سامورایی ها بیخیال فلاپی دیسک و درایو نوری می شوند

سامورایی ها بیخیال فلاپی دیسک و درایو نوری می شوند

در سال ۲۰۲۲ اگر به شما بگویند که در ژاپن هنوز از فلاپی دیسک و درایو نوری برای ارسال فایل به ادارات دولتی استفاده می شود، به طور حتم باور نمی کنید. اما این موضوع حقیقت دارد و در حال حاضر ۱۹۰۰ فرم اداری در مراکز دولتی وجود دارد که باید آنها را پر کرده و روی فلاپی دیسک یا درایو نوری (CD-Rom) ارسال کنید. در برخی موارد نیز امکان ارسال اسناد با استفاده از فلش مموری نیز مجاز بوده و هزینه خریداری یک درایو ذخیره سازی حداقل ۵ دلاری را خودتان باید بپردازید.

دولت ژاپن قصد دارد تا این رویه را تغییر دهد و بیخیال فلاپی دیسک و درایو نوری شود. در راستای طرح جدید دولت ژاپن، هر شهروند یک کد شناسایی دریافت می کند و از طریق آن می تواند فرم های اداری را به صورت آنلاین پر کند. ژاپنی ها نام MyNumber را برای این کد شناسایی در نظر گرفته اند و با بهره گیری از قوانین جدید می توانند فایل های مورد نیاز را در سامانه های دولتی روی دیتاسنتر های آنلاین آپلود کنند.

 

سامورایی ها بیخیال فلاپی دیسک و درایو نوری می شوند

 

در حالی که گزینه های بسیار ارزان تری برای جابجایی داده ها و روش های جدیدتری برای ارسال فایل ها وجود دارد، دولت ژاپن همچنان به فناوری های قدیمی از جمله فلاپی دیسک و درایو نوری اعتقاد دارد و پافشاری روی سنت های دیرین همچنان گریبان گیر یکی از بزرگترین و مهم ترین قطب های تحول دیجیتال جهان شده است. با این حال در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی، دولت مردان ژاپنی تصمیم گرفتند تا نگرشی جدید برای انجام امور اداری از راه دور به کار گیرند.

فلاپی دیسک برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ به صورت رسمی توسط کمپانی IBM معرفی شد و یک سال بعد نیز سایر برند ها از جمله Memorex شروع به ساخت و عرضه جهانی این محصول کردند. در طول سال های تولید، انواع فلاپی دیسک با ظرفیت و ابعاد مختلف تولید شد، اما همچنان خاطره انگیز ترین نوع آن با ظرفیت ۱٫۴۴ مگابایت به شمار می رود.

به این نکته توجه کنید که حدود ۵۰ سال قبل، ظرفیت ۱٫۴۴ مگابایت به عنوان یک تحول عظیم در جابجایی داده ها شناخته می شد، این در حالیست که با استفاده از یک گوشی هوشمند امروزی می توانید به ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی دسترسی داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *