زمان عرضه پردازنده های Ryzen 7000 و کارت گرافیک RX 7000

زمان عرضه پردازنده های Ryzen 7000 و کارت گرافیک RX 7000

در حاشیه برگزاری رویداد مالی AMD، زمان عرضه پردازنده های Ryzen 7000 و کارت گرافیک RX 7000 با معماری و لیتوگرافی جدید اعلام شد. دکتر لیزا سو به عنوان مدیر عامل توانمند کمپانی ای ام دی در این رویداد به اعلام اطلاعات جدیدی در خصوص محصولات جدید مجموعه خود پرداخت تا کاربران را نسبت به آینده مشتاق تر کند.

در حال حاضر همه کاربران حرفه ای دنیای سخت افزار می دانند که پردازنده های Ryzen 7000 با معماری جدید AMD Zen 4 و لیتوگرافی ۵ نانومتری آماده تولید انبوه و عرضه به بازار هستند و کارت های گرافیک سری RX 7000 نیز در نوبت تولید قرار دارند. دکتر لیزا سو در بخشی از سخنرانی خود به این نکته اشاره کرد:

با نگاهی به آینده، ما در مسیر راه اندازی پردازنده های دسکتاپ ۵ نانومتری Ryzen 7000 و پلت فرم های AM5 خود در اواخر این سه ماهه با عملکرد پیشرو در بازی و تولید محتوا هستیم.

کارت های گرافیک RX 7000 که شامل چندین مدل ارزان قیمت، میان رده و پرچمدار می شوند، بر پایه معماری RDNA3 طراحی شده اند و به احتمال فراوان در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ به بازار های جهانی عرضه می شوند. هر چند ممکن است تولیدات نهایی شرکای تجاری ای ام دی در ماه ژانویه ۲۰۲۳ به بازار عرضه شوند، اما به نظر می رسد که تمام تلاش AMD برای پر کردن بازار از کارت های گرافیک جدید، پیش از پایان سال جاری میلادی است.

کمپانی AMD همچنین برای شکست دادن پردازنده های سرور اینتل، سعی دارد تا پردازنده ۹۶ هسته ای سری EPYC با کد رمز Genoa را تولید کند که از حافظه های رم DDR5 و اسلات PCI Express 5.0 پشتیبانی می کنند. به نظر می رسد که برنامه ریزی AMD برای عرضه این غول پردازشی پیش از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی بوده و اینتل نیز پردازنده های سرور Sapphire Rapids را از خانواده Xeon در ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی به بازار عرضه خواهد کرد.

پردازنده های سری Ryzen 7000 ای ام دی بر پایه معماری Zen و سوکت AM5 نیز به عنوان بخش دیگری از برنامه این مجموعه در آینده بسیار نزدیک، آماده ورود به بازار هستند تا رقابت داغی با پردازنده های نسل سیزدهم اینتل به نام Raptor Lake شکل بگیرد. تا کنون اطلاعات زیادی در خصوص پردازنده های اینتل منتشر شده، اما محصولات هم رده AMD در سکوت خبری آماده عرضه می شوند.

1 دیدگاه برای “زمان عرضه پردازنده های Ryzen 7000 و کارت گرافیک RX 7000

  1. اشتراک‌ها: رونمایی از مادربرد MSI X670E Godlike در رویداد ویژه AMD - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *