروی مورد نظر از هم اکنون مشخص شده است.

این مجموعه علاوه بر بخش تولید در سایر بخش های بازاریابی و فروش نیز اقدام به استخدام نیروهای خبره خواهد کرد و با توجه به فعالیت های بین المللی، اولویت با افرادی خواهد بود که به زبان های خارجه مسلط هستند. کار طراحی و ساخت سازه اصلی در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی به اتمام رسیده و سقف این بخش نیز به همراه کلیه تجهیزات برقی مورد نیاز تکمیل شده است. به دلیل افزودن خطوط تولید جدید در کارخانه حافظه کامپیوتر، خطوط برق مجموعه نیازمند تقویت و نصب تجهیزات جدید بوده که رویه آزمایشی انتقال تجهیزات و انبار نیز در سازه اصلی انجام شده است.

تجهیز کامل دو عدد سوله باقیمانده نیز در ماه های آینده انجام خواهد شد و تکمیل آنها نیازمند سرمایه گذاری جدید است که برای نیمه دوم سال میلادی جاری برنامه ریزی گردیده است. نصب تجهیزات داخلی و بخش اداری نیز به عنوان مراحل بعدی در نیمه دوم سال میلادی جاری قرار گرفته تا کارخانه تولید حافظه کامپیوتر در جنوب لهستان، از اواخر سال ۲۰۲۲ به صورت رسمی وارد چرخه تولید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *