کاهش زمان بوت کنسول بازی ایکس باکس به ۱۵ ثانیه

کاهش زمان بوت کنسول بازی ایکس باکس Series S و Series X به 5 ثانیه

مایکروسافت به تازگی بیلد جدیدی برای برنامه XBOX Insider منتشر کرده که سبب کاهش زمان بوت کنسول بازی ایکس باکس به مدت ۱۵ ثانیه می شود. زمان بوت کنسول های بازی مایکروسافت در شرایط فعال بودن ذخیره ساز انرژی در حدود ۲۰ ثانیه بوده که اکنون با دریافت بیلد جدید به ۱۵ ثانیه کاهش می یابد. علاوه بر کاهش ۵ ثانیه ای زمان بوت، انیمیشن جدیدی نیز برای پروسه بوت ارائه شده که جذابیت ظاهری راه اندازی کنسول های XBOX Series S و XBOX Series X را افزایش می دهد.

بخش زیادی از زمان بوت کنسول بازی ایکس باکس به همین انیمیشن ابتدایی اختصاص دارد و ۹ ثانیه برای نمایش آن زمان صرف می شد. اکنون با تغییر انیمیشن، فقط ۴ ثانیه برای نمایش آن صرف می شود که در نتیجه مدت زمان راه اندازی کنسول به ۱۵ ثانیه کاهش می یابد. اگر کنسول بازی شما روی حالت آماده به کار یا Standby قرار دارد، امکان استفاده از این ویژگی وجود ندارد، به این دلیل که کنسول در حالت استندبای خاموش نمی شود و نیازی به بوت کردن مجدد ندارید. فعال کردن حالت استندبای سبب مصرف بیشتر انرژی می شود و فقط برای افرادی به کار می رود که همیشه پای کنسول بازی خود نشسته اند.

مایکروسافت در ابتدای سال جاری میلادی با انتشار حالت Energy Saver و قرار دادن آن به عنوان گزینه پیش فرض روی کنسول بازی ایکس باکس Series S و Series X سبب بهینه سازی مصرف توان و انرژی شده است. با توجه به قرار گرفتن حالت ذخیره ساز انرژی به عنوان گزینه پیش فرض، در صورت دریافت به روز  رسانی و بدون اعمال تغییر، مدت زمان بوت کنسول شما از ۲۰ ثانیه به ۱۵ ثانیه کاهش خواهد یافت. در صورتی که حالت ذخیره ساز انرژی را تغییر داده اید، باید تنظیمات این بخش را به حالت دیفالت برگردانید تا مدت زمان راه اندازی کنسول دچار تغییر مثبت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *