لیست کامل مشخصات پردازنده های Raptor Lake اینتل

لیست کامل مشخصات پردازنده های Raptor Lake اینتل

پردازنده های Raptor Lake اینتل به عنوان نسل سیزدهم محصولات اینتل از سری Core در تاریخ ۲۷ سپتامبر به صورت رسمی معرفی می شوند و اکنون جدول کاملی از مدل و مشخصات آنها در دسترس کاربران قرار گرفته است. در لیست منتشر شده می توانید مشخصات کامل ۱۴ مدل پردازنده مرکزی نسل سیزدهم اینتل را مشاهده کنید. همه پردازنده ها به جز خانواده Core i3 و Core i5-13400/F از حافظه رم DDR5 با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کنند.

خانواده Core i3 نسل سیزدهم اینتل و پردازنده Core i5-13400/F از حافظه رم DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز پشتیبانی خواهند کرد و در کمال تعجب، همه مدل ها می توانند از حافظه های رم DDR4 نیز میزبانی کنند. این در حالیست که پردازنده های Ryzen 7000 کمپانی رقیب فقط از ماژول های DDR5 پشتیبانی می کنند و AMD به طور کامل با حافظه های DDR4 خداحافظی کرده است.

 

لیست پردازنده های Raptor Lake اینتل

 

تمامی پردازنده های Raptor Lake اینتل می توانند از ماژول های DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کنند و به این ترتیب حق انتخاب برای شرکت های تولید کننده مادربرد وجود دارد. هر چند مشخص است که فقط مادربرد های ارزان قیمت شانس پشتیبانی از حافظه های DDR4 را دارند و شرکت های سازنده مادربرد ترجیح می دهند محصولات خود را با قابلیت پشتیبانی از رم DDR5 روانه بازار کنند.

 

مشخصات پردازنده های Raptor Lake اینتل

 

مشخصات منتشر شده از پردازنده های Raptor Lake اینتل مطابق با اخبار و شایعات پیشین بوده و هیچ نکته عجیبی به چشم نمی خورد. پردازنده های Core i9-13900K/KF دارای فرکانس بوست ۵٫۸ گیگاهرتز برای دو هسته فعال بوده و در صورت فعال سازی آن برای تمامی هسته ها، می توانید فرکانس بوست ۵٫۴ گیگاهرتز را برای هسته های P-Core تجربه کنید.

 

مشخصات کامل پردازنده های Raptor Lake اینتل

 

هسته های E-Core نیز فرکانس بوست ۴٫۳ گیگاهرتز را در دسترس کاربران قرار می دهند. پردازنده های Core i9-13900K/KF به عنوان پرچمدار دارای ۸ هسته P-Core و ۱۶ هسته E-Core هستند. محصولات خانواده Core i9 و Core i7 نیز قابلیت پشتیبانی از حافظه های رم ECC را ارائه می دهند. بالاترین حجم L3 Cache در اختیار پردازنده های Core i9-13900K/KF با ۳۶ مگابایت قرار دارد و واحد گرافیکی مجتمع مدل های i9 و i7 به ۳۲ واحد پردازشی مجهز شده است.

برخلاف روند سال های قبل اینتل که پردازنده های نسل جدید با افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگاهرتزی در مدل های پرچمدار و میان رده مواجه می شدند، این بار در مدل Core i9-13900K/KF شاهد افزایش فرکانس ۴۰۰ مگاهرتزی در حالت توربو بوست هستیم. لیست مشخصات پردازنده های Raptor Lake اینتل برای اولین بار در وب سایت WCCFTECH منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *