اعلام زمان عرضه لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک Intel Arc

اعلام زمان عرضه لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک Intel Arc

کمپانی اینتل در ماه مارس ۲۰۲۲ سرانجام از نسخه های نهایی کارت گرافیک Intel Arc که معماری جدید مربوط به پردازشگرهای گرافیکی این شرکت است، رونمایی کرد. اینتل سالهاست که در حال کار و توسعه کارت های گرافیکی خود با بهره گیری از معماری Xe-HPG است و سرانجام اقدامات این مجموعه به سرانجام رسیده است.

در حال حاضر دو مدل کارت گرافیک Intel Arc شامل Arc A350M و Arc A370M آماده فروش به تولید کنندگان لپ تاپ در سراسر جهان بوده و کمپانی سامسونگ اولین برند عرضه کننده محصول با استفاده از دو پردازشگر گرافیکی اینتل خواهد بود. کاربران انتظار داشتند که زمان سریعی برای عرضه اولین محصول مجهز به کارت گرافیک اینتل تعیین شود، اما آنها باید تا ماه ژوئن ۲۰۲۲ در انتظار بمانند.

 

اعلام زمان عرضه لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک Intel Arc

 

دو مدل لپ تاپ Samsung Galaxy Book2 Pro و Acer Swift X به عنوان اولین محصولات مجهز به کارت گرافیک Intel Arc از سری سوم در نظر گرفته شده اند و به مرور زمان سایر شرکت های تولید کننده نوت بوک نیز دست به کار خواهند شد. با توجه به پرس و جوی کنجکاوانه و مصرانه کاربران در وب سایت اینتل، این کمپانی از انتهای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ (اواخر ماه ژوئن – دو ماه دیگر) به عنوان زمان عرضه محصولات مجهز به پردازشگر های گرافیکی مبتنی بر معماری Xe-HPG از خط تولید Alchemist یاد کرده است.

اگر به خریداری لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک Intel Arc علاقه شدیدی دارید، در حال حاضر قادر به خریداری لپ تاپ Acer Swift X هستید، اما زمان تحویل این محصول ۱۳ ژوئن اعلام شده است. پیش از این قرار بود تا لپ تاپ ایسر در تاریخ ۲۳ می به بازار عرضه شود، اما در به روز رسانی جدید وب سایت، تاریخ عرضه به ۱۳ ژوئن تغییر کرده است. ورود اینتل به بازار کارت گرافیک می تواند معادلات دو کمپانی انویدیا و AMD را در تصاحب سهم بازار تغییر دهد و البته کاربران را به دلیل ایجاد تنوع بیشتر در بازار خوشحال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *