رونمایی از ۳ کارت گرافیک ورک استیشن اینتل Arc Pro

رونمایی از 3 کارت گرافیک ورک استیشن اینتل Arc Pro

اینتل به تازگی ۳ کارت گرافیک ورک استیشن از سری Arc Pro با معماری Arc Alchemist را رونمایی کرده که دو مدل برای کامپیوتر های دسکتاپ و یک مدل نیز برای لپ تاپ در نظر گرفته شده است. کارت های گرافیک گیمینگ به دلیل نوع معماری برای کاربرد ورک استیشن مناسب نبوده و این قضیه به صورت بر عکس نیز صدق می کند. از این رو شرکت های تولید کننده گرافیک، خط تولید مجزایی برای کارت های مخصوص بازی و رندرینگ تدارک دیده اند و اینتل نیز مسیر مشابهی را در پیش گرفته است.

کارت گرافیک ورک استیشن Intel Arc Pro A40 به ۸ هسته ردیابی پرتو یا Ray Tracing مجهز شده و از ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 بهره می برد. خروجی های تصویر در این محصول شامل چهار عدد Mini-DP 1.4 با قابلیت پشتیبانی از انتقال صدا می شود. قدرت پردازشی کارت Arc Pro A40 در حالت Single Precision برابر با ۳٫۵۰ ترافلاپس ارزیابی شده است. توان مصرفی کارت تک اسلاتی اینتل، فقط ۵۰ وات است که از طریق اسلات PCI مادربرد تامین می شود.

 

رونمایی از 3 کارت گرافیک ورک استیشن اینتل Arc Pro

 

محصول دوم از سری دسکتاپ، کارت گرافیک ورک استیشن Intel Arc Pro A50 نیز به ۸ هسته ردیابی پرتو مجهز بوده و با بهره گیری از ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 فعالیت می کند. چهار خروجی Mini-DP 1.4 با قابلیت پشتیبانی از انتقال امواج صوتی به عنوان بخش دیگری از امکانات کارت Arc Pro A50 به شمار می رود. قدرت پردازشی این واحد گرافیکی برابر با ۴٫۸۰ ترافلاپس اعلام شده و توان مورد نیاز آن نیز ۷۵ وات است. برای نصب این محصول به دو اسلات از فضای پشت کیس نیاز دارید.

 

رونمایی از 3 کارت گرافیک ورک استیشن اینتل Arc Pro

 

در نهایت سومین محصول جدید اینتل، یک کارت گرافیک ورک استیشن مخصوص لپ تاپ بوده که با نام Intel Arc Pro A30M شناخته می شود. به کارگیری ۸ هسته ردیابی پرتو به همراه ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 سبب ارائه قدرت پردازشی Single Precision برابر با ۳٫۵۰ ترافلاپس می شود. خروجی های واحد گرافیکی ورک استیشن مخصوص لپ تاپ بر اساس نیاز سازنده نوت بوک قابل تغییر بوده و حداکثر از ۴ خروجی پشتیبانی می کند.

 

رونمایی از 3 کارت گرافیک ورک استیشن اینتل Arc Pro

 

توان مصرفی Arc Pro A30M در حدود ۳۰ تا ۳۵ وات بوده و تاییدیه نرم افزار ISV را دریافت کرده است. گرافیک های جدید اینتل به شتاب دهنده AV1 مجهز شده اند و با استفاده از هوش مصنوعی می توانند عملکرد بهتری را در نرم افزار های تخصصی مانند Adobe Premiere Pro ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *