آغاز فروش کارت گرافیک اینتل Arc A380 در چین (قیمت + نرخ فریم)

آغاز فروش کارت گرافیک Intel Arc A380 در چین (قیمت + نرخ فریم)

سرانجام پس از شایعات و اخبار فراوان، اولین کارت گرافیک اینتل Arc A380 از سری Alchemist در فروشگاه های چینی عرضه شد. این محصول اینتل در حوزه کارت گرافیک دسکتاپ بر پایه معماری Xe-HPG و پردازنده گرافیکی DG2-128 (ACM-G11) تولید شده است.

طبق اطلاعات اولیه به دست آمده، کارت گرافیک اینتل Arc A380 با قیمت ۱۰۳۰ یوآن چین معادل ۱۵۳ دلار آمریکا در بازار چین عرضه شده و محصول خاصی از نظر قیمت با کارت اینتل قابلیت رقابت ندارد. از محصولات ارزان قیمت نسل جدید فقط می توان به AMD RX 6400 با قیمت ۱۶۰ دلار به عنوان رقیب Arc A380 اشاره کرد. فناوری ساخت نماینده اینتل از نوع ۶ نانومتری ساخت TSMC است که از این لحاظ می تواند با کارت های جدید موجود در بازار رقابت کند.

کارت گرافیک اینتل Arc A380 به تعداد ۸ واحد پردازشی Xe و ۱۲۸ واحد اجرایی مجهز شده و تعداد ۱۰۲۴ هسته سایه زن نیز برای آن در نظر گرفته شده است. شش گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 با رابط حافظه ۹۶ بیتی قادر به انتقال پهنای باند ۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه خود است. با توجه به فرکانس پایه ۲۰۰۰ مگاهرتز در بخش هسته های پردازشی و فرکانس موثر ۱۶ گیگابیت بر ثانیه در بخش حافظه، تکلیف Arc A380 در بازار پر تراکم امروز مشخص است. توان مصرفی این محصول ۷۵ وات اعلام شده که به این ترتیب توان مورد نیاز آن توسط رابط PCI Express تامین می شود و نیازی به کانکتور برق پاور وجود ندارد.

پشتیبانی از DirectX 12، هشت هسته فناوری ردیابی پرتو یا Ray Tracing و بهبود عملکرد XeSS در لیست مشخصات این محصول مشاهده می شود. چندین شتاب دهنده تولید محتوا از جمله Intel XMX و شتاب دهنده سخت افزاری AV1 به عنوان قابلیت های مهم کارت گرافیک اینتل Arc A380 به چشم می خورند که نشان دهنده کاربرد چند منظوره است.

کارت گرافیک اینتل در وضوح تصویر ۱۰۸۰P و در بازی های مختلف مورد بررسی اولیه قرار گرفته که در نهایت نرخ ۱۰۱ فریم بر ثانیه برای بازی Apex Legends و Fortnite و نرخ ۲۳۰ فریم بر ثانیه برای بازی Dota 2 به ثبت رسیده است.

1 دیدگاه برای “آغاز فروش کارت گرافیک اینتل Arc A380 در چین (قیمت + نرخ فریم)

  1. اشتراک‌ها: تفاوت فاحش نتایج کارت گرافیک ARC A380 در بنچمارک ها و بازی ها - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *