تصاویر و مشخصات جدید از مادربرد MSI X670E Godlike

تصاویر و مشخصات جدید از مادربرد MSI X670E Godlike

با نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی از پردازنده های رایزن ۷۰۰۰ کمپانی AMD مجهز به سوکت AM5، اولین تصاویر با کیفیت و مشخصات مادربرد MSI X670E Godlike منتشر شده است. همانطور که می دانید محصولات سری Godlike به عنوان پرچمداران ام اس آی شناخته می شوند و کامل ترین سطح از امکانات و کارایی را در این خانواده تجربه می کنید.

شرکت های تایوانی تولید کننده مادربرد در نظر دارند طی یک رویداد ویژه در روز ۴ آگوست نسبت به رونمایی مادربرد های مجهز به چیپ ست AMD X670E اقدام کنند تا به این ترتیب به استقبال سوکت AM5 بروند. هر چند زمان به نسبت زیادی تا عرضه این محصولات به بازار باقی مانده، اما پس از برگزاری رویداد Meet the Experts که توسط AMD تدارک دیده شده، اطلاعات کاملی از محصولات خود منتشر کنند.

 

دیاگرام مادربرد MSI X670E Godlike

 

مدار تغذیه مادربرد MSI X670E Godlike دارای ۱+۲+۲۴ فاز با شدت جریان ۱۰۵ آمپر بوده که توسط هیت سینک های آلومینیومی خنک می شوند. توان مورد نیاز پردازنده های Ryzen 7000 توسط دو کانکتور ۸ پین تامین می شوند که در قسمت بالای VRM قرار گرفته اند. دو کانکتور ۶ پین اضافه روی برد به چشم می خورند که یکی از آنها (کنار کانکتور ۲۴ پین مادربرد) برای USB-PD یا همان Power Delivery در نظر گرفته شده و کانکتور بعدی در قسمت پایین برد (کنار جامپرها) به صورت اختصاصی برای تغذیه بهتر اسلات های PCIe به کار رفته است.

 

اسلات های حافظه، درایو سالید و کانکتور های 24 پین و 6 پین MSI X670E Godlike

 

چهار اسلات حافظه رم از نوع DDR5 با قابلیت پشتیبانی از حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه به صورت چینش دو کاناله و با فرکانس اورکلاک شده +۵۶۰۰ مگاهرتز در نظر گرفته شده است. سه اسلات PCIe 5.0 روی مادربرد MSI X670E Godlike وجود دارد که به صورت x16/x0/x4 یا x8/x8/x4 برای پشتیبانی از انواع کارت گرافیک فعالیت می کنند.

 

امکانات کلی مادربرد MSI X670E Godlike

 

این محصول می تواند از هر دو پلتفرم چند گرافیکه NVIDIA SLI و AMD Crossfire پشتیبانی می کند. چهار اسلات M.2 نیز روی این محصول قدرتمند به چشم می خورد که اسلات اول با تغذیه مستقیم از سوی کنترلر پردازنده، به صورت PCIe 5.0 x4 قادر به پشتیبانی از درایو های سالید بوده و سه اسلات دیگر توسط چیپ ست AMD X670E بر پایه رابط PCIe 4.0 x4 مدیریت می شوند.

 

مشخصات کامل مادربرد MSI X670E Godlike

 

هشت کانکتور ساتا در مادربرد MSI X670E Godlike وجود دارد که دو عدد توسط چیپ ست AMD، دو عدد توسط کنترلر ASMedia ASM 1061 و چهار کانکتور نویز توسط کنترلر ASMedia ASM 1064 پشتیبانی می شوند. کارت صدای ۷٫۱ کاناله با استفاده از کنترلر Realtek ALC4082 و آمپلی فایر ESS ES9280AQ Combo DAC روی مادربرد تعبیه شده که شامل خروجی اپتیکال نیز می شود. پورت های USB 3.2 Type-C Gen 2 قابلیت انتقال ۶۰ وات توان را تحت فناوری Power Delivery دارند.

 

بلوک دیاگرام مادربرد MSI X670E Godlike

 

امکانات شبکه در این مادربرد شامل یک خروجی ۲٫۵ گیگابیتی اینتل با کنترلر I225V و یک خروجی ۱۰ گیگابیتی Aquantia AQC113 به همراه شبکه بی سیم AMD Wi-Fi6E می شود که مجموعه کاملی را در دسترس کاربران حرفه ای قرار می دهند. بلوتوث نسخه ۵٫۲، تعداد ۹ هدر فن و پمپ واترکولر و دیباگر POST80 نیز بخش دیگری از امکانات مادربرد MSI X670E Godlike به شمار می روند که همگی روی برد ۱۰ لایه نصب شده اند. پیش بینی می شود که قیمت این محصول پرچمدار در حدود ۸۰۰ دلار تغیین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *