معرفی اتریوم ۲٫۰ با آپدیت مرج : خداحافظی با ماینینگ؟

معرفی اتریوم 2.0 با آپدیت مرج : خداحافظی با ماینینگ

آپدیت مرج دومین رمز ارز پر طرفدار جهان منتشر شد و به این ترتیب تولد اتریوم ۲٫۰ به ثبت رسید. اتریوم ۲٫۰ به عنوان بزرگترین و مهم ترین به روز رسانی رمز ارز جنجالی جهان در حالی معرفی شده که خبرهای بسیار خوبی برای گیمرها و حامیان محیط زیست با خود به همراه داشته است. آپدیت جدید سبب کاهش مصرف انرژی ریگ های ماینینگ GPU محور به میزان ۹۹٫۵ درصد می شود و به نوعی می توان گفت که استخراج ارز دیجیتال Ethereum با استفاده از کارت گرافیک به تاریخ پیوسته است.

در آپدیت مرج که به تولد اتریوم ۲٫۰ منجر شده، الگوریتم این ارز دیجیتال از حالت proof-of-work به proof-of-stake تغییر کرده و به این ترتیب دیگر نیازی به استخراج با استفاده سیستم های گران قیمت مجهز به چند کارت گرافیک وجود ندارد. در حقیقت دارندگان ارز دیجیتال اتریوم از این پس فقط می توانند توسط تراکنش های خود نسبت به خرید یا فروش رمز ارز دیجیتال اقدام کنند و استخراج رمز ارز یا ماینینگ به تاریخ پیوسته است.

 

معرفی اتریوم 2.0 با آپدیت مرج : خداحافظی با ماینینگ

 

ریگ های ماینینگ اتریوم که با محوریت کارت گرافیک فعالیت می کردند، با ارائه آپدیت مرج که سبب تولد اتریوم ۲٫۰ شده، بدون استفاده شدند و الگوریتم جدید این ارز دیجیتال با اتمام بلوک های قابل استخراج در دسترس کاربران قرار گرفته است. تا به امروز تعداد ۵۸٫۷۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ بلوک از کل ترمینال Ethereum استخراج شده و هیچ بلوک دیگری برای استخراج وجود ندارد. از این رو ریگ های ماینینگ گران قیمت به اموالی بی ارزش تبدیل شدند و شرایط جدیدی در بازار سخت افزار حکم فرما خواهد شد.

 

معرفی اتریوم 2.0 با آپدیت مرج : خداحافظی با ماینینگ

 

پیش از این با کاهش ارزش ارزهای دیجیتال شاهد سرازیر شدن کارت های گرافیک فعال در ماینینگ به بازار دست دوم بودیم و با معرفی اتریوم ۲٫۰ موج جدیدی از سخت افزار تحت فشار کاری شدید به بازار تزریق خواهند شد. مهم ترین اتفاق مثبت در این زمینه، کاهش مصرف جهانی برق به میزان ۰٫۲ درصد است که همین مقدار ناچیز می تواند برق ۵ شهر بزرگ و پر جمعیت جهان را تامین کند. کارت های گرافیک گران قیمت نقش اساسی خود را در استراخ ارز دیجیتال Ethereum از دست داده اند، اما این به معنی پایان کار ماینینگ با استفاده از GPU نیست.

در حقیقت ممکن است ارزهای دیجیتال دیگری برای ماینینگ با استفاده از کارت گرافیک معرفی شوند که پیش از این توجه چندانی به آنها نمی شد. آپدیت مرج می تواند مهم ترین رخداد در حوزه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار آید که تاثیرات قابل توجهی در بازار سخت افزار، مصرف انرژی در سطح جهان و روی کار آمدن ارزهای GPU محور جدید به وجود آورد.

2 دیدگاه برای “معرفی اتریوم ۲٫۰ با آپدیت مرج : خداحافظی با ماینینگ؟

  1. اشتراک‌ها: کاهش قیمت RX 6900 XT در واکنش به عرضه RTX 4090 - آی تی خرید

  2. اشتراک‌ها: ایسوس متاورس آماده ورود به دنیای وب ۳٫۰ - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *