پلی استیشن ۵ گران شد ، ایکس باکس بدون تغییر ماند

پلی استیشن 5 گران شد ، ایکس باکس بدون تغییر ماند

کنسول بازی پلی استیشن ۵ سونی در ۷ منطقه از بازارهای جهانی با افزایش قیمت مواجه شده که بیشترین میزان تغییر آن مربوط به بازار ژاپن است. کنسول بازی PS5 دارای دو نسخه دیجیتال فاقد درایو نوری و نیازمند به اتصال به اینترنت و نسخه استاندارد دارای درایو نوری بوده که نسخه دیجیتال آن به شکل قابل توجهی ارزان تر است.

کمترین افزایش قیمت کنسول بازی پلی استیشن ۵ در بازار کانادا با ۳ درصد برای نسخه استاندارد و ۴ درصد برای نسخه دیجیتال به ثبت شده و بیشترین نیز مربوط به بازار ژاپن به میزان ۲۱ درصد برای نسخه استاندارد و ۲۴ درصد برای نسخه دیجیتال است. در کشور چین و همچنین قاره اروپا، قیمت کنسول PS5 نسخه استاندارد به میزان ۱۰ درصد و نسخه دیجیتال نیز ۱۲ درصد افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد.

 

 

با وجود اشاره دقیق به ۷ منطقه جهانی مختلف توسط وب سایت Verge، اما اثری از آمریکا به چشم نمی خورد و به نظر می رسد که تصمیم گیری دقیقی در خصوص میزان گرانی پلی استیشن ۵ در این منطقه اتخاذ نشده است. به هر حال کاربران حاضر در آمریکا نیز باید در انتظار افزایش قیمت نامشخصی بمانند. سونی در خصوص دلیل گرانی PlayStation 5 به نرخ تورم و افزایش هزینه های تولید اشاره کرده است.

 

پلی استیشن 5 گران شد ، ایکس باکس بدون تغییر ماند

 

در نقطه مقابل و بر خلاف پیش بینی ها، کمپانی مایکروسافت به طور واضح و شفاف اعلام کرده که قیمت دو کنسول بازی XBOX Series S و XBOX Series X بدون تغییر باقی خواهد ماند و هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت آنها وجود ندارد. به نظر می رسد که مایکروسافت برای حفظ میزان فروش و جایگاه خود در بازارهای جهانی، قصد دارد تا مازاد هزینه های تولید را به عنوان بخشی از هزینه تبلیغات و بازاریابی به دوش بکشد تا این هزینه اضافی بر عهده کاربران قرار نگیرد.

در حال حاضر کنسول بازی پلی استیشن ۵ دیجیتال در بازار داخلی حدود ۲۰ میلیون تومان و نسخه استاندارد آن نیز در حدود ۲۳ میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت کنسول بازی ایکس باکس سری اس نیز حدود ۸ میلیون تومان و ایکس باکس سری ایکس نیز با قیمت حدود ۱۷ میلیون تومان به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *