تاریخ رونمایی از مادربرد Z790 توسط MSI فاش شد

تاریخ رونمایی از مادربرد Z790 توسط MSI فاش شد

کمپانی تایوانی MSI در تازه ترین اظهار نظر رسمی خود، تاریخ رونمایی از مادربرد Z790 را فاش کرد. مادربرد های مجهز به چیپ ست Z790 به صورت اختصاصی برای پشتیبانی از پردازنده های نسل سیزدهم اینتل به نام Raptor Lake طراحی و تولید شده اند. سوکت پردازنده LGA 1700 برای پشتیبانی از پردازنده های دسکتاپ جدید اینتل در نظر گرفته شده و به همین دلیل، مادربرد های مجهز به چیپ ست Z790 می توانند از هر دو نسل پردازنده های Alder Lake و Raptor Lake پشتیبانی کنند.

پیش از این اعلام شده بود که در روز ۲۷ سپتامبر، شاهد عرضه رسمی پردازنده های نسل سیزدهم اینتل به بازارهای جهانی خواهیم بود، اما در خصوص مادربرد های مجهز به چیپ ست Z790 اطلاعاتی منتشر نشده بود. اکنون کمپانی MSI در خصوص انواع مادربرد Z790 به این نکته اشاره کرده که مادربرد های جدید نیز در همان روز ۲۷ سپتامبر و همزمان با پردازنده های Raptor Lake اینتل در دسترس قرار می گیرند.

 

تاریخ رونمایی از مادربرد Z790 توسط MSI فاش شد

 

اینتل حق انتخاب قابل توجهی در اختیار کاربران قرار داده و می توانید حتی با استفاده از مادربرد های مجهز به چیپ ست Z690 نیز اقدام به خریداری و نصب پردازنده های نسل سیزدهم اینتل کنید. برای این منظور فقط به آپدیت بایوس نیاز دارید که تا روز ۲۷ سپتامبر برای مادربرد های Z690 توسط شرکت های تولید کننده ارائه خواهد شد. اینتل در سال های اخیر محدودیت های فراوانی برای استفاده از پردازنده یا مادربرد های مجهز به چیپ ست خود در نظر گرفته بود، اما در خصوص انواع مادربرد Z790 به نظر می رسد که اینتل از اعمال محدودیت صرف نظر کرده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط MSI، کاربرانی که هم اکنون مادربرد مجهز به چیپ ست Z690 در اختیار دارند، به سادگی می توانند پردازنده های نسل سیزدهم را با به روز رسانی بایوس مورد استفاده قرار دهند و از سوی دیگر اگر یک پردازنده نسل دوازدهم در اختیار دارند، با خریداری مادربرد Z790 می توانند از پردازنده های Alder Lake استفاده کنند. به کارگیری چنین رویه ای نشان می دهد که اینتل عزم خود را برای فروش حداکثری محصولات یک سال اخیر خود جزم کرده تا در سال ۲۰۲۳ تغییرات گسترده ای را از نظر معماری و لیتوگرافی در محصولات این کمپانی مشاهده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *