هک شدن و ارسال بدافزار به کاربران ۲K Games و Rockstar

هک شدن و ارسال بدافزار به کاربران ۲K Games و Rockstar

اواخر ماه سپتامبر بود که سیستم پشتیبانی از مشتریان ۲K Games و Rockstar به هک شدن سرویس های استودیو اعتراف کردند، اما این موضوع به سادگی یک اعتراف نبود. در حقیقت هکرها پس از دستیابی به اطلاعات کاربران، فایل حاوی بدافزار را برای آنها ارسال کرده اند. هر دو استودیوی ذکر شده تحت مالکیت Take-Two Interactive قرار دارند.

تیم پشتیبانی این دو استودیو اعلام کرده اند که هکرها پس از دسترسی به اطلاعات، یک بدافزار برای همه کاربران ثبت نام کرده در سرویس های ۲K Games ارسال کرده اند. این فایل قابلیت دزدیدن اعتبار نامه ها را داشته و به این ترتیب امنیت کامپیوترهای شخصی کاربران را در معرض خطر قرار داده است. استودیو ۲K Games یک ایمیل مبنی بر هک شدن سرویس های خود و در جریان قرار دادن کاربران در خصوص خطرات امنیتی موجود ارسال کرده است.

استودیو ۲K Games به کاربران هشدار های لازم را داده و نکاتی را در خصوص افزایش امنیت آنها در ایمیل عنوان کرده است. مدیران استودیو ۲K Games اعلام کردند که با مجری قانون در حال همکاری هستند تا افراد پش پرده هک کردن سرویس های خود را شناسایی کرده و در اختیار قانون قرار دهند. هر چند بعید به نظر می رسد که پیگیری آنها به نتیجه رضایت بخشی منجر شود.

در سال های اخیر، موارد بسیار زیادی از هک شدن سرویس های شرکت های بزرگ رخ داده و اطلاعات کاربران بسیاری در دسترس هکرها قرار گرفته است. هر چند تاکنون خطر چندانی کاربران را تهدید نکرده و از آنها سو استفاده ای صورت نگرفته، اما به هر حال اتفاقات اخیر نشان می دهد که با وجود ابزارهای امنیتی فراوان و ادعای شرکت های بزرگ در خصوص حفظ حریم خصوصی، اطلاعات کاربران به سادگی در دسترس هکرها قرار می گیرد.

استودیو ۲K Games پس از اقرار به هک شدن و ارسال بدافزار به کاربران خود، از آنها خواسته تا روی لینک های موجود در ایمیل ها کلیک نکرده و از آنتی ویروس های قدرتمند و معتبر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *