رونمایی از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP3

رونمایی از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP3

شرکت بزرگ سامسونگ به عنوان یکی از مهم ترین تولید کنندگان صفحه نمایش و سنسور های دوربین، امروز به صورت رسمی از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 با کوچکترین پیکسل های ۰٫۵۶ میکرو متری رونمایی کرد. در این رویداد، آقای Joon Seo Yim به عنوان معاون اجرایی تیم سنسور های تجاری سامسونگ، توضیحاتی در خصوص سنسور دوربین جدید این شرکت ارائه کرد.

به گفته آقای Joon Seo Yim ” سامسونگ به طور مداوم روند بازار حسگرهای تصویر را از طریق رهبری فناوری خود در سنسور های با وضوح بالا و با کوچکترین پیکسل ها رهبری کرده است. سامسونگ با جدیدترین سنسور ارتقا یافته ISOCELL HP3 با قدرت ۲۰۰ مگاپیکسلی و پیکسل های کوچک ۰٫۵۶ میکرومتری به ارائه وضوح‌های حماسی فراتر از سطوح حرفه‌ای برای کاربران دوربین گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد.»

از زمان اولین سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مخصوص گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۹ میلادی، سامسونگ در روند توسعه دوربین های نسل آینده با وضوح بسیار بالا پیشرو بوده است. با توجه به توسعه و ساخت سنسور های دوربین مداوم با وضوح تصویر متنوع، سامسونگ اکنون به معری سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود به نام ISOCELL HP3 به پیشتازی خود در این عرضه ادامه خواهد داد.

سنسور دوربین ISOCELL HP3 با در اختیار داشتن وضوح تصویر ۲۰۰ مگاپیکسل و پیکسل های ۰٫۵۶ میکرومتری، جهش قابل توجهی را در مقایسه با سنسور پیشین دارای پیکسل های ۰٫۶۴ میکرومتری تجربه کرده است. به این ترتیب پیکسل ها در مقایسه با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی پیشین به میزان ۱۲ درصد کوچکتر شده اند و تعداد ۲۰۰ میلیون پیکسل را در فرمت ۱/۱٫۴ اینچ فشرده سازی می کند.

با کاهش قطر ناحیه لنز دوربین، سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ به نام ISOCELL HP3 می تواند ابعاد ماژول دوربین را به میزان ۲۰ درصد کوچکتر کند. به این ترتیب تولید کنندگان گوشی های هوشمند بدون نیاز به افزایش ضخامت یا ابعاد محصولات خود، می توانند در همان ابعاد و ضخامت پیشین از حسگر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ استفاده کنند.

 

رونمایی از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP3

 

سنسور ISOCELL HP3 از یک راهکار فوکوس خودکار جدید به نام Super QPD بهره می برد که با استفاده از آن تمام پیکسل های تصویر به قابلیت فوکوس خودکار مجهز خواهند شد. علاوه بر این، قابلیت Super QPD از یک لنز بر روی چهار پیکسل مجاور برای تشخیص تفاوت فاز در هر دو جهت افقی و عمودی بهره می برد. در نتیجه فوکوس کردن روی سوژه های عکاسی بسیار سریع تر و دقیق تر از گذشته انجام می شود.

این سنسور جدید به کاربران اجازه فیلم برداری با وضوح ۸K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه یا وضوح ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را می دهد و قرار دادن هر کدام از این ویژگی ها به تولید کننده گوشی هوشمند و سیستم روی یک چیپ مرکزی گوشی بستگی دارد. با استفاده از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP3 کاربران می توانند با گوشی های هوشمند خود، ویدئو هایی در سطح فیلم های سینمایی ضبط کنند.

حسگر ISOCELL HP3 همچنین با استفاده از فناوری Tetra2pixel چهار پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می کند تا حسگر ۰٫۵۶ میکرومتر ۲۰۰ مگاپیکسلی را به یک سنسور ۱٫۱۲ میکرومتر ۵۰ مگاپیکسلی یا یک سنسور ۱۲٫۵ مگاپیکسلی با ۲٫۲۴ میکرومتر پیکسل با ترکیب ۱۶ پیکسل تبدیل کند و این ویژگی یک تجربه لذت بخش و کامل را در نور کم ارائه می دهد. این فناوری حسگر را قادر می‌سازد تا یک سنسور پیکسلی با اندازه بزرگ را شبیه‌ سازی کرده تا عکس‌ های روشن‌ تر و پر جنب و جوش‌ تری، حتی در محیط‌ های کم نور، مانند داخل خانه یا در نور محدود شب ثبت کند.

برای به حداکثر رساندن محدوده دینامیکی حسگر دوربین موبایل، سنسور ISOCELL HP3 از ویژگی بهبود یافته Smart-ISO Pro استفاده می کند. این فناوری اطلاعات تصویری را که از دو وجه تبدیل حالت ISO پایین و بالا برای ایجاد تصاویر HDR ایجاد شده، با یکدیگر ادغام می کند. نسخه ارتقا یافته این فناوری دارای حالت ISO سه گانه شامل حالات کم، متوسط و زیاد است که دامنه دینامیکی سنسور را بیشتر می کند.

علاوه بر این، تکنولوژی Smart-ISO Pro بهبود یافته، حسگر را قادر می سازد تا تصاویر را در بیش از ۴ تریلیون رنگ (عمق رنگ ۱۴ بیتی) ارائه کند که این مقدار ۶۴ برابر بیشتر از ۶۸ میلیارد (۱۲ بیت) نسخه های پیشین به شمار می رود. علاوه بر این، سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP3 با پشتیبانی از HDR متناوب همراه با Smart-ISO Pro می‌تواند بسته به محیط فیلم‌ برداری بین دو راه‌حل جابجا شده و تصاویر HDR با کیفیت بالا تولید کند.

تولید انبوه این سنسور از اواخر سال میلادی جاری آغاز می شود و پس از آن نیز گوشی های هوشمند مبتنی بر آن در سال ۲۰۲۳ میلادی به بازار های جهانی عرضه خواهند شد. پیش بینی می شود که سامسونگ برای اولین بار در گوشی پرچمدار GALAXY S23 ULTRA از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ۰٫۵۶ میکرومتری خود استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *