تحریم سیاسی چین و فشار آمریکا کار دست اپل داد

تحریم سیاسی چین و فشار آمریکا کار دست اپل داد

تحریم سیاسی چین توسط آمریکا در سال های اخیر به شدت اوج گرفته و بسیاری از شرکت های آمریکایی از هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی منع شده اند. در جدیدترین اقدام بازدارنده دولت آمریکا، کمپانی اپل از خرید چیپ ست های حافظه ساخت گروه یانگ تسه به دلیل تحریم سیاسی منصرف شده و قرارداد میان دو کمپانی به حالت تعلیق درآمده است.

گروه حافظه یانگ تسه (YMTC) که وظیفه تامین چیپ ست های سه بعدی حافظه ۳D NAND را برای دستگاه های مختلفی از جمله گوشی های آیفون، تبلت های آیپد و کامپیوتر های مک بر عهده داشته، از معماری شش صفحه ای Xstacking 3.0 برای تولید چیپ ست ها استفاده می کرد. چیپ ست های مورد نظر دارای سلول های ذخیره سازی سه سطحی بوده و حداکثر سرعت ورودی و خروجی داده در آنها برابر با ۲۴۰۰ مگاترنسفر بر ثانیه اعلام شده است.

تحریم سیاسی چین و لغو قرارداد مابین اپل و گروه حافظه یانگ تسه به دلیل اوج گرفتن تقاضا و تولید آیفون ۱۴ سبب ایجاد نگرانی در میان کاربران در خصوص تامین قطعه مورد نیاز شده است. با این حال اپل قرارداد هایی با سامسونگ، SK Hynix و Kioxia امضا کرده تا مشکلی در روند تامین چیپ ست های حافظه رخ ندهد. به نظر می رسد که اپل در خصوص تامین چیپ ست های حافظه مورد نیاز خود با مشکل خاصی مواجه نبوده و بدون تردید از قوانین ایالات متحده آمریکا پیروی کرده است.

پیش از این شرکت های مهم چینی از جمله هواوی با تحریم های سنگین آمریکا مواجه شده بودند که کمپانی چینی را به اتخاذ تصمیماتی برای قطع وابستگی به سرویس های گوگل در گوشی های هوشمند خود وادار کرده بود. تحریم سیاسی از جمله راهکارهای بازدارنده در خصوص فعالیت های اقتصادی و بین المللی دولت آمریکا به شمار می رود که در سال های اخیر، بسیاری از شرکت های بزرگ چین را تحت تاثیر قرار داده است. قرارداد اپل و گروه حافظه یانگ تسه در حالی به دلیل تحریم سیاسی لغو شده که عمر این قرارداد به کمتر از دو ماه خلاصه شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *