معرفی بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ برای مک، ویندوز و اندروید

معرفی بهترین آنتی ویروس 2022 برای مک، ویندوز و اندروید

انتخاب بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ برای سیستم عامل مک، ویندوز و اندروید برای محافظت از دستگاه های هوشمند امروزی که همواره به اینترنت متصل هستند و امکان اتصال تجهیزات ذخیره سازی مختلف وجود دارد، امری حساس و دشوار به شمار می آید. در این مطلب به معرفی بهترین آنتی ویروس برای سه سیستم عامل و پلتفرم مختلف می پردازیم تا با استفاده از ابزار های معرفی شده، بهترین سطح امنیت را تجربه کنید.

هر چند بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ باید از سیستم عامل و اطلاعات کاربران به درستی محافظت کند، اما همه چیز زیر سر ویروس ها نبوده و تهدید ها شامل باج افزار و بد افزار نیز می شود. به این ترتیب وظیفه یک نرم افزار امنیتی مناسب، محافظت همه جانبه از کامپیوتر شخصی، لپ تاپ و گوشی هوشمند کاربران است و هر کدام از اپلیکیشن های تخصصی در این حوزه، عملکرد متفاوتی از خود به نمایش می گذارند.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که اگر گیمر هستید، باید به طور کامل آنتی ویروس و هرگونه نرم افزار امنیتی را فراموش کنید، به این دلیل که بسیاری از بازی ها را به صورت کرک شده تجربه می کنیم و آنتی ویروس ها به سرعت در قبال فایل های کرک شده واکنش نشان می دهند. البته می توان از ویژگی Exclude یا موارد مشابه برای نادیده گرفتن برخی فولدر ها یا نوع خاصی از فایل ها استفاده کرد تا آنتی ویروس واکنشی نسبت به آنها نشان ندهد.

بیت دیفندر بهترین آنتی ویروس 2022 برای کامپیوتر شخصی

بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ پولی

بیت دیفندر به عنوان یک عضو ثابت از بهترین نرم افزار های امنیتی مخصوص کامپیوتر های شخصی شناخته می شود و هر ساله در لیست بهترین ها قرار دارد. عملکرد بسیار سریع و دقیق در شناسایی انواع ویروس، تروجان، بد افزار و باج افزار سبب شده تا طیف وسیعی از کاربران نسبت به خریداری Bit Defender 2022 اقدام کنند. بیت دیفندر در سال های اخیر همواره به عنوان بهترین ابزار برای محافظت در برابر ویروس ها و بد افزار ها در پلتفرم های مختلف از جمله ویندوز، اندروید و مک شناخته شده و تست های صورت گرفته توسط موسسه AV-Test نیز این موضوع را تایید می کند.

بیت دیفندر شامل ابزار های متعددی می شود و در این مطلب روی صحبت ما با Bitdefender Internet Security است که محافظت همه جانبه از کامپیوتر شخصی شما در برابر آسیب های احتمالی بر بستر اینترنت و حتی تهدید های آفلاین را فراهم می سازد. امکانات یک نرم افزار امنیتی کامل شامل موارد متعددی از جمله محافظت در برابر بد افزار، امنیت مرورگر، ابزار های ضد هرزنامه، دفاع ضد فیشینگ، محافظت از باج افزار و برخورداری از فایروال قوی می شود.

بر اساس بررسی های متعدد صورت گرفته روی بیت دیفندر اینترنت سکوریتی، این ابزار به عنوان بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ برای سیستم عامل ویندوز شناخته شده که حتی در برابر تهدید های روز صفر نیز عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش می گذارد. این ابزار در برابر صد ها هزار بد افزار مختلف مورد آزمایش قرار گرفته و در نهایت به نرخ مسدود سازی ۱۰۰ درصد دست یافته است. به این ترتیب می توان گفت که Bitdefender Internet Security می تواند محافظت کامل از سیستم عامل و کامپیوتر شخصی شما را ارائه دهد.

این ابزار دارای ویژگی های متنوع و متعددی بوده و از این رو نیاز به یک رابط کاربری یا داشبورد کاربر پسند به شدت احساس می شود. بیت دیفندر اینترنت سکوریتی در این زمینه موفق عمل کرده و تمام ویژگی ها به شکل قابل قبولی در دسترس قرار دارند. به طور معمول قیمت نرم افزار های امنیتی به عنوان یک عامل بازدارنده شناخته می شود، اما بیت دیفندر با قیمت بسیار مطلوبی در سال اول و قابلیت تمدید با تخفیف ویژه در سال های بعدی به فروش می رسد که عامل دیگری برای استقبال بیشتر کاربران است.

مزایا:

  • تشخیص بدافزار عالی
  • ابزار ها و ویژگی های مفید اضافی
  • راه اندازی و استفاده آسان
  • هزینه اشتراک سالانه منطقی

معایب:

  • کند شدن سیستم هنگام اسکن کردن

آنتی ویروس Avira Free Security

بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ رایگان

آنتی ویروس رایگان Avira به عنوان گزینه در دسترس برای کاربرانی که علاقه ای به پرداخت هزینه اشتراک به منظور محافظت از کامپیوتر شخصی خود ندارند، شناخته می شود. این ابزار رایگان که اکنون به نام Avira Free Security شناخته می شود، جدیدترین راهکار شرکت آلمانی به شمار می رود. موتور جست و جو گر به کار رفته در این ابزار، همان موتور اسکن مورد استفاده در نسخه پرمیوم آویرا است و از این رو می توانید نهایت امنیت را با آن تجربه کنید.

نسخه رایگان آویرا یک V.P.N با ترافیک ماهیانه ۵۰۰ مگابایت ارائه می دهد که یک ویژگی قابل توجه به شمار می رود. نسخه های پیشین Avira دارای رابط کاربری پیچیده و سنگینی بوده، اما در سال ۲۰۲۲ بازنگری کلی در خصوص داشبورد آن صورت گرفته تا شرایط بهتر و ساده تری برای استفاده از آن به وجود آید. مهم ترین مزیت Avira Free Security سرعت اسکن بسیار بالا و تاثیر گذاری بسیار کم آن روی سرعت کلی کامپیوتر شخصی است.

اسکن کردن کل فضای ذخیره سازی کامپیوتر شخصی با سرعت بسیار بالایی انجام می شود و زمان زیادی برای این کار نیاز ندارید. شاید گزینه های رایگان بهتری نسبت به آویرا وجود داشته باشد، اما به طور حتم در حالت کلی هیچکدام به گرد پای بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ رایگان نمی رسند.

مزایا:

  • اسکن سریع و کارآمد بدافزار
  • انتخاب عالی از میان ابزار های امنیتی
  • تاثیرگذاری بسیار کم روی سرعت کامپیوتر شخصی
  • راه اندازی و استفاده بسیار آسان

معایب:

  • بی تفاوتی نسبت به برخی از بد افزارها

آنتی ویروس ویندوز Malwarebytes Premium

 

بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ برای ویندوز

ابزار امنیتی Malwarebytes Premium به عنوان یکی از بهترین نمونه های موجود برای سیستم عامل ویندوز در سطح جهان شناخته می شود. راه اندازی و استفاده از آن بسیار ساده بوده و ویژگی های زیادی را ارائه می دهد. شاید برخی از این ویژگی ها چندان کاربردی به نظر نرسد، اما به هر حال طیف وسیعی از امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. وظیفه اصلی آن محافظت از مرورگر، اسکن لینک های مخرب و دفاع در مقابل نرم افزار های جاسوسی است که در این زمینه عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می گذارد.

ابزار امنیتی Malwarebytes Premium حتی در مقابل باج افزار ها و تهدید های روز صفر به خوبی عمل می کند و از کامپیوتر شخصی شما در مقابل حملات brute force نیز محافظت می کند. شاید عملکرد آن در مقایسه با بیشتر ابزار های محافظتی حرفه ای اندکی ضعیف تر جلوه کند، اما در قیاس با ابزار های امنیتی مایکروسافت، به مراتب بهتر عمل می کند. اگر شما یک کاربر معمولی سیستم عامل ویندوز هستید، نیازی به تست کردن ابزار های امنیتی متعدد نیست و با نصب Malwarebytes Premium می توانید اطلاعات خود را در مقابل انواع بد افزار، باج افزار و ویروس محافظت کنید.

ابزار امنیتی Windows Security فقط از مرورگر Microsoft Edge محافظت می کند و برای محافظت از مرورگرهای دیگری مانند فایرفاکس و گوگل کروم باید به گزینه های دیگری فکر کنید. از نظر سهولت در راه اندازی و عملکرد بهینه می توانید روی Malwarebytes Premium حساب باز کنید.

مزایا

  • نرم افزار بسیار کاربر پسند
  • اسکن سریع و دقیق ویروس ها
  • کارکرد بسیار خوب در کنار Windows Security

معایب

  • ابزار های امنیتی اضافی و غیر ضروری
  • تاثیر پذیری بیش از حد روی منابع سخت افزاری سیستم

آنتی ویروس مک Intego Internet Security X9

 

بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ برای سیستم عامل مک

بسیاری از کاربران و وب سایت ها به این نکته اشاره می کنند که سیستم عامل Mac در برابر انواع بد افزار و باج افزار مقاوم است و هیچ تهدیدی برای سیستم عامل اپل وجود ندارد، هر چند هسته مرکزی مکینتاش در مقابل ویروس ها مقاوم است، اما نمی توان گفت که مک در مقابل بد افزار ها و باج افزار ها ۱۰۰ درصد ایمن است. سیستم عامل مک مجهز به چندین سیستم دفاعی ضد بد افزار است و سرویس هایی مانند Gatekeeper به همراه XProtect در پس زمینه کار می کنند و از دسترس کاربران خارج هستند.

در نتیجه کاربران هیچ کنترلی روی آنها نداشته و به این ترتیب باید از نرم افزار های ثالث استفاده کنند. ابزار امنیتی Intego Internet Security X9 یک نرم افزار بی نظیر برای محافظت از مکینتاش در مقابل حملات بد افزار و باج افزار است که به اندازه سایر سرویس ها شناخته شده نیست. با این حال باید گفت که این ابزار به مدت ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد و تجربه زیادی پشت پرده فعالیت آن وجود دارد. با نصب آن می توانید از سیستم عامل خود در مقابل اسکریپت های مخرب و تهدیدات مخصوص Mac محافظت کنید.

محافظت از فیشینگ و ایمیل به همراه افزایش ایمنی گوشی های هوشمند و تبلت های مجهز به سیستم عامل iOS به عنوان برخی از مهم ترین ویژگی های Intego Internet Security X9 شناخته می شوند. رابط کاربری اندکی نامرتب بوده، اما استفاده از آن ساده است و اسکن سیستم با سرعت خوبی انجام می شود. تاثیر پذیری منابع سخت افزاری هر چند کم نیست، اما سبب کندی محسوس سیستم عامل نمی شود.

بسیاری از ابزار های امنیتی معروف از جمله Norton، Avira و Avast برای سیستم عامل مک نیز عرضه شده اند، اما مزیت مهم Intego در عرضه اختصاصی و تمرکز روی مکینتاش است. در حقیقت Intego کار خود را به صورت اختصاصی برای محافظت از سیستم عامل مک آغاز کرده و تاکنون نیز وظیفه خود را ادامه داده است.

مزایا

  • ایجاد شده توسط متخصصان آنتی ویروس مک
  • نمرات عالی تشخیص ویروس
  • استفاده از آن خیلی پیچیده نیست
  • فایروال هوشمند بسیار خوب

معایب

  • ابزار های امنیتی اضافی و غیر ضروری
  • اسکن فایل ها در برخی مواقع کند پیش می رود

آنتی ویروس اندروید Bitdefender Mobile Security

 

بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ برای اندروید

پیش از این به معرفی آنتی ویروس بیت دیفندر برای سیستم عامل ویندوز پرداخته بودیم، اما نسخه اندرویدی آن داستان به نسبت متفاوتی دارد. پلتفرم اندروید به دلیل توسعه پذیری بسیار بالا، ریسک آسیب پذیری بالایی نیز دارد و احتمال آلوده شدن آن وجود دارد. از این رو کاربران حساس به امنیت گوشی های هوشمند اندرویدی باید از ابزار تخصصی سیستم عامل موبایل گوگل استفاده کنند و در این بین Bitdefender Mobile Security بهترین گزینه ممکن به شمار می رود.

بر اساس تست های موسسه AV-Test کمترین میزان تاثیر پذیری روی سرعت سیستم عامل و بالاترین سطح امنیت توسط یبت دیفندر مخصوص اندروید ارائه می شود. این ابزار حتی می تواند لینک های موجود در ایمیل ها، پیام ها و اعلان ها را بررسی کرده و نسبت به وجود بد افزار یا باج افزار واکنش نشان دهد. هر چند به لطف نرم افزار امنیتی سیستم عامل اندروید نیاز چندانی به ابزار های امنیتی ثالث ندارید، اما عملکرد Bitdefender Mobile Security می تواند خیال شما را از هرگونه تهدید کوچک و بزرگ آسوده سازد.

این برنامه به صورت خودکار هرگونه اپلیکیشن نصب شده را اسکن می کند، هر چند نمی توانید اسکن ها را به صورت خودکار برنامه ریزی کنید، اما اسکن های دستی به راحتی شروع می شوند و با سرعت قابل قبولی نیز به کار خود ادامه می دهند. وجود افزونه V.P.N و قفل برنامه به عنوان دو ویژگی بسیار مهم برای سیستم عامل اندروید شناخته می شوند. ابزار های اختصاصی بهترین آنتی ویروس ۲۰۲۲ اندروید به شما اجازه می دهد تا گوشی دزدیده شده را تحت کنترل خود قرار داده و نسبت به قفل کردن گوشی یا پاک کردن داده ها اقدام کنید.

مزایا

  • نرخ تشخیص ویروس عالی
  • تاثیر سیستم بسیار کم
  • بسیاری از ابزارهای امنیتی اضافی
  • راه اندازی و استفاده آسان

معایب

  • فاقد محافظت از تماس های تقلبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *