توقف فروش پردازنده اینتل و AMD به روسیه و بلاروس

توقف فروش پردازنده اینتل و AMD به روسیه

زمان زیادی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین نمی گذرد و شرکت های بسیاری در سراسر جهان از توقف ارائه محصول و خدمات به روسیه خبر داده اند و در جدیدترین نمونه، شاهد توقف فروش پردازنده اینتل و AMD خواهیم بود. دو غول بزرگ سازنده پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی به تازگی اعلام کرده اند که از فروش و عرضه محصول در خاک روسیه و بلاروس خودداری کرده  و این کشور را تحریم کرده اند. تحریم روسیه به دلیل آغاز جنگ و تحریم بلاروس نیز به دلیل مشارکت و کمک رسانی به ارتش تحت امر ولادیمیر پوتین اعلام شده است.

ایالات متحده آمریکا جزو اولین کشورهای تحریم کننده روسیه و بلاروس به شمار می رود و بر اساس قوانین موجود در این کشور، شرکت های مختلف می توانند ارائه خدمات خود را متوقف کنند. بنابراین فروش پردازنده اینتل و AMD در دو کشور روسیه و بلاروس متوقف شده و ارسال محموله های ثبت سفارش شده نیز به حالت تعلیق در آمده است. با توجه به اینکه روسیه سودای ادامه جنگ را در سر دارد، به نظر می رسد که مشکل ارسال محموله های پیشین و دریافت سفارشات جدید همچنان پابرجا بماند.

 

توقف فروش پردازنده اینتل و AMD به روسیه

 

کمپانی اینتل در بیانیه خود به این موضوع اشاره کرده که افکار آنها با مردم اوکراین و کشورهای اطراف منظقه در حال مناقشه بوده و به همین دلیل در تلاش هستند تا از کارمندان خود در خاک این دو کشور و مناطق نزدیک حمایت کند. اینتل با راه اندازی یک کمپین کمک مالی و جمع آوری ۱٫۲ میلیون دلار برای تلاش های امدادی، قصد امداد رسانی به مناطق جنگ زده را دارد. از سوی دیگر تیم های مختلفی از کمپانی اینتل در مناطق همجوار با خاک اوکراین از جمله لهستان، آلمان و رومانی در حال کمک رسانی به پناهجویان هستند.

به نظر می رسد که واکنش جامعه جهانی حوزه فناوری فقط شامل توقف فروش پردازنده اینتل و AMD به روسیه و بلاروس نخواهد بود و تمهیدات امداد رسانی به اوکراین نیز در نظر گرفته شده است. اینتل اعلام کرده که همچنان در کنار مردم اوکراین و جامعه جهانی برای اتمام جنگ و بازگشت سریع به صلح حضور خواهد داشت. پیش از این کمپانی اپل نیز تصمیم مشابهی را در خصوص روسیه و بلاروس اتخاذ کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *