معرفی حافظه SSD گیگابایت AORUS 10000 با رابط PCIe 5.0

معرفی حافظه SSD گیگابایت AORUS 10000 با رابط PCIe 5.0

نسل جدید حافظه SSD گیگابایت به نام AORUS 10000 بر پایه رابط PCIe 5.0 و ظرفیت حداکثر ۴ ترابایت به تازگی معرفی شد. گیگابایت به عنوان تولید کننده قطعات سخت افزاری در سال های اخیر به تولید انواع درایو سالید پرداخته و موفقیت های چشم گیری نیز به دست آورده است. درایو های ذخیره ساز پر سرعت جدید این شرکت با ظرفیت حداکثر ۴ ترابایت و مبتنی بر رابط جدید PCIe 5.0 در دسترس کاربان قرار می گیرند.

عملکرد کلی حافظه SSD گیگابایت AORUS 10000 مبتنی بر رابط PCIe 5.0 به طور متوسط در حدود ۵۵ درصد بهتر از محصولات مبتنی بر رابط نسل گذشته PCIe 4.0 خواهد بود و بر اساس اولین بنچمارک منتشر شده، حداکثر سرعت خواندن ترتیبی به میزان ۱۲۴۵۳٫۹۰ مگابایت بر ثانیه و حداکثر سرعت نوشتن ترتیبی به میزان ۱۰۰۷۴٫۵ مگابایت بر ثانیه در نرم افزار تست Crystal Disk Mark به ثبت رسیده است.

 

معرفی حافظه SSD گیگابایت AORUS 10000 با رابط PCIe 5.0

 

حافظه SSD گیگابایت AORUS 10000 از چیپ ست های TLC NAND Flash بهره می برد و برد مشکی رنگ آن پذیرای چیپ ست های حافظه و سایر قطعات آن است. هیت سینک آلومینیومی نیز روی درایو سالید با فرم فکتور M.2 2280 قرار گرفته تا دمای کاری چیپ ست های حافظه تحت کنترل قرار گیرند. به کارگیری هیت سینک آلومینیومی سبب پایداری بیشتر درایو سالید و ارائه حداکثر سرعت در بازه زمانی طولانی مدت می شود.

مدیریت درایو سالید توسط نرم افزار انحصاری GIGABYTE SSD Tool Box صورت می پذیرد و به امکانات متنوعی دسترسی خواهید داشت. این محصول فاقد نور پردازی RGB بوده و اولویت برند سازنده روی ارائه بالاترین سرعت تبادل داده قرار گرفته است. کنترلر به کار رفته روی این محصول از نوع ۸ کاناله Phison PS5026-E26 بوده و حافظه نهان یا Cache آن نیز بر عهده چیپ ست های حافظه LPDDR4 قرار دارد.

ساختار پشته ۲۰۰ لایه چیپ ست های حافظه به ارائه حداکثر پهنای ۲۴۰۰MT/s منجر شده و به کارگیری مجموعه قطعات ذکر شده، سرعت تبادل داده شگفت انگیزی را در حافظه SSD گیگابایت AORUS 10000 فراهم می سازد. برای بهره مندی از سرعت بالای انتقال داده توسط این درایو سالید باید از مادربرد های مجهز به چیپ ست Z690 استفاده کنید که رابط PCIe 5.0 را پشتیبانی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *