اورکلاک پردازنده AMD Ryzen 9 7950X با ۱۶ هسته فعال

اورکلاک پردازنده AMD Ryzen 9 7950X با 16 هسته فعاله AMD Ryzen 9 7950X با 16 هسته فعال

افزایش فرکانس پردازنده روشی بسیار کارآمد برای بهبود کارایی به شمار می رود و به طور معمول می توان اورکلاک در محدوده ایمن را به سادگی انجام داد. یک اورکلاکر به نام TUM_APISAK اقدام به اورکلاک پردازنده AMD Ryzen 9 ۷۹۵۰X با فعال بودن تمام ۱۶ هسته پردازشی کرده که نتیجه رضایت بخشی را در پی داشته است.

پردازنده قدرتمند ۱۶ هسته ای کمپانی ای ام دی به ۱۶ هسته و ۳۲ رشته پردازشی مجهز بوده که با فرکانس پایه ۴٫۵ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۵٫۷ گیگاهرتز فعالیت می کند. اورکلاکر TUM_APISAK با وجود فعال بودن تمامی هسته ها، فرکانس پردازنده را به ۵٫۸ گیگاهرتز افزایش داده که نکته چندان عجیبی نیست، اما دو مورد بسیار شگفت انگیز در خصوص فرکانس ثبت شده وجود دارد.

 

اورکلاک پردازنده AMD Ryzen 9 7950X با 16 هسته فعاله AMD Ryzen 9 7950X با 16 هسته فعال

 

مورد اول مربوط به ولتاژ ۱٫۴ ولتی قابل توجه مورد استفاده توسط TUM_APISAK است تا بتواند دمای کاری را تحت کنترل قرار دهد. نکته دوم در مورد دمای ثبت شده با وجود اورکلاک تمامی هسته های پردازشی است. حداکثر دمای قابل تحمل توسط این محصول برابر با ۹۵ درجه سانتی گراد (TJ MAX) است، اما به دلیل استفاده از خنک کننده ای عجیب و بسیار قدرتمند، دمای پردازنده در بالاترین سطح به ۳۹٫۵ درجه سانتی گراد رسیده است.

 

اورکلاک پردازنده AMD Ryzen 9 7950X با 16 هسته فعاله AMD Ryzen 9 7950X با 16 هسته فعال

 

به نظر می رسد که TUM_APISAK از سیستم خنک کننده Chiller استفاده کرده که از مبرد تحت فشار برای کاهش دما بهره می برد. سیستم خنک کننده چیلر می تواند به صورت یکنواخت دما را در محدوده مشخص ثابت نگه دارد و عملکرد بسیار خوبی از خود به جای می گذارد. با وجود اورکلاک تمام هسته های پردازشی به ۵٫۸ گیگاهرتز، اما این فرکانس در دیتابیس CPU-Z ثبت نشده است.

با این وجود، اورکلاکر TUM_APISAK با ثبت فرکانس ۵۳۹۲ مگاهرتز، موفق به کسب امتیاز ۴۰۴۹۸ در بنچمارک Cinebench R23 شده است. به طور حتم برای ثبت رکورد های فرکانس بالاتر در اورکلاک پردازنده AMD باید برخی از هسته ها را غیر فعال کرد تا CPU در حالت پایدار به فعالیت خود ادامه دهد.

1 دیدگاه برای “اورکلاک پردازنده AMD Ryzen 9 7950X با ۱۶ هسته فعال

  1. اشتراک‌ها: اطلاعات اولیه از پردازنده های اینتل Meteor Lake-S - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *