مقایسه عملکرد کارت گرافیک اینتل Arc A750 و انویدیا RTX 3060

مقایسه عملکرد کارت گرافیک اینتل Arc A750 و انویدیا RTX 3060

کارت گرافیک اینتل Arc A750 به عنوان محصول بعدی از کمپانی آمریکایی برای رقابت با دو شرکت انویدیا و AMD در حال آماده سازی نهایی بوده و به تازگی اطلاعات بیشتری به همراه مقایسه عملکرد آن منتشر شده است. در خلال ویدئویی که چند روز قبل در Gamer Nexus منتشر شده بود، اولین رونمایی غیر رسمی از کارت گرافیک Intel Arc A750 Limited Edition صورت گرفت، اما هیچ مشخصاتی از این محصول در دسترس قرار نگرفته است.

کارت گرافیک اینتل Arc A750 به عنوان یک عضو میان رده قدرتمند از سری محصولات جدید این شرکت، برای رقابت با RTX 3060 و مدل های مشابه در خانواده AMD روانه بازار خواهد شد. یکی از بزرگترین تولید کنندگان پردازنده و تراشه در سطح جهان، مقایسه عملکردی بین کارت گرافیک جدید خود و RTX 3060 انویدیا در ۵ عنوان بازی شامل F1 2021، Cyberpunk 2077، Control، Borderlands 3 و Fortnite در وضوح تصویر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل انجام داده که نتایج آنها، نشان دهنده نرخ فریم بالاتر برای نماینده اینتل است.

اینتل پیش از این نیز در کارت گرافیک Arc A380 دست به انتشار نتایج بنچمارک و تست بازی برای این محصول زده بود که از واقعیت به دور بود. در حقیقت تست های بعدی توسط رسانه ها به خوبی نشان دادند که عملکرد نماینده اینتل به مراتب ضعیف تر از چیزی بود که این کمپانی منتشر کرده بود. در خصوص کارت گرافیک اینتل Arc A750 باید در انتظار تست های واقع گرایانه توسط رسانه ها بمانیم تا صحت ادعای کمپانی سازنده مشخص شود.

 

نتایج تست کارت گرافیک اینتل Arc A750 در 5 بازی مختلف با وضوح 2K

 

در بازی Cyberpunk 2077 از وضوح تصویر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل با جزئیات گرافیکی High استفاده شده که در نتیجه متوسط نرخ ۶۰٫۷۹ فریم بر ثانیه به دست آمده است. حداقل نرخ ۵۰٫۵۴ فریم و حداکثر نرخ ۷۷٫۹۲ فریم بر ثانیه توسط این محصول به دست آمده که ۱٫۱۷ برابر بهتر از محصولی مانند EVGA GeForce RTX 3060 XC Gaming 12G است. سیستم تست شامل قطعاتی مانند پردازنده Intel Core i9-12900K، مادربرد ASUS ROG Maximus Z690 Hero و ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز و یک درایو سالید Corsair MP600 Pro XT 4 TB NVMe بود.

 

نتایج تست کارت گرافیک اینتل Arc A750 در 5 بازی مختلف با وضوح 2K

 

سیستم عامل ویندوز ۱۱ نیز برای نصب بازی ها مورد استفاده قرار گرفته بود. به نظر می رسد که زمان زیادی برای عرضه رسمی کارت گرافیک اینتل Arc A750 باقی مانده و طبق ادعای کمپانی سازنده باید در فصل تابستان عرضه شود. اطلاعات بیشتر در مورد این کارت نیز به مرور زمان در دسترس کاربران و رسانه ها قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *