قفل هش ریت کارت گرافیک انویدیا شکسته شد

قفل هش ریت کارت گرافیک انویدیا شکسته شد

پس از هک شدن سرورهای انویدیا در ماه های اخیر، وب سایت NiceHash اعلام کرد که قفل هش ریت کارت گرافیک انویدیا در نسخه های مختلف شکسته شده و ماینرها می توانند با سرعت بیشتری به ماین کردن ارزهای دیجیتال بپردازند. انویدیا به منظور مدیریت بهتر گیمرها و ماینرها و استفاده بهینه از کارت های گرافیک خود، یک محدود کننده به نام LHR معرفی کرد. این قابلیت به محدود کردن میزان هش ریت منجر شده و کاربران را مجبور می کند تا به اجرای بازی بسنده کرده و برای ماینینگ فقط به محصولات اختصاصی فکر کنند.

 

قفل هش ریت کارت گرافیک انویدیا شکسته شد

 

NiceHash اخیراً اعلام کرده است که جدیدترین نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال QuickMiner (Excavator) آنها می‌تواند ۱۰۰ درصد عملکرد کارت‌های گرافیک سری NVIDIA RTX 30 را به جز دو محصول RTX 3050 به عنوان ارزان ترین گزینه در این خانواده و کارت قدرتمند RTX 3080 نسخه ۱۲ گیگابایتی باز کند. اولین الگوریتم LHR به طور ناخواسته توسط این کمپانی و پس از انتشار درایورهای غیر LHR قبل از معرفی نسخه به روز شده این الگوریتم با کارت RTX 3060 که اکنون در همه کارت های RTX 30 به جز RTX 3090 وجود دارد، منتشر  شد. توسعه دهندگان NiceHash قبلا اعلام کرده بودند مکانیزم باز کردن قفل برای رسیدن به عملکرد استخراج ۷۰% در آگوست ۲۰۲۱ قبل از اعلام این بازگشایی کامل فعال شده است. این باز کردن قفل به طور مستقل توسط تیم Benchmark.pl تأیید شده است، جایی که آنها نرخ هش در کارت گرافیک RTX 3080 Ti را از ۸۵ تا ۸۸ مگاهش در ثانیه به ۱۱۷ مگاهش افزایش داده اند.

تیم NiceHash متن زیر را در خصوص باز کردن قفل هش ریت کارت گرافیک انویدیا منتشر کرده است:

ما بسیار هیجان زده هستیم که به شما بگوییم که NiceHash QuickMiner (بیل مکانیکی) اولین نرم افزار ماینینگ است که به طور کامل (۱۰۰%) کارت های LHR را باز می کند!

اگر از کارت‌های گرافیک LHR با NiceHash QuickMiner استفاده می‌کنید، اکنون می‌توانید سود بیشتری نسبت به هر نرم‌افزار استخراج دیگری در بازار کسب کنید. پشتیبانی از NiceHash Miner به زودی ارائه می شود.

 

قفل هش ریت کارت گرافیک انویدیا شکسته شد

 

مشکلات فراوان در تامین چیپ ست و مسائل لجستیکی سبب شده تا قیمت انواع کارت گرافیک در بازارهای جهانی افزایش یافته و شرکت های تولید کننده از جمله انویدیا و AMD با مشکلات زیادی در تولید کارت گرافیک مواجه شوند. به نظر می رسد که هک شدن سرورهای انویدیا و لو رفتن منبع کد رسمی درایور و محدود کننده هش ریت، کمک شایان توجهی به ماینرها کرده و آنها می توانند با کارت های مختلف و با بیشترین بازدهی، اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *