معرفی خانواده گوشی آیفون ۱۴ (مشخصات، ویژگی ها، رنگ بندی و قیمت)

معرفی خانواده گوشی آیفون 14 (مشخصات، ویژگی ها، رنگ بندی و قیمت)

سرانجام پس از حرف و حدیث های فراوان در خصوص محصولات جدید اپل، خانواده گوشی آیفون ۱۴ این کمپانی به صورت رسمی در مراسم شب گذشته معرفی شدند که شامل چهار مدل می شوند. در این مطلب به معرفی کامل چهار مدل گوشی هوشمند جدید اپل می پردازیم تا شما را با مشخصات، ویژگی ها، رنگ بندی و قیمت آنها آشنا کنیم.

محصولات جدید خانواده گوشی آیفون ۱۴ شامل چهار مدل جدید می شود و ویژگی های متعددی از جمله صفحه همیشه روشن (Always On Display)، قابلیت جدید Dynamic Island به عنوان راهکاری جدید برای ناچ صفحه نمایش، سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، تراشه قدرتمند A16 Bionic در نسخه پرو مکس، پردازشگر تصویر بهبود یافته و شبکه مخابراتی ۵G را ارائه می دهند. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با ساختار پردازش ۴ پیکسلی برای اولین بار در یک گوشی آیفون مورد استفاده قرار گرفته و چهار برابر شدن دقت سنسور نسبت به نسل گذشته، یک پیشرفت قابل ملاحضه به شمار می آید.

معرفی خانواده گوشی آیفون 14 (مشخصات، ویژگی ها، رنگ بندی و قیمت)

معرفی گوشی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

گوشی هوشمند آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به عنوان محصولات پایه اپل در خانواده جدید این کمپانی به تراشه مرکزی شش هسته ای A15 Bionic و پرازشگر گرافیکی ۵ هسته ای مجهز شده اند که ویژگی جدیدی ارائه نمی دهند و پیش از این در خانواده نسل گذشته آیفون ۱۳ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با وضوح تصویر ۲۵۳۲×۱۱۷۰ پیکسل از نوع Super Retina XDR OLED قادر به ارائه شدت روشنایی ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نیت است.

تراکم پیکسلی صفحه نمایش HDR10 پلاس برابر با ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ بوده که نرخ تراکم بسیار مناسبی به شمار می رود. محافظت از صفحه نمایش بر عهده پوشش سرامیک شیشه در کنار پوشش محافظ اولئوفوبیک قرار دارد. سه کانفیگ حافظه رم و ذخیره سازی برای گوشی آیفون ۱۴ در نظر گرفته شده که هر سه مدل دارای حافظه رم ۴ گیگابایتی و ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت هستند.

دوربین دو گانه این محصول دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی واید و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید است که قابلیت فیلم برداری با وضوح ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه می دهند. سنسور دوربین سلفی نیز از نوع ۱۲ مگاپیکسلی واید در کنار حسگر SL 3D برای این گوشی هوشمند به کار رفته که هر دو ترکیب دوربین های اصلی و سلفی قابلیت فیلم برداری در حالت سینمایی را در دسترس کاربران قرار می دهند.

معرفی خانواده گوشی آیفون 14 (مشخصات، ویژگی ها، رنگ بندی و قیمت)

شارژر آیفون جدید طبق تبلیغات کمپانی سازنده می تواند باتری دستگاه را در مدت ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ کند و قابلیت شارژ بی سیم ۱۵ واتی به همراه ویژگی USB Power Delivery 2.0 در کنار انتقال شارژ بی سیم Qi magnetic با قدرت ۷٫۵ وات را ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید محصولات دیگری از جمله AirPods را به صورت بی سیم توسط توان باتری داخلی آیفون های جدید شارژ کنید که البته ویژگی جدیدی به شمار نمی رود.

در بخش بدنه با فریم آلومینیومی و نمای جلو و پشت شیشه ای سر و کار داریم. پورت Lightning بر پایه USB 2.0 همچنان حفظ شده و حداقل در نسخه پایه نسل ۱۴ اثری از USB Type-C نیست. رنگ بندی این محصول شامل مشکی، بنفش، کرم، آبی و قرمز می شود. پیش سفارش های گوشی آیفون ۱۴ از روز ۹ سپتامبر آغاز می شود و در تاریخ ۱۴ سپتامبر نیز سفارشات به مشتریان تحویل داده می شود.

گوشی آیفون ۱۴ پلاس فقط در بخش صفحه نمایش دارای تفاوت بوده یک پنل ۶٫۷ اینچی با وضوح تصویر ۲۷۷۸×۱۲۸۴ پیکسل با تراکم ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت روی این محصول به چشم می خورد. هر دو نسخه معرفی شده از آیفون جدید در مدل پایه دارای ویژگی هایی مانند استاندارد IP68 (ضد آب به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری)، بلندگو های استریو، تماس اضطراری ماهواره ای و سیستم عامل iOS 16 هستند.

قیمت پایه برای iPhone 14 برابر با ۷۹۹ دلار و برای iPhone 14 Plus برابر با ۸۹۹ دلار تعیین شده که مشتریان در بسیاری از کشور های جهان می توانند این محصول را به صورت اقساط از فروشگاه های رسمی اپل نیز خریداری کنند.

معرفی گوشی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

معرفی گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

بخش اصلی مراسم شب گذشته اپل به معرفی محصولات جدید آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس اختصاص داشت که سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و تراشه A16 Bionic حال و هوای کاملا جدیدی را به وجود آورده اند. آیفون ۱۴ پرو با بهره گیری از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با وضوح تصویر ۲۵۵۶×۱۱۷۹ پیکسل، حداکثر شدت روشنایی ۲۰۰۰ نیت را ارائه می دهد. نرخ تازه سازی نمایشگر LTPO Super Retina XDR OLED اپل از نوع ۱۲۰ هرتزی بوده و به این ترتیب عملکرد قابل توجهی در نمایش محتوای روان و بدون لگ دارد.

تراشه مرکزی ۶ هسته ای و چهار نانومتری A16 Bionic دارای واحد گرافیکی ۵ هسته ای بوده و به اعتقاد اپل، قدرتمندترین تراشه گوشی های هوشمند این کمپانی به شمار می رود. شش گیگابایت حافظه رم در کنار فضای ذخیره سازی متنوع ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت و در نهایت نسخه ۱ ترابایتی در دسترس کاربران قرار دارد تا گزینه مورد نظر و مناسب با نیاز خود را انتخاب کنند.

 

معرفی آیفون 14 پرو

 

چیپ ست های حافظه مورد استفاده برای فضای ذخیره سازی در هر چهار گوشی آیفون ۱۴ از نوع پر سرعت NVMe است که نرخ انتقال داده بسیار سریعی را فراهم می سازند. در بخش دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس با سه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی واید، دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید و تله فوتو مواجه می شویم که حسگر تشخیص عمق سه بعدی TOF 3D LiDAR آنها را همراهی می کند.

قابلیت فیلم برداری با وضوح تصویر ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به همراه ویژگی ضبط سینمایی و حالت ProRes از دیگر قابلیت های دوربین های اصلی این خانواده به شمار می روند. سنسور دوربین سلفی نیز از نوع ۱۲ مگاپیکسلی واید با ابعاد ۲۳ میلی متر و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 است که حسگر SL 3D آن را همراهی می کند. البته دارندگان گوشی های آیفون ثابت کرده اند که علاقه چندانی به سلفی نداشته و ترجیح می دهند در مقابل آینه و با استفاده از سنسور های اصلی، تصاویر خویش انداز ثبت کنند!

 

معرفی آیفون 14 پرو مکس طلایی

 

مشخصات شارژر در iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max همانند مدل های پایه سری چهارده بوده و فقط در ظرفیت باتری تفاوت هایی مشاهده می شود. تنها تفاوت نسخه پرو و پرو مکس در ابعاد بزرگتر صفحه نمایش نسخه Pro Max است که با نمایشگر ۶٫۷ اینچی دارای وضوح تصویر ۲۷۹۶×۱۲۹۰ پیکسل و شدت روشنایی ۲۰۰۰ نیت به همراه فناوری HDR10 پلاس و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، بهترین مشخصات مورد انتظار را در دسترس کاربران قرار می دهد.

 

قیمت آیفون 14 پرو مکس

 

مشخصات حافظه رم و فضای ذخیره سازی هر دو نسخه مشابه یکدیگر است. این دو گوشی هوشمند جدید اپل در رنگ های طلایی، ارغوانی، نقره ای و مشکی و با قیمت پایه ۹۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار برای نسخه پرو مکس از روز ۱۶ سپتامبر به بازار عرضه می شوند. پیش سفارش آنها نیز از فردا ۹ سپتامبر آغاز شده و قابلیت خریداری در اقساط ۲۴ ماهه در فروشگاه های رسمی اپل وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *