اولین تصاویر از کارت گرافیک GALAX RTX 4090 منتشر شد

اولین تصاویر از کارت گرافیک GALAX RTX 4090 منتشر شد

اولین تصاویر از کارت گرافیک GALAX RTX 4090 مبتنی بر معماری Ada Lovelace انویدیا منتشر شد که نشان از یک طراحی جذاب و چشم نواز دارد. ابعاد کارت به دلیل برخورداری از چهار عدد فن و چهار اسلاتی بودن خنک کننده، به مراتب بزرگتر از بسیاری از محصولات موجود در بازار است که مشکلاتی را برای نصب آن درون کیس های کوچک به وجود خواهد آورد.

هر چند در نمای جلو سه عدد فن دارای نور پردازی ARGB مشاهده می شود، اما کمپانی GALAX یک فن دیگر نیز در فضای پشت برد و در مسیر مخالف فن سوم نصب کرده که مشکلاتی برای استفاده از حافظه های رم در برخی مادربرد ها به وجود خواهد آورد. محصولات برند GALAX که در برخی از بازار های جهانی با نام KFA2 عرضه می شوند، همواره سطح بالایی از شخصی سازی را در دسترس کاربران قرار می دهند و تفاوت های زیادی با محصولات تولید شده توسط سایر برند ها دارند.

 

جعبه و بسته بندی کارت گرافیک GALAX RTX 4090

 

سه عدد فن نصب شده روی نمای جلوی کارت گرافیک GALAX RTX 4090 دارای پره هایی با ساختار پله ای و زاویه دار بوده که شدت جریان هوای بالایی را به سمت هیت سینک و لوله های انتقال حرارت منتقل می کنند. فن چهارم نیز در فضای برآمده پشت کارت نصب شده که به کارگیری کارت درون کیس را نیازمند آزاد بودن چهار اسلات توسعه می سازد. بیرون زدگی فن چهارم در برخی از مادربرد های کوچک می تواند مشکلاتی را برای نصب ماژول های رم به وجود آورد.

 

ساختار عجیب فن چهارم کارت گرافیک GALAX RTX 4090

 

قرارگیری فن سوم و چهارم در یک مسیر، ساختار push-pull را در پرتاب و خروج جریان هوا از درون سیستم خنک کننده فراهم ساخته است. فن چهارم می تواند به تنهایی یک اسلات بیشتر را برای نصب این محصول طلب کند. خطوط براق فراوانی روی سطح خنک کننده و روی سینی پشتی خنک کننده مشاهده می شود که ترکیب این خطوط با سیستم نور پردازی ARGB نمای جذابی را به وجود آورده است. برای پشتیبانی از کارت گرافیک GALAX RTX 4090 به یک کانکتور ۴+۱۲ پین جدید ۱۲VHPWR نیاز دارید که احتمال عرضه تبدیل مخصوص به همراه کارت گرافیک برای استفاده از پاورهای فاقد کانکتور برق ۱۲VHPWR وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *