پشتیبانی از ماوس و کیبرد و کاهش تاخیر در XBOX Cloud Gaming

پشتیبانی از ماوس و کیبرد و کاهش تاخیر در XBOX Cloud Gaming

در آخرین رویداد توسعه دهندگان مایکروسافت، این شرکت به قابلیت هایی اشاره کرده که به زودی در سرویس XBOX Cloud Gaming قرار خواهند گرفت. در حال حاضر عناوین بسیار کمی در سرویس ابری مایکروسافت از ماوس و کیبرد پشتیبانی می کنند، اما آنها قصد دارند تا دامنه پشتیبانی خود را توسعه دهند. به این ترتیب امکان توسعه بازی ها برای پشتیبانی از ماوس و کیبرد به جای دسته بازی مایکروسافت فراهم خواهد شد و به طور حتم می توان عملکرد بهتر و سریع تری را در برخی از بازی ها تجربه کرد.

ویژپی دیگری که برای سرویس ابری مایکروسافت به نام XBOX Cloud Gaming در نظر گرفته شده، میزان تاخیر را از حداکثر ۷۲ میلی ثانیه به ۲ تا ۱۲ میلی ثانیه کاهش خواهد که در مقایسه با محدود ۸ تا ۷۴ میلی ثانیه ای پیشین، کاهش قابل توجهی را نشان می دهد. این ویژگی که در قالب Display Details API توسعه یافته، به نام Direct Capture در دسترس گیمرها و کاربران حرفه ای قرار خواهد گرفت.

 

پشتیبانی از ماوس و کیبرد و کاهش تاخیر در XBOX Cloud Gaming

 

این API در حال حاضر محدودیت هایی برای عملکرد مناسب دارد و فقط از محتوای با وضوح ۱۴۴۰ پیکسل پشتیبانی می کند و حتی محتوای دارای قابلیت HDR نیز در لیست پشتیبانی مشاهده نمی شود. هر چند این محدودیت ها کمترین تاثیر را برای توسعه دهندگان در پی خواهد داشت، به این دلیل که وضوح تصویر در قالب موبایل روی ۷۲۰ پیکسل و روی سایر پلتفرم ها از جمله کنسول بازی و کامپیوتر شخصی روی ۱۰۸۰ پیکسل محدود شده است.

 

پشتیبانی از ماوس و کیبرد و کاهش تاخیر در XBOX Cloud Gaming

 

مایکروسافت قصد دارد تا عناوین بیشتری را به قابلیت Direct Capture مجهز کند و این روند ممکن است اندکی زمان بر شود. توسعه دهندگان برای اضافه کردن قابلیت Direct Capture به چند ابزار نیاز دارند که مایکروسافت به زودی آنها را در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد. بر اساس توئیت Morgan Brown مهندس نرم افزار XBOX، قابلیت استفاده از ماوس و کیبرد در بازی های کنسول ایکس باکس از سال ها قبل وجود داشته، اما آنها در حال توسعه این ویژگی برای استریمر های کنسول و کامپیوتر شخصی در سرویس ابری XBOX Cloud Gaming هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *