توقف تولید کارت گرافیک انویدیا توسط EVGA

توقف تولید کارت گرافیک انویدیا توسط EVGA

بر اساس گزارش های اولیه در ماه آگوست، برخی از کارکنان بخش بازاریابی فنی و بخش مهندسی شرکت EVGA در حوزه کارت گرافیک اقدام به ترک این مجموعه کردند و تحرکات بعدی نیز نشان می دهد که تولید کارت گرافیک انویدیا توسط EVGA به پایان رسیده است. کمپانی EVGA که شریک تجاری شماره ۱ و انحصاری انویدیا به شمار می رفت، تصمیم به توقف تولید کارت گرافیک گرفته و برنامه خاصی برای ادامه فعالیت ندارد.

کارمندان و مدیران EVGA تمام تلاش خود را برای سکوت کردن در خصوص توقف تولید کارت گرافیک انویدیا به کار گرفتند تا رسانه ها و کاربران در جریان تصمیم نهایی مدیران ارشد کمپانی قرار نگیرند. این اتفاق در حالی رخ داد که ۸۰ درصد درآمد EVGA به فروش کارت های گرافیک انویدیا اختصاص داشت و توقف تولید محصولات برند آمریکایی EVGA در حوزه کارت گرافیک می تواند تاثیرات منفی فراوانی روی بیلان مالی این مجموعه بگذارد.

به نظر می رسد که همکاری طولانی مدت انویدیا و EVGA به پایان خط رسیده و هیچ اظهار نظر رسمی در خصوص ادامه فعالیت بخش کارت گرافیک این کمپانی صورت نگرفته است. بسیاری بر این باورند که EVGA قصد دارد تا شانس خود را برای تولید کارت های گرافیک مبتنی بر تراشه گرافیکی AMD در نسل جدید امتحان کند، اما این موضوع بعید به نظر می رسد. بنابر اطلاع رسانی مدیران ارشد EVGA فروش و پشتیبانی از کارت های فعلی ادامه خواهد داشت و تمام برنامه های شرکت به طور ناگهانی قطع نمی شود.

 

توقف تولید کارت گرافیک انویدیا توسط EVGA

 

احتمال دیگری که در خصوص کمپانی EVGA پس از توقف تولید کارت گرافیک انویدیا وجود دارد، تمایل مدیران این کمپانی به تولید کارت های گرافیک جدید Intel است که در این خصوص نیز هیچ خبر موثق و رسمی منتشر نشده است. در حقیقت مدیران EVGA در تلاش هستند تا آینده بخش Graphic Card خود را به صورت عمومی فاش نکنند و همه چیز در سکوت کامل ادامه پیدا کند. کمپانی EVGA تمرکز بیشتری روی تولید و فروش مادربرد و منبع تغذیه خواهد داشت و میزان درآمد خود را از این دو بخش افزایش دهد.

تصمیم شوکه کننده EVGA تاثیر زیادی روی شریک تجاری خود یعنی انویدیا خواهد گذاشت، به این دلیل که برند آمریکای به عنوان شریک تجاری شماره ۱ انویدیا شناخته می شد و حجم زیادی از تراشه های گرافیکی NVIDIA را به عنوان محصول نهایی به فروش می رساند. انویدیا باید حجم بالای سفارشات EVGA را بین سایر شرکای تجاری خود تقسیم کند که این کار نیز زمان بر بوده و با ریسک بالایی انجام می شود.

کمپانی انویدیا در خصوص توقف تولید کارت گرافیک های خود توسط EVGA اظهار نظر کرده و با اعلام ادامه پشتیبانی از محصولات فعلی خود، برای Andrew Han مدیر عامل EVGA و سایر دوستان خود در این مجموعه آرزوی موفقیت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *