تاریخ عرضه ویندوز ۱۲ مشخص شد

تاریخ عرضه ویندوز 12 مشخص شد

مایکروسافت در نهایت تاریخ عرضه ویندوز ۱۲ به عنوان سیستم عامل بعدی این مجموعه بزرگ فناوری را اعلام کرد. در حالی که به نظر می رسید مایکروسافت برنامه ای برای توسعه و عرضه نسخه بعدی سیستم عامل خود ندارد، اما مدیران و مهندسین این شرکت در حال کار روی Windows 12 بوده و زمان زیادی نیز برای این کار در اختیار دارند.

در حال حاضر سیستم عامل ویندوز ۱۱ که در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۱ به صورت رسمی منتشر شده، به عنوان جدیدترین نسخه در حال کار بوده و مایکروسافت نیز به ارائه آپدیت های مداوم و البته در برخی مواقع بیش از حد که بیشتر به مسائل امنیتی ارتباط دارد، می پردازد. آپدیت های فراوان و بیش از حد ویندوز ۱۱ با انتقاد کاربران مواجه شده و عملکرد نه چندان بهتر در مقایسه با سیستم عامل ویندوز ۱۰ که در نرم افزار های تخصصی و بازی ها نیز به اثبات رسیده، موج انتقادات را سنگین تر کرده است.

یکی از مهم ترین تغییرات رخ داده در ویندوز یازده، تغییر محل تسک بار بوده که این بار به وسط صفحه منتقل شده و منوی استارت نیز دچار تحولات اساسی گردیده است. با این حال تغییرات ظاهری دیگری نیز به چشم می خورند که بهبود عملکرد را به وجود نمی آورند. اخبار جدید نشان می دهد که مایکروسافت به فاصله فقط ۹ ماه پس از انتشار ویندوز یازده، در حال تدارک نسخه جدید سیستم عامل خود بوده و تاریخ عرضه ویندوز ۱۲ نیز تا حدود زیادی مشخص شده است.

گزارش های فعلی نشان دهنده تعیین زمان عرضه در سال ۲۰۲۴ بوده و به این ترتیب زمان کافی برای توسعه نرم افزاری، رابط کاربری، طراحی گرافیکی و سازگاری با سخت افزار و نرم افزار های مختلف وجود دارد. هر چند مایکروسافت در طول دوره زمانی فعلی تا تاریخ عرضه ویندوز ۱۲ باید تحولات سخت افزاری را پایش کرده و سیستم عامل خود را با این تغییرات سازگار کند.

در حال حاضر هیچ تاریخی برای عرضه نسخه اولیه برای تست یا Insider تعیین نشده و طبق روال همیشگی، کاربران حاضر در پروژه اینسایدر می توانند چند ماه قبل از عرضه رسمی نسبت به تست قابلیت های سیستم عامل جدید و ارائه گزارش باگ های احتمالی به مایکروسافت اقدام کنند. سخت گیری مایکروسافت روی ماژول امنیتی TPM سبب کاهش استقبال کاربران و عدم پشتیبانی رسمی سیستم های قدیمی شده بود که با عرضه نسخه Unlocked، این مشکل نیز برطرف شد.

باید تا سال ۲۰۲۴ در انتظار بمانیم و نتیجه چند سال تلاش مایکروسافت را در بهینه سازی عملکرد سیستم عامل ویندوز دوازده و پشتیبانی بهینه از سخت افزارهای پیش رو و قدیمی مشاهده کرد. به طور حتم اگر سخت گیری ها طبق روال گذشته ادامه پیدا کند، میزان استقبال نمی تواند رکورد ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰ را بشکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *