معرفی مادربرد MSI PRO H610M 12VO

معرفی مادربرد MSI PRO H610M 12VO

کمپانی تایوانی ام اس آی با معرفی مادربرد MSI PRO H610M 12VO یک محصول جدید برای کاربران علاقمند به پردازنده های نسل دوازدهم اینتل موسوم به Alder Lake با بودجه محدود تدارک دیده است. مدت زیادی از معرفی آخرین محصول سری ۱۲VO می گذرد و ام اس آی بار دیگر این خانواده را زنده کرده است. وجود پیشوند PRO به خوبی نشان می دهد که امکانات قابل قبولی نسبت به قیمت آن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مادربرد MSI PRO H610M 12VO با فرم فکتور mATX طراحی شده و انتظار مشاهده حداقل امکانات را روی آن دارید، اما در کمال تعجب یک مدار تغذیه ۱۰ فاز و کانکتور برق ۱۲VO دارای ۱۰ پین روی آن مشاهده می شود که حتی برای پشتیبانی از پردازنده های Core i9 مناسب است. دو اسلات حافظه رم DDR5 قادر به پشتیبانی از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم با فرکانس پایه ۴۸۰۰ مگاهرتز تعبیه شده و دیگر خبری از اسلات های رم DDR4 مشاهده نمی شود.

 

معرفی مادربرد MSI PRO H610M 12VO

 

یک اسلات PCIe 3.0 x4 M.2 از نوع NVMe نیز به منظور نصب درایو سالید پر سرعت در نظر گرفته شده و در کنار آن یک عدد اسلات x16 PCIe 4.0 برای نصب کارت گرافیک و یک عدد x1 PCIe 3.0 برای نصب تجهیزات جانبی مبتنی بر آن وجود دارد. اسلات دوم M.2 نیز به صورت اختصاصی برای CNVi یا اتصال ماژول شبکه بی سیم به کار رفته است. مادربرد MSI PRO H610M 12VO به منظور ارائه فضای ذخیره سازی قابل قبول به چهار پورت SATA III با پهنای باند ۶ گیگابیت بر ثانیه نیز مجهز شده است.

با نگاهی دقیق به پنل پشت مادربرد MSI PRO H610M 12VO می توانید یک پورت اشتراکی PS/2 برای ماوس یا کیبرد، دو عدد USB 3.0، چهار عدد USB 2.0، سه جک صوتی ۳٫۵ میلی متری تغذیه شده توسط کنترلر Realtek ALC897، پورت های تصویری متنوع شامل VGA، HDMI و DisplayPort را مشاهده کنید. دو خروجی تصویر DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1 برای ارائه تصاویر ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه محدود شده اند.

 

معرفی مادربرد MSI PRO H610M 12VO

 

توان مورد نیاز پورت های ساتا توسط کانکتور های ۴ پین مخصوص روی مادربرد تامین می شود و کابل های مورد نیاز درون جعبه مادربرد قرار دارند. دلیل واضحی برای تولید این محصول در مقایسه با مادربرد های H610 موجود در بازار وجود ندارد و به نظر می رسد که تولید آن فقط جنبه اهداف تجاری و استفاده در سیستم های اداری و صنعتی خاص را دارد. هر چند در سال های بسیار دور، مادربرد های ۱۲VO روی مینی کیس های مبتنی بر پردازنده های اینتل مورد استفاده قرار می گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *