تامین کننده جدید چیپ ست حافظه اپل مشخص شد

تامین کننده جدید چیپ ست حافظه اپل مشخص شد

تامین کننده جدید چیپ ست حافظه اپل از میان برند های متعدد فعال در بازار های جهانی مشخص شد و قرعه به نام کمپانی چینی YMTC افتاده است. کمپانی Yangtze Memory Technologies Corp که به تولید انواع چیپ ست ۳D NAND برای تولید کنندگان SSD در کشور چین می پردازد، بخش ذخیره سازی محصولات نسل آینده اپل را تامین خواهد کرد.

همکاری دو کمپانی در راستای تامین چیپ ست حافظه اپل برای ساخت آیفون ۱۴ بوده و به نظر می رسد که این همکاری در آینده پر رنگ تر خواهد شد. هر چند ادامه همکاری به مسائل مختلفی از جمله موفقیت آیفون ۱۴ در بازار های جهانی و عملکرد چیپ ست های تولید شده توسط YMTC بستگی دارد، اما اپل همواره نشان داده که برای تعویض تامین کننده بسیار صریح و واضح عمل می کند.

 

تامین کننده جدید چیپ ست حافظه اپل مشخص شد

 

همکاری میان YMTC به عنوان تولید کننده چیپ ست حافظه اپل آیفون ۱۴ به دلیل تعداد محصول میلیونی که این کمپانی در طول سال به فروش می رساند، اهمیت فراوانی برای هر دو برند دارد. چیپ ست های سفارشی YMTC از نوع ۳D NAND Flash بر پایه آخرین معماری ۶ سطحی موسوم به Xstacking 3.0 و با توجه به فناوری TLCمی توانند حداکثر سرعت انتقال ۲۴۰۰ مگاترنسفر بر ثانیه را ارائه دهند.

کمپانی صاحب نام آمریکایی پیش از این با تامین کنندگان دیگری از جمله سامسونگ، هاینیکس، Kioxia و برخی برند های کمتر شناخته شده دیگر نیز همکاری داشته و تولید چیپ ست حافظه اپل آیفون ۱۴ اکنون بر عهده برند چینی YMTC قرار گرفته که بار دیگر وابستگی برند های بزرگ آمریکایی به کارخانجات چینی را نشان می دهد. در سال های اخیر بحث های فراوانی برای انتقال فناوری ساخت به خاک آمریکا مطرح شده تا بخشی از نیاز برند های آمریکایی در خاک این کشور تامین شود و به مرور زمان نیز وابستگی آنها به چین کمتر شود. به نظر می رسد که برای دستیابی به این هدف، مسیر پر فراز و نشیبی در پیش بوده و باید مدت زمان طولانی تری در انتظار بمانیم.

3 دیدگاه برای “تامین کننده جدید چیپ ست حافظه اپل مشخص شد

  1. اشتراک‌ها: معرفی خانواده گوشی آیفون ۱۴ (مشخصات، ویژگی ها، رنگ بندی و قیمت) - آی تی خرید

  2. اشتراک‌ها: معرفی بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ برای مک، ویندوز و اندروید - آی تی خرید

  3. اشتراک‌ها: تحریم سیاسی چین و فشار آمریکا کار دست اپل داد - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *