فراخوانی مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Hero به دلیل آتش سوزی

فراخوانی مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Hero به دلیل آتش سوزی

با توجه به گزارش های فراوان مبنی بر آتش گرفتن مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Hero و بنابر دستورالعمل کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (CPSC)، کمپانی سازنده مجبور به فراخوانی مادربرد مورد نظر شده است. نهاد نظارتی ناظر بر ایمنی مصرف کنندگان در آمریکا و کانادا، کمپانی تایوانی ایسوس را وادار به اعمال فراخوانی مادربرد گران قیمت و حرفه ای خود کرده تا محصولات فروخته شده و موجود در بازار را جمع آوری کند.

کمپانی سازنده همچنین با خریداری مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Hero تماس گرفته تا محصول خریداری شده را به نزدیکترین دفتر خدماتی تحویل داده و مدل جایگزین را در اختیار آنها قرار دهد. نقص طراحی موجود روی مادربرد سبب ایجاد آتش سوزی می شود و به نوعی روی ایمنی آنها تاثیر می گذارد. اولین فراخوان مربوط به این محصول در تاریخ ۲۱ دسامبر سال گذشته میلادی منتشر شد و دلیل این کار وجود مشکل در یک خازن VRM بوده است.

 

فراخوانی مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Hero به دلیل آتش سوزی

 

این خازن به صورت معیوب در قطب الکتریکی مخالف مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Hero نصب شده و همین موضوع پتانسیل آتش سوزی را به وجود می آورد. قرار دادن قطعات به صورت رباتیک روی مادربرد صورت می پذیرد و همه چیز طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده انجام می شود. برد خام به صورت خودکار روی قرقره شابلون قرار می گیرد تا شرایط برای نصب تمامی قطعات محیا شود، همه چیز به صورت خودکار و با استفاده از تجهیزات رباتیک ادامه پیدا می کند.

 

فراخوانی مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Hero به دلیل آتش سوزی

 

البته در این مسیر سریع، چند اپراتور به عنوان ناظر در خط تولید و پشت سیستم مانیتورینگ قرار می گیرند، اما زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش می رود، تجهیزات رباتیک و ناظر خط تولید متوجه عیب و نقص مهندسی و طراحی نمی شوند. ایسوس در سال های اخیر به درجه بالای تولید رباتیک قطعات برای به حداقل رساندن خطاهای انسانی افتخار می کرده و این مشکل در خط تولید خودکار مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Hero سبب بازنگری در ساختار کارخانه می شود.

در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار مادربرد از این مدل به بازار عرضه شده و بسیاری از آنها نیز فروخته شده اند. با این حال طبق دستورالعمل CPSC تمام مدل های تولیدی شامل مدل های فروخته شده و موجود در انبار فروشندگان جمع آوری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *