درایور ویندوز برای استیم دک منتشر شد

درایور ویندوز برای استیم دک منتشر شد

کاربران خوش شانسی که موفق به پیش خرید و دریافت استیم دک شده اند، می توانند درایور ویندوز را برای این محصول جذاب و کاربردی دریافت کنند. در حال حاضر درایور مخصوص ویندوز ۱۰ برای Steam Deck توسط Valve منتشر شده و به زودی نیز درایور مخصوص ویندوز ۱۱ در دسترس قرار خواهد گرفت. دلیل تاخیر در انتشار درایور ویندوز ۱۱، عدم پشتیبانی از بوت دوگانه UEFI توسط این محصول است که والو قول برطرف کردن این مشکل را داده است.

در حقیقت Valve در تلاش برای قرار دادن fTPM در رابط UEFI دستگاه است تا امکان نصب درایور های مخصوص ویندوز ۱۱ برای استیم دک فراهم شود. والو هم اکنون در حال کار روی رابط کاربری و کدهای سیستم عامل SteamOS 3 با قابلیت پشتیبانی از بوت دوگانه UEFI است و به زودی این آپدیت منتشر خواهد شد. علاوه بر این اقدام، والو در حال فراهم ساختن راهکاری برای ریکاوری سیستم برای بازگرداندن SteamOS  به دستگاه است. این راهکار برای کاربرانی مناسب است که سیستم عامل ویندوز روی استیم دک برای آنها در دسترس نیست.

 

درایور ویندوز برای استیم دک منتشر شد

 

درایورهای منتشر شده برای استیم دک شامل پردازنده گرافیکی، شبکه بی سیم WiFi و بلوتوث است و در حال حاضر اثری از درایور کارت صدا مشاهده نمی شود. مجموعه Valve به کاربرانی که مشتاق تجربه کردن ویندوز ۱۰ با این دستگاه هستند، توصیه می کند که خروجی صدا را از طریق بلندگوهای بلوتوثی دریافت کنند. البته روش دیگری نیز با استفاده از پورت USB-C وجود دارد که توسط مبدل قابل بهره برداری بوده و درایور مربوط به USB-C نیز در دسترس قرار دارد.

 

درایور ویندوز برای استیم دک منتشر شد

 

به این ترتیب هیچ صدایی از طریق جک ۳٫۵ میلی متری و بلندگوهای داخلی استیم دک در شرایط نصب ویندوز ۱۰ دریافت نمی شود و همه چیز به آینده موکول شده است. اولویت فعلی Vlave ارائه راهکاری برای پشتیبانی از بوت دوگانه UEFI به منظور پشتیبانی از ویندوز ۱۱ توسط درایور های مخصوص Steam Deck است که به زودی ارائه خواهند شد. به هر حال کاربران به این رویه عادت کرده اند که دریافت هر نوع ویژگی جدید به صورت تمام و کمال نیازمند صبر و حوصله برای ارائه به روز رسانی کامل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *