هک شدن سامسونگ توسط گروه هکرهای انویدیا

هک شدن سامسونگ توسط گروه هکرهای انویدیا

فقط چند روز از انتشار خبر دسترسی هکرها به بیش از ۱ ترابایت اطلاعات بسیار مهم و حساس شرکت انویدیا گذشته و این بار خبر هک شدن سامسونگ به عنوان یکی دیگر از غول های فناوری توسط گروه $LAPSUS منتشر شده است. این گروه همان افراد ناشناسی هستند که وب سایت شرکت انویدیا را هک کرده و به اطلاعات بسیار حساسی از جمله کد درایور ها و محدود کننده هش ریت دست پیدا کرده بودند.

گروه هکرهای $LAPSUS در کانال تلگرام خود در خصوص هک شدن سامسونگ اطلاع رسانی کردند و طبق ادعای آنها حجم اطلاعات به سرقت رفته در حدود ۱۹۰ گیگابایت است. بر اساس خبر منتشر شده توسط این گروه، اطلاعات به سرقت رفته شامل موارد بسیار مهمی از جمله کد منبع برای اپلت‌های مورد اعتماد، بوت‌لودر، احراز هویت حساب های کاربری، به علاوه الگوریتم‌های باز کردن قفل بیومتریک و کد منبع محرمانه کوالکام است. این نقض می تواند پیامدهای امنیتی جدی برای سامسونگ و کوالکام  در پی داشته باشد، البته در صورتی که این ادعاها ثابت شوند.

 

هک شدن سامسونگ توسط گروه هکرهای انویدیا

 

به نظر می رسد که موج عظیمی از سرقت اطلاعات شرکت های بزرگ فناوری پس از هک شدن سامسونگ و انویدیا در پیش باشد و با توجه به عدم بروز واکنش جدی از سوی دو کمپانی بزرگ، می توان صحت گفته های گروه $LAPSUS را تایید کرد. امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران از جمله تمهیدات برند های فعال در عرصه فناوری به شمار می رود که با توجه به موج هک شدن آنها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

هک شدن سامسونگ توسط گروه هکرهای انویدیا

 

ارائه به روز رسانی های امنیتی توسط شرکت های تولید کننده محصولات سخت افزاری و نرم افزاری از جمله اینتل، ای ام دی و سامسونگ در سال های اخیر به شدت رواج پیدا کرده و همچنان حفره های امنیتی فراوانی توسط هکرها و کارشناسان امنیتی کشف می شود. از این رو برند های فعال نسبت به ارائه وصله های امنیتی اقدام می کنند تا شرایط تحت کنترل قرار گیرد، هر چند به نظر می رسد که مسیر پر تلاطمی تا رسیدن به امنیت ۱۰۰ درصدی در پیش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *