انتشار مشخصات مادربرد ASRock X670E Taichi

انتشار مشخصات مادربرد ASRock X670E Taichi

به نظر می رسد که زمان زیادی برای رونمایی رسمی از مادربرد های سوکت AMD AM5 باقی نمانده و یکی از مورد انتظار ترین محصولات این خانواده، مادربرد ASRock X670E Taichi است که به تازگی مشخصات کاملی از آن منتشر شده است. هر چند صفحه این محصول در وب سایت ازراک فقط شامل یک تصویر منتشر شده از نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ به همراه مشخصات کلی بدون درج توضیحات اضافه است، اما اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار کاربران و رسانه ها قرار می دهد.

مهم ترین ویژگی مادربرد ASRock X670E Taichi به مدار تغذیه ۲۶ فاز SPS Dr.MOS اختصاص دارد که برای پشتیبانی از قدرتمندترین پردازنده های سری Ryzen 7000 ای ام دی نیز مناسب به نظر می رسد. مدار تغذیه قدرتمند حتی به اورکلاکر های حرفه ای نیز اجازه شیطنت با پردازنده های سوکت AM5 را می دهد. یک جفت اسلات PCIe 5.0 x16 در این محصول به چشم می خورد که در صورت استفاده همزمان به صورت x8 فعالیت خواهند کرد.

 

انتشار مشخصات مادربرد ASRock X670E Taichi

 

چهار اسلات M.2 نیز روی مادربرد ASRock X670E Taichi به چشم می خورند که یکی از اسلات های متصل به کنترلر پردازنده از نوع Blazing است که برای اولین بار توسط ازراک مورد استفاده قرار می گیرد. سه اسلات M.2 دیگر نیز از نوع Hyper هستند که پیش از این نیز ازراک از آنها در مادربرد های پیشین خود بهره گرفته است. اسلات Blazing از نوع PCI 5.0 بوده و سه اسلات Hyper نیز از پهنای باند PCI 4.0 بهره می برند.

 

انتشار مشخصات مادربرد ASRock X670E Taichi

 

از دیگر امکانات این مادربرد قدرتمند می توان به وجود ۸ کانکتور SATA 6Gb/s، دو عدد پورت Thunderbolt 4 دارای تائیدیه USB4 و یک عدد هدر USB 3.2 Gen 2×2 از نوع ۲۰ گیگابیتی اشاره کرد. روی پنل پشت مادربرد نیز ۵ عدد پورت USB 3.2 Gen 2 از نوع USB-A با پهنای باند ۱۰ گیگابیتی و سه عدد پورت USB 3.2 Gen 1 از نوع ۵ گیگابیتی در نظر گرفته شده اند. همچنین با استفاده از هدرهای روی مادربرد می توانید چهار عدد USB 3.2 Gen 1 دیگر به پورت های جلوی کیس متصل کنید.

 

انتشار مشخصات مادربرد ASRock X670E Taichi

 

برای انتقال تصویر روی مادربرد ASRock X670E Taichi نیز یک پورت HDMI با نسخه نا مشخص در نظر گرفته شده است. شبکه سیمی ۲٫۵ گیگابیتی توسط کنترلر Intel Killer E3100G و شبکه بی سیم آن نیز توسط کنترلر Intel Killer AX1675X WiFi 6E مدیریت می شوند. وجود ماژول بلوتوث و فناوری Killer DoubleShot Pro از دیگر فناوری های ارتباطی مادربرد ازراک به شمار می روند.

بخش صوتی مادربرد توسط کنترلر Realtek ALC4082 متصل به USB به همراه مبدل ESS Sabre 9218 DAC مدیریت می شود. وجود دیود های نوری RGB در بخش های مختلف مادربرد، هیت سینک های آلومینیومی مشکی رنگ و دیباگر LED به همراه کلید های پاور و ریست روی برد از دیگر ویژگی های این محصول به شمار می روند. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه رسمی و قیمت مادربرد قدرتمند ازراک برای پشتیبانی از پردازنده های Ryzen 7000 سوکت AMD AM5 در دسترس قرار ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *