تاثییر مقدار رم در بازی ها به چه میزان است؟

تاثییر مقدار رم در بازی ها به چه میزان است؟

امروزه خرید یک سیستم گیمینگ، بسیار سخت تر از گذشته شده، تنوع بالا قطعات و مشخصات همیشه باعث سردرگمی مصرف کننده می شود. یکی از سوالاتی که جواب مشخصی نمی شود براش پیدا کرد،مقدار رم مورد نیاز برای گیم به چه میزان است؟
مقدار رم مورد نیاز برای گیم به چندین مورد بستگی دارد.
مورد اول نوع گیم های که می خواهید بازی کنید
مورد دوم مقدار رم باید متناسب با سخت افزار سیستم شما باشد
مورد سوم هزینه در برابر کارایی است، آیا در مقابل پولی که صرف خرید یا ارتقا می دهید، به همان مقدار هم بازدهی دریافت می کنید؟
اگر RAM کنونی سیستم شما ۴ گیگ است که باید در همین ابتدا به شما بگویم که شما نیاز به ارتقا رم خود به حداقل ۸ گیگ دارید. چون تقریبا مقدار مورد نیاز بازی های امروزی در پایین ترین مقدار ۸ گیگ هست. و اگر در حال حاضر یک رم ۸ گیگ دارید و تو بعضی گیم ها در تنظیمات بالا دچار FPS Drop می شوید و به اصطلاح لگ احساس می کنید و یا تو لودینگ (بارگذاری) بازی ها با تاخیر بسیار مواجه هستید، می توانید با صرف هزینه ناچیز به راحتی RAM خود را به ۱۶ گیگ ارتقا بدهید. نکته: سعی کنید رم های که می خواهید بخرید از یک برند و با یک مشخصات باشند تا جلوگیری بشود از تداخل های آینده.
ممکن است شما یک گیمر حرفه ای باشید و یا به دنبال بالاترین کیفیت در بازی ها باشید، در اینصورت انتخاب رم ۳۲ گیگ گزینه بسیار مناسبی برای شماست، چون با این مقدار می توانید بازی خود را در بالاترین کیفیت اجرا و همزمان مشغول به استریم هم باشید. یا در کنار گیم، کار های گرافیکی هم بخواهید انجام بدهید.
داشتن RAM ۶۴ گیگ برای گیمینگ در بیشتر مواقع در حال حاضر بلااستفاده است، مگر اینکه بخواهید گیم های خاص که با ماد های سنگین اجرا می شود را اجرا کنید. و خب برای این مورد باید هزینه خیلی بیشتری هم بپردازید.
بیاد داشته باشید برای خرید رم، نوع و مدل و باس رم بسیار مهم است و در کنار این ها باید به قابلیت های مادربرد خود هم توجه کنید. برای پیدا کردن مدل رم خود می توانید از قسمت بایوس کامیپوتر نوع رم را چک کنید. اگر نیاز به مشاوره برای ارتقا و یا خرید سیستم داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرد، خوشحال می شویم که شما را در این راه راهنمایی کنیم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *