معرفی گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro

معرفی گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro به عنوان نسل جدیدی از یک ابزار مخصوص بازی قابل حمل با انبوهی از امکانات جانبی به صورت رسمی معرفی شد. در سال های اخیر بسیاری از برند های فعال در حوزه گوشی هوشمند اقدام به عرضه محصولاتی تحت عنوان گوشی گیمینگ کردند، اما روند فعالیت بسیاری از آنها تداوم نداشته یا به تکامل مطلوبی دست پیدا نکردند. این رویه در خصوص ایسوس تکرار نشده و برند صاحب نام با درک صحیحی از کاربران خود، نسل ششم از گوشی های گیمینگ خود را با امکانات کامل و سخت افزار قدرتمند معرفی کرده است.

 

معرفی گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro

 

سخت افزار گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro شامل سیستم روی یک چیپ پرچمدار Snapdragon 8+ Gen 1 می شود که در بالاترین کانفیگ خود می تواند فرکانس کاری ۳٫۲ گیگاهرتز و ۱۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 را به همراه ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 ارائه دهد. یک گوشی مخصوص بازی بیش از هر چیزی به سیستم خنک کننده قدرتمند برای ارائه حداکثر عملکرد به صورت پایدار نیاز دارد و ایسوس نیز با بهره گیری از خنک کننده GameCool 6 با فناوری novel 360° تمام تلاش خود را به کار گرفته تا عملکرد SOC قدرتمند کوالکام به دلیل دمای بیش از حد دچار افت نشود.

 

معرفی گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro

 

اتفاقی که پیش از این برای بسیاری از گوشی های گیمینگ و پرچمدار رخ داده و با وجود تبلیغات اغوا کننده رخ داده و ارائه حداکثر کارایی به دلیل مشکلات سیستم خنک کننده با مشکل مواجه شده بود. این بار در گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro به نظر می رسد که مشکل خاصی برای ارائه حداکثر عملکرد چیپ ست Snapdragon 8+ Gen 1 وجود ندارد، به شرط آنکه هنگام بازی کردن از خنک کننده GameCool 6 استفاده کنید.

 

معرفی گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro

 

بدنه دستگاه در بخش جلو از شیشه با محافظ گوریلا گلس ویکتوس، در بخش پشت از شیشه با محافظ گوریلا گلس ۳ و فریم دور آن نیز از آلومینیوم تشکیل شده است. با توجه به تمهیدات ایسوس در بخش بدنه، این محصول موفق به کسب تائیدیه استاندارد IP4X شده تا در برابر قطرات آب مقاوم شود. صفحه نمایش ۶٫۷۸ اینچی با وضوح تصویر ۲۴۴۸×۱۰۸۰ پیکسل می تواند تراکم ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ را ارائه دهد.

 

معرفی گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro

 

شدت روشنایی صفحه نمایش AMOLED این محصول در حالت استاندارد برابر با ۸۰۰ نیت بوده و در حالت پیک به ۱۲۰۰ نیت افزایش می یابد. این نمایشگر قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد و نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز را به همراه فناوری HDR10+ ارائه می دهد. سیستم روی یک چیپ پرچمدار Qualcomm SM8450 که با کد Snapdragon 8+ Gen 1 معرفی می شود، به ۸ هسته ناهمگن شامل یک هسته با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز مجهز شده است.

 

بنچمارک Antutu 8 گوشی پرچمدار راگ فون 6 پرو

 

پردازش گرافیکی که یکی از مهم ترین ویژگی های یک گوشی گیمینگ به شمار می رود، در ایسوس ROG Phone 6 Pro بر عهده تراشه Adreno 730 قرار دارد که نسبت به تراشه نسل پیشین Adreno 660 در حدود ۳۰ درصد عملکرد بهتری دارد. دوربین های اصلی دستگاه شامل سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۱۳ مگاپیکسلی الترا واید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو می شود که قابلیت فیلم برداری با وضوح ۸K و نرخ ۲۴ فریم را دارند.

 

باتری دو سلولی گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 6 پرو

 

در صورتی که کیفیت فیلم برداری را روی ۴K تنظیم کنید، نرخ فریم ۳۰/۶۰/۱۲۰ در دسترس شما قرار خواهد گرفت. دوربین جلوی گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro نیز از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی واید با قابلیت فیلم برداری ۳۰ فریم و وضوح Full HD تشکیل شده است. باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری این محصول با فناوری Quick Charge 5 توسط یک آداپتور ۶۵ واتی شارژ می شود و می توانید شارژ باتری را با استفاده از فناوری شارژ معکوس ۱۰ واتی در اختیار دستگاه های سازگار با آن قرار دهید.

 

طول عمر باتری گوشی راگ فون 6 پرو ایسوس

 

ایسوس با قرار دادن دو باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری، فضای کافی برای قرار دادن چیپ ست ها و کنترلر های مختلف درون شاسی آلومینیومی را فراهم ساخته است. از دیگر مشخصات این محصول می توان به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، جک ۳٫۵ میلی متری، فناوری NFC و بلندگوهای استریو با آمپلی فایر مجزا برای هر کانال اشاره کرد. نسخه معمولی ROG Phone 6 در بالاترین کانفیگ سخت افزاری خود دارای حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی بوده و سایر مشخصات تفاوتی ندارد.

 

ویژگی های صوتی راگ فون 6 پرو ایسوس

 

قابلیت ویژه دیگری که ایسوس برای گوشی گیمینگ نسخه Pro خود در نظر گرفته، یک صفحه نمایش PMOLED با ابعاد ۲ اینچ است که قابلیت شخصی سازی برای نمایش اطلاعات مورد نیاز را دارد. در نسخه معمولی راگ فون ۶ به جای صفحه نمایش ۲ اینچی، لوگوی معروف ROG با نور پردازی RGB و افکت های متنوع قرار گرفته است. طبق اعلام ایسوس، گوشی ROG Phone 6 با قیمت پایه ۱۰۰۰ یورو در دو رنگ Storm White و Phantom Black و نسخه Pro با قیمت پایه ۱۳۰۰ یورو در یک رنگ Storm White به زودی روانه بازار های جهانی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *