بررسی حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

بررسی حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

گروه صنعتی فدک با نام رسمی تراشه پرداز حافظه فدک از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود در زمینه تولید انواع حافظه رم را آغاز کرد و امروز بررسی حافظه رم فدک H3 دارای دو ماژول ۸ گیگابایتی با فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز پیش روی شما قرار دارد. در حال حاضر دو سری A1 و H3 با چیپ ست های DDR4 توسط تنها تولید کننده حافظه در منطقه غرب آسیا به بازار عرضه می شوند.

ماژول های رم FDK H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز توسط شرکت الماس رایان ایرانیان در اختیار فروشگاه آنلاین آی تی خرید قرار گرفته است.

ارتقای حافظه رم به عنوان یکی از مهم ترین روش های بهینه سازی سرعت کار با کامپیوتر های شخصی به شمار می رود و خریداری این محصول برای سیستم های جدید نیز چالش بسیار جذابی به شمار می رود. در حالی که برند های بسیاری در بازار داخلی حضور دارند و محصولات متنوعی را در دسترس کاربران قرار می دهند، چه دلیل یا دلایلی برای خریداری حافظه رم فدک وجود دارد؟

۱- استفاده از چیپ ست های حافظه با کیفیت میکرون و هاینیکس (مشابه با سایر برند های مطرح جهانی)

۲- گارانتی معتبر با شعب فراوان در سراسر کشور

۳- مدت زمان ۳۶ ماه گارانتی (همسان با حافظه های Corsair، بیشتر از برندهای کینگستون / لکسار / کروشیال و گیل)

۴- تولید با بهره گیری از تجهیزات روز دنیا

۵- تست پایداری و کنترل کیفیت بر اساس استاندارد معتبر JEDEC

 

جعبه و بسته بندی رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

جعبه و بسته بندی

بسیاری از حافظه های رم موجود در بازار های جهانی دارای جعبه و بسته بندی کارتنی نازک و اکریلیک شفاف هستند که خطر آسیب پذیری آنها در حمل و نقل را افزایش می دهد. هر چند این کار برای افزایش حجم بارگیری و اشغال فضای کمتر صورت می پذیرد. این رویه حتی در تولیدات دیگر از جمله گوشی هوشمند نیز با حذف برخی تجهیزات از جمله شارژر و هندزفری ادامه یافته تا شاهد جعبه های کوچکتر باشیم.

برند های تولید کننده نیز از این روش برای بارگیری تعداد محصولات بیشتر استفاده می کنند و سود بیشتری را با هر بار حمل کالا به دست می آورند. اما حافظه رم فدک H3 دارای یک بسته بندی کارتنی محکم بوده که درون آن نیز پد های سیلیکونی ضخیم به کار رفته است. به این ترتیب خطر آسیب پذیری ماژول های حافظه به کمترین میزان خود کاهش می یابد و لذت بیشتری در لحظه آنباکس کردن آن به وجود می آید.

 

جعبه و بسته بندی حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

روی بخش جلوی بسته بندی، نام و لوگوی شرکت فدک، مشخصات حافظه و لوگوی گارانتی به همراه نقوش ریز طلایی و سفید روی بخش بالایی جعبه به چشم می خورد. در بخش پشتی توضیحاتی در خصوص کارایی و کیفیت حافظه رم فدک به دو زبان فارسی و انگلیسی درج شده و نکته جالب توجه در خصوص عبارت “ساخت جمهوری اسلامی ایران” و آدرس کارخانه در استان البرز است.

 

داخل جعبه و بسته بندی حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

پس از باز کردن درب جعبه که به سبک برخی از برند های تولید کننده گوشی هوشمند با نگه داشتن بخش بالای بسته بندی صورت می پذیرد، دو ماژول حافظه رم DDR4 با فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز و حجم مجموع ۱۶ گیگابایت را مشاهده می کنید. رنگ بندی جذاب طلایی که روی نقوش بسته بندی نیز مشاهده می شود، حس خوبی را منتقل می سازد و نشان دهنده دقت طراحان شرکت فدک است. بیرون آوردن ماژول های حافظه از درون بخش سیلیکونی ضحیم به اندکی صبر و حوصله نیاز دارد، هر چند نیازی به کلنجار رفتن با ماژول های حافظه و بسته بندی نیست.

 

طراحی حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

طراحی

ماژول های حافظه رم فدک H3 دارای هیت سینک های آلومینیومی به رنگ طلایی بسیار زیبایی هستند که دو حفره بزرگ در دو سمت بالای برد قرار گرفته تا تهویه هوای بهتری انجام شود. به این ترتیب جریان هوای درون کیس به شکل بهتر و در سریع ترین زمان ممکن وارد فضای داخل هیت سینک می شود تا عملیات خنک سازی همواره در جریان باشد. روی بدنه نیز خطوط متعددی شامل برآمدگی و تو رفتگی مشاهده می شود که ظاهر این محصول را تهاجمی تر و جذاب تر می سازد.

 

طراحی حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

در بخش بالای شانه هیت سینک، حفره های متعددی به منظور ورود و خروجی جریان هوا در نظر گرفته شده و دو سمت خنک کننده آلومینیومی نیز در این بخش به یکدیگر متصل شده اند. هر چند اتصال دو بخش خنک کننده در حافظه های رم توسط پد های سیلیکون یا علاوه بر آن در برخی محصولات توسط پیچ انجام می شود، اما شرکت فدک این کار را توسط اتصال هیت سینک ها به شکل پین های فرو رفته در یکدیگر انجام داده است.

 

طراحی حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

هر چند استحکام این بخش در سطح مطلوبی قرار دارد، اما با اندکی تکان دادن می توانید بازی کردن دو سمت خنک کننده را به وضوح مشاهده کنید و به نظر می رسد که بخش اصلی استحکام بخشیدن هیت سینک ها بر عهده پد های سیلیکون روی چیپ ست های حافظه قرار دارد. با این وجود، کیفیت ساخت هیت سینک و پد های سیلیکون بسیار مناسب بوده و مشکلی در این بخش مشاهده نمی شود. رنگ برد همانند محصولات سری A1 به طور کامل مشکی بوده و ترکیب آن با رنگ طلایی هیت سینک، جلوه بسیار زیبایی به ماژول های حافظه بخشیده است.

 

طراحی حافظه رم FDK H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

تمام نوشته ها شامل لوگوی فدک و نام سری H3 به صورت چاپی و مشخصات حافظه رم به صورت برچسب در یک سمت هیت سینک قرار گرفته اند و سمت دیگر آن خالی از هر نوع نوشته و برچسبی است. در حقیقت همان سمتی که ماژول های حافظه در محدوده دید کاربران قرار دارند، فاقد هر نوع نوشته بوده و خوب یا بد بودن این سبک طراحی، به سلیقه کاربران بستگی دارد. از نظر نویسنده بررسی، خالی بودن این بخش بهتر از درج نوشته یا برچسب است، هر چند درج یک عبارت کوچک شامل لوگوی فدک یا سری ساخت می توانست این طراحی را از یکنواختی خارج کند.

 

هیت سینک آلومینیومی حافظه رم فدک H3

 

هیت سینک های آلومینیومی طلایی رنگ حافظه رم فدک H3 در هشت قسمت از دو سمت بالای بدنه به یکدیگر برخورد می کنند، اما فقط در دو بخش به صورت پین مانند به یکدیگر متصل می شوند. فضای به نسبت بزرگ میان حالت پین مانند اتصال پد خنک کننده، خالی بوده و این ویژگی به بهبود خنک سازی و ورود جریان هوای درون کیس به سمت چیپ ست های حافظه کمک می کند. در مجموع ماژول های حافظه DDR4 سری H3 شرکت فدک نمره قبولی را از نظر طراحی و کیفیت ساخت هیت سینک دریافت می کنند.

 

مشخصات فنی رم FDK H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

مشخصات فنی

در جدول زیر می توانید مشخصات کامل ماژول های حافظه رم DDR4 فدک از سری H3 با فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز را مشاهده کنید.

 

مشخصات حافظه رم FDK H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

تست و بررسی

در این بخش به بررسی عملکرد حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز در بنچمارک های مختلف می پردازیم. برای تست این کیت حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از یک سیستم با قطعات زیر استفاده کردیم که قدرت بسیار زیادی برای راه اندازی آن دارد.

 

سیستم تست آی تی خرید مجهز به حافظه رم FDK H3

 

پردازنده مرکزی: AMD RYZEN 5 3600

مادربرد: MSI X470 GAMING PLUS

کارت گرافیک: MSI Radeon RX 560 4GB

ذخیره سازی: Kingmax 240GB SATA SSD

پاور: GREEN GP600A-GED

کیس: GREEN Z6 ARTEMIS

خنک کننده پردازنده: GREEN GLACIER -120 RGB

ماوس و کیبورد: GREEN GKM605-RGB

 

مشخصات حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
تب های مادربرد، پردازنده و حافظه رم در نرم افزار CPU-Z

 

بنچمارک VOVOSoft RAM Benchmarkحافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
بنچمارک VOVOSoft RAM Benchmarkحافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

بنچمارک Passmark حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
بنچمارک Passmark حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

بنچمارک AIDA 64 حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
بنچمارک AIDA 64 حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

بنچمارک MAXXMEM حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
بنچمارک MAXXMEM حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

بنچمارک CPU-Z روی سیستم تست مجهز به حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
بنچمارک CPU-Z روی سیستم تست مجهز به حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

بنچمارک CineBench R23 روی سیستم تست مجهز به حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
بنچمارک CineBench R23 روی سیستم تست مجهز به حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

 

تست دمای هیت سینک های حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
تست دمای هیت سینک های حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز در بنچمارک OCCT: دمای ماژول ها پس از ۱۵ دقیقه لود ۹۰ درصدی به حداکثر ۳۸ درجه سانتی گراد رسید. دمای همان ماژول در ابتدای تست، ۲۹٫۲۵ درجه سانتی گراد بود. عملکرد کلی خنک کننده قابل قبول بوده و تلاش زیادی برای کنترل دما به خرج داد.

 

بنچمارک OCCT حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
بنچمارک OCCT حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز
بررسی حافظه رم فدک ۲x8GB DDR4 3000 CL15

۸.۶

طراحی

۷.۵

امکانات

۸

عملکرد

۹

کیفیت ساخت

۸.۵

ارزش خرید

۱۰

مزایا

  • عملکرد پایدار در تمامی بنچمارک ها و بازی های تست شده
  • چیپ ست های حافظه با کیفیت ساخت Hynix
  • هیت سینک کارآمد در کنترل دما
  • پشتیبانی از پروفایل XMP 2.0
  • زمان تاخیر CL15
  • بسته بندی شکیل و جالب
  • گارانتی ۳۶ ماهه الماس رایان ایرانیان
  • قیمت رقابتی در مقایسه با سایر محصولات هم رده
معایب

  • عدم وجود نور پردازی RGB

۴

۱

۱

۰

۱

1 دیدگاه برای “بررسی حافظه رم فدک H3 2x8GB DDR4 3000 مگاهرتز

  1. اشتراک‌ها: تامین کننده جدید چیپ ست حافظه اپل مشخص شد - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *