لیست به روز رسانی بایوس مادربرد MSI برای پردازنده های Raptor Lake

لیست به روز رسانی بایوس مادربرد MSI برای پردازنده های Raptor Lake

لیست به روز رسانی بایوس مادربرد MSI برای پردازنده های Raptor Lake سرانجام منتشر شد که شامل همه چیپ ست های سری ۶۰۰ اینتل از جمله H610، B660، H670 و Z690 می شود. پردازنده های نسل سیزدهم اینتل به نام Raptor Lake تا پایان سال میلادی جاری معرفی خواهند شد و از این رو کمپانی تایوانی در تلاش است تا بهترین عملکرد و سازگاری را ارائه دهد.

به منظور به روز رسانی بایوس مادربرد MSI نیازمند یادگیری روش های آسان آپدیت هستید که شامل دو حالت M-Flash از طریق بایوس و کلید Flash BIOS روی پنل پشت مادربرد می شود. ویژگی M-Flash که توسط همه مادربرد ها پشتیبانی می شوند و فقط به فایل آپدیت بایوس و یک عدد فلش مموری نیاز دارید. در روش دوم نیز نیازی به ورود به بایوس نبوده و حتی وجود برخی قطعات مانند پردازنده و حافظه رم نیز ضروری نیست.

 

لیست به روز رسانی بایوس مادربرد های سری H610 ام اس آی
 

در روش استفاده از کلید Flash BIOS روی پنل پشت، باید فلش مموری حاوی فایل بایوس را به یکی از پورت های USB پنل پشت یا روی برد متصل کرده و کلید فلش بایوس را بفشارید. تمامی مادربرد های سری ۶۰۰ ام اس آی شامل دریافت آپدیت می شوند و به سادگی می توانید از پردازنده های نسل سیزدهم اینتل بهره مند شوید. برای دانلود فایل بایوس باید صفحه مادربرد خود را در وب سایت MSI بررسی کرده و در صورت انتشار آپدیت، فایل مربوطه را دانلود و روی یک فلش مموری قرار دهید.

 

لیست به روز رسانی بایوس مادربرد های سری B660 و H670 ام اس آی

 

انتظار می رود که عملکرد حافظه های رم DDR5 و اسلات های PCI Express 5.0 روی پردازنده های نسل سیزدهم اینتل به تکامل رسیده و بهترین کارایی را دریافت کنید. در حال حاضر با استفاده از پردازنده های Alder Lake نیز عملکرد قابل قبولی از حافظه های رم DDR5 و اسلات های PCI-E 5.0 دریافت می کنید، اما به طور حتم با بهره گیری از پردازنده های Raptor Lake به کارایی و پایداری بهتری دست پیدا می کنید.

 

لیست به روز رسانی بایوس مادربرد های سری Z690 ام اس آی

 

مدیریت ویژگی هایی مانند اسلات های حافظه رم و اسلات های PCI Express 5.0 و حتی اسلات های M.2 نیز توسط پردازنده مرکزی اینتل صورت می پذیرد و فقط بخش کوچکی از آن بر عهده چیپ ست مادربرد قرار دارد. از این رو پیش بینی می شود که تکامل قابل توجهی در پردازنده های Raptor Lake به وجود آید. با توجه به اینکه پردازنده های نسل سیزدهم اینتل با بهره گیری از چیپ ست های سری ۶۰۰ پشتیبانی می شوند و تغییری در چیپ ست Motherboard رخ نمی دهد، بیشترین بهینه سازی ها مربوط به عملکرد پردازنده و کنترلرهای داخلی این قطعه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *